M/A: Mac Perfroma ( Vaiko kaatopaikalle?)
Vain Applen omat tuotteet.
Alueen säännöt
Ole hyvä ja tutustu Hopeisen Omenan kauppapaikan sääntöihin (6.1.2017) ennen uuden ilmoituksen tekemistä.
Ole hyvä ja tutustu Hopeisen Omenan kauppapaikan sääntöihin (6.1.2017) ennen uuden ilmoituksen tekemistä.
14 viestiä
• Sivu 1/1
-
straight
M/A: Mac Perfroma ( Vaiko kaatopaikalle?)
Viesti Kirjoittaja straight »
Mökillä 20 v vanha Performa lakkasi toimimasta: monitoriin tulee kirkas harmaa kuva, ja kuuluu jtkn kitinää kovalevyltä. Pikkuväki kirjoitellut romaaneja sillä...
Kysyn:
1) kaatopaikalle
2) keräilykpl
3) mistä ja kuinla hanlvalla saa kovalevyn ja osaanko itse vaihtaa
Kesää kaikille!
Kysyn:
1) kaatopaikalle
2) keräilykpl
3) mistä ja kuinla hanlvalla saa kovalevyn ja osaanko itse vaihtaa
Kesää kaikille!
Viimeksi muokannut kallekilponen, 19.7.2011 klo 21.22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: otsikko kuvaavammaksi
Syy: otsikko kuvaavammaksi
-
homenamsi
Re: MacPerfroma kaatopaikalle?
Viesti Kirjoittaja homenamsi »
4) Jos malli on Performa 550 tai 575, laita viestiä, voisin ostaa moisen.
-
straight
Re: MacPerfroma kaatopaikalle?
Malli 400.
Toistan yo kysymykset ja myydäänkin jos hoito maksaa liikaa.
Toistan yo kysymykset ja myydäänkin jos hoito maksaa liikaa.
-
Sami.H
Re: M/A: Mac Perfroma ( Vaiko kaatopaikalle?)
Viesti Kirjoittaja Sami.H »
1) kaatopaikalle: EI, anna pois jollekkin joka oikeasti haluaa tuon. Tulee hyvä mieli molemmille.
2) keräilykpl: ei nyt varsinaisesti vielä mutta voihan tuo jossain vaiheessa ollakkin, oliko apple näyttöä?
3) mistä ja kuinla hanlvalla saa kovalevyn ja osaanko itse vaihtaa: itse ostin alkuperäisen applen 40mb kovalevyn kun omasta pöntöstä kovo sökö, maksoi n. 50€. Suomesta voi olla hankala löytää moista mutta ebaysta niitä saa hyvin, itse ostin juurikin ebaystä. Tuossa vissiin 80mb kovo vakiona? Se on todennäköisesti helposti itse irroitettavissa joten ota se irti ja kirjoita ebayhyn "80mb scsi apple hard drive" ja vertaa omaasi kuviin, identtinen löytyy melko varmasti.
Koneen toimiessa voi siitä jopa saada rahaa.
Oliko tästä apua?
2) keräilykpl: ei nyt varsinaisesti vielä mutta voihan tuo jossain vaiheessa ollakkin, oliko apple näyttöä?
3) mistä ja kuinla hanlvalla saa kovalevyn ja osaanko itse vaihtaa: itse ostin alkuperäisen applen 40mb kovalevyn kun omasta pöntöstä kovo sökö, maksoi n. 50€. Suomesta voi olla hankala löytää moista mutta ebaysta niitä saa hyvin, itse ostin juurikin ebaystä. Tuossa vissiin 80mb kovo vakiona? Se on todennäköisesti helposti itse irroitettavissa joten ota se irti ja kirjoita ebayhyn "80mb scsi apple hard drive" ja vertaa omaasi kuviin, identtinen löytyy melko varmasti.
Koneen toimiessa voi siitä jopa saada rahaa.
Oliko tästä apua?
"Jotkut haluavat vain käyttää tietokonetta, eikä olla jatkuvasti kernel tanassa"
-
straight
Kiitos infosta.
Teimme seuraavaa: löytyi yksi levyke, jossa lukee Macintosh utilities-käynnistys sillä c:tä painaen ei onnistunut.
Jos vaihtaa kovalevyn mistä saa perussoftan ja jos ei levykettä löydy saako netistä ja pelaako se jos nettiversion tallentaa toiselle levykekelle ja yrittää ajaa tähän??
Monitoriin tulee harmaa kuva-kuuluu klik klik ja musta viva väpähtää. Otinpois pariston, jota ei ole vaihdettu 10 vuoteen-voisiko sen vaihto auttaa.
Onko kovalevy keskusyksikön vas reunassa oleva Internal HDD 80 MB-luulen että on.
Haemme uuden pariston ja alan hakea kovalevyä eBaysta.Model WDS-L80.KOneen sarjanumero on CK321HY915M, model FCC:BCGM1700.
Katsotaan miten edistyy?
Teimme seuraavaa: löytyi yksi levyke, jossa lukee Macintosh utilities-käynnistys sillä c:tä painaen ei onnistunut.
Jos vaihtaa kovalevyn mistä saa perussoftan ja jos ei levykettä löydy saako netistä ja pelaako se jos nettiversion tallentaa toiselle levykekelle ja yrittää ajaa tähän??
Monitoriin tulee harmaa kuva-kuuluu klik klik ja musta viva väpähtää. Otinpois pariston, jota ei ole vaihdettu 10 vuoteen-voisiko sen vaihto auttaa.
Onko kovalevy keskusyksikön vas reunassa oleva Internal HDD 80 MB-luulen että on.
Haemme uuden pariston ja alan hakea kovalevyä eBaysta.Model WDS-L80.KOneen sarjanumero on CK321HY915M, model FCC:BCGM1700.
Katsotaan miten edistyy?
-
straight
Löytyi identtinen ebaysta:
http://cgi.ebay.com/80MB-SCSI-Hard-Driv ... _491wt_693
2 vintage-mallia:
systeemi 7 toinen 6.08 kumpi?? mistä tiedän systeemin?
HINta vain 40 e. Haen nyt patterin ekaksi ja sitten tilaan, jos uskallan tuon kovalevyn.
2 vintage-mallia:
HINta vain 40 e. Haen nyt patterin ekaksi ja sitten tilaan, jos uskallan tuon kovalevyn.
-
homenamsi
Jos majailet pääkaupunkiseudulla, voisin kaupitella sinulle tuollaisen 80 MB levyn ja asentaa siihen valmiiksi MacOS 7.5.5. Ilman toista konetta tai valmista asennuspakettia verkosta laillisesti saatavan 6.0.8 tai 7.5.3 version asennus ei onnistu.
Minulla taitaa olla tuollainen konekin joutilaana. Kaikkinainen testaus siis onnistuu Helsingissä, en kovin mieluusti lähde postittelemaan levyä jollei koneen muu toimivuus ole varma.
Minulla taitaa olla tuollainen konekin joutilaana. Kaikkinainen testaus siis onnistuu Helsingissä, en kovin mieluusti lähde postittelemaan levyä jollei koneen muu toimivuus ole varma.
straight kirjoitti:Löytyi identtinen ebaysta:
2 vintage-mallia:
-
Sami.H
Viesti Kirjoittaja Sami.H »
Nuo tiedot löytyvät täältä: everymac.comstraight kirjoitti:Löytyi identtinen ebaysta:
2 vintage-mallia:
System 7 kelpaa (tukee 7.0 - 7.6.1)
Kysy ekaksi myyjältä paljonko postikulut.
Ja tietty jos "homenamsi":in osa käy niin panosta siihen.
"Jotkut haluavat vain käyttää tietokonetta, eikä olla jatkuvasti kernel tanassa"
-
straight
KIitän kaikkia avusta.
Uusi paristo ja toimii! Mac on tehty kestämään isältä pojalle ja pojanpojalle....
MIten se kovalevyn ja tiedostojen varakopiointi vastaisen varalle: montako levykettä ja onko joitakin "superlevykkeitä" saatavana kun ei ole CD levy mahdollisuutta kokoneessa-ilm levykkeitä tarvitaan useita??
Uusi paristo ja toimii! Mac on tehty kestämään isältä pojalle ja pojanpojalle....
MIten se kovalevyn ja tiedostojen varakopiointi vastaisen varalle: montako levykettä ja onko joitakin "superlevykkeitä" saatavana kun ei ole CD levy mahdollisuutta kokoneessa-ilm levykkeitä tarvitaan useita??
-
kallekilponen
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Ulkoinen SCSI asema/kovalevy kenties?
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
straight
Onko Performassa tuo scsi-liitin? Kuva? ja mitä siihen sitten liitetään?
-
kallekilponen
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Siinähän tuo komeilee:straight kirjoitti:Onko Performassa tuo scsi-liitin? Kuva? ja mitä siihen sitten liitetään?
400seriesback.jpg
(Eli levein portti koneen perässä.)Onhan noita ko. porttiin sopivia kovalevyjä netti pullollaan; polttavia CD asemia voi olla hieman hankalampi löytää ainakin oman googletuksen perusteella.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
straight
Olisiko kenelläkään myytävänä
MAC APPLE 2 GB SCSI EXTERNAL HARD DRIVE ?
-
homenamsi
Minulla olisi varmaan parikin ylimääräistä pönttöMacin jalanjäljen kokoista SCSI-koteloa ja niihin erikokoisia levyjä.straight kirjoitti:Olisiko kenelläkään myytävänä
Varmuuskopiotarkoitukseen sopii täsä tilanteessa mielestäni parhaiten SCSI-liitäntäinen Zip100-asema - siis ison levykkeen kaltaisia vaihdettavia 100 MB levyjä käyttävä asema. [isompiakin oli aikanaan tarjolla iOmegalta aina 2 GB Jaz-asemiin saakka.] Koneen voi myös käynnistää Zip-levykkeeltä.
Ylimääräinen Zip-asemakin olisi myytävissä muutaman levyn kera.
Viimeksi muokannut kallekilponen, 21.7.2011 klo 0.12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: lainaus oikeinpäin
Syy: lainaus oikeinpäin
14 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka