iMacia ostamassa. Gigantin HappyCare vs. AppleCare?
-
iMacia ostamassa. Gigantin HappyCare vs. AppleCare?
Viesti Kirjoittaja VilleJii »
Samaan hintaan saisin koneen Gigantista ja Apple Storesta.
Gigantista saa HappyCare 3vuoden takuu/vakuutus ja Applelta 3vuoden AppleCaren.
Ainakin näin äkkiseltään ajateltuna tuo HappyCare vaikuttaisi paremmalta koska sisältää laajennetun takuun lisäksi myös kaiken kattavan vakuutuksen. Mm. ilmainen korjaus ja 49€ omavastuulla uusi vastaava kone tilalle. Kuulostaa mielestäni aika hyvältä.
Onko kenelläkään kokemusta jommasta kummasta? Kuinka takuu/korvausasiat sujuneet?
Tuo laajennettu takuu on nyt se ratkaiseva tekijä, että mistä koneen ostan.
Syy: Otsikon hienosäätöä
-
Re: iMaccia ostamassa. Gigantin HappyCare vs. AppleCare?
Viesti Kirjoittaja masa »
-
Viesti Kirjoittaja Lappalainen »
Applecare ei korvaa jos hajotat itse koneen.masa kirjoitti:Happycaressa pitää kone lähettää/viedä Giganttiin josta se lähtee heidän huoltoonsa etelä-suomeen (ja kestää kovalevyn vaihto 2 viikkoa). Applecaressa soitetaan Applen tukinumeroon ja viedään/lähetetään huoltoon (emolevyn vaihto kestää 4 päivää-Machuolto. Akun ja topcasen vaihto 2 päivää-(Mcare) Näin omakohtaisia kokemuksia. Itse otan Applecaren nykyään...
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Korvaako Gigantin HappyCare itse rikotun koneen?Lappalainen kirjoitti:Applecare ei korvaa jos hajotat itse koneen.masa kirjoitti:Happycaressa pitää kone lähettää/viedä Giganttiin josta se lähtee heidän huoltoonsa etelä-suomeen (ja kestää kovalevyn vaihto 2 viikkoa). Applecaressa soitetaan Applen tukinumeroon ja viedään/lähetetään huoltoon (emolevyn vaihto kestää 4 päivää-Machuolto. Akun ja topcasen vaihto 2 päivää-(Mcare) Näin omakohtaisia kokemuksia. Itse otan Applecaren nykyään...
Ei muuta kuin kahden vuoden välein lekaa koneelle ja uutta Gigantista....
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
R.
-
Ja sillä onko kone korjausreissulla viikon vai kaksi, ei ole väliä kun taloudesta löytyy muitakin koneita millä pääsee asiansa hoitamaan.
Kyllä se alkaa tuohon giganttiin kallistumaan. Kun sieltä saa koneen vielä heti mukaan..
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Myyjä kertoi minulle, että siitä vaan rikot koneen ja haet uuden. Muilta tätä takuuta ei kuulemma saa näin kattavana. Pitääpäs käydä veikonkoneelta kysymässä miten korvaus toimii siellä.
-
Viesti Kirjoittaja Isosceles »
Mielenkiintoista, ihan kannatustavat hajottamaan koneen ja hakemaan uuden omavastuu hinnalla. Tämä on siis gigantin puolelta täysin hyväksyttävää toimintaa?M.P.T kirjoitti:Herätti suuren uteliaisuuden tunteen tuo happycare. Pidät konetta 30 kk ja rikot sen vedoten kissaan. Sitten kun saa uuden koneen niin otat siihen AppleCaren. Ei paha diili saada 6v takuu. Pitäisikö tuohon sekoittaa vielä joukkoon se luottokorttitakuukin.
Myyjä kertoi minulle, että siitä vaan rikot koneen ja haet uuden. Muilta tätä takuuta ei kuulemma saa näin kattavana. Pitääpäs käydä veikonkoneelta kysymässä miten korvaus toimii siellä.
-

Ei kauaa tarvinnut miettiä kumman lisätakuun otan, sen verran kattavampi toi HappyCare.
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Näin on toimittu ainakin gigantissa ja veikon koneella. Sama toiminta esiintyi niin jyväskylässä, Oulussa ja Helsingissä. Niin mies ja naismyyjien keskuudessa, että sukupuolellakaan tässä ei ollut merkitystä. Olen sen verran monesti nyt kaupoissa vieraillut, että pitänee varmaan jo päättää mistä ostaa ja mitä. Noh. Kyllä se minulle passaa, mutta en usko, että takuu tulee kuitenkaan toimimaan. Gigantti sanoi jopa, että elä ota edes ukkosella modeemia irti seinästä, koska senkin saa muutaman euron omavastuulla uuden.Isosceles kirjoitti:Mielenkiintoista, ihan kannatustavat hajottamaan koneen ja hakemaan uuden omavastuu hinnalla. Tämä on siis gigantin puolelta täysin hyväksyttävää toimintaa?M.P.T kirjoitti:Herätti suuren uteliaisuuden tunteen tuo happycare. Pidät konetta 30 kk ja rikot sen vedoten kissaan. Sitten kun saa uuden koneen niin otat siihen AppleCaren. Ei paha diili saada 6v takuu. Pitäisikö tuohon sekoittaa vielä joukkoon se luottokorttitakuukin.
-
Viesti Kirjoittaja oh3ged »
Isosceles kirjoitti:Mielenkiintoista, ihan kannatustavat hajottamaan koneen ja hakemaan uuden omavastuu hinnalla. Tämä on siis gigantin puolelta täysin hyväksyttävää toimintaa?M.P.T kirjoitti:Herätti suuren uteliaisuuden tunteen tuo happycare. Pidät konetta 30 kk ja rikot sen vedoten kissaan. Sitten kun saa uuden koneen niin otat siihen AppleCaren. Ei paha diili saada 6v takuu. Pitäisikö tuohon sekoittaa vielä joukkoon se luottokorttitakuukin.
Tulkinnan varanen juttu toikin minusta, kun lukee ehtoja http://www.happycare.fi/files/x33yyYGr.pdf
-
Re: iMacia ostamassa. Gigantin HappyCare vs. AppleCare?
Viesti Kirjoittaja Pomzzi »
-
Viesti Kirjoittaja .mp5 »
Naapuri oli tuossa juuri ihan monttu auki, kun kotivakuutus korvasi 5-6 v vanhan pesukoneen korjauksen, ja ilman mitään omavastuuta. Itsekin olen ajanut autolla oman kannettavan päälle ja pudotellut pari kännykkää, ja muistaakseni kannettavasta tuli ihan käypä korvaus ja puhelimista maksettiin kaikki korjauskulut mitään mukisematta.
Ja ei, en myy vakuutuksia
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Ippeli »
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
- MacBook 2.0 GHz Intel Core 2 Duo, 4Gt
- iPod Nano 5th gen 16gt
- iPhone 4S 32gt white
- iPad 4th gen 16gt Wifi
-
Viesti Kirjoittaja deeveedee »
Itselläni on erittäin, erittäin negatiivisia kokemuksia parikin kappaletta ihan tavallisen takuun piiriin kuuluvien asioiden hoidosta ko. firman kanssa.
On eri asia mitä ehdoissa lupaillaan, ja mitä sitten tapahtuu käytännössä.
Macintosh Classic II 16Mhz 4/40Mt
-
Viesti Kirjoittaja jeppe »

-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Tässä pätee vanha totuus, vakuutusmyyjän on helppo lupailla ummet ja lammet, kun ei joudu itse vastaamaan sanoistaan. Itse arvostan yli kaiken pieniä vakuutusyhtiöitä, jossa se sama henkilö, joka vakuutuksen myy, joutuu vastaamaan myös korvauspäätöksestä. Valitettavasti tällaiset konttorit alkavat olla sitä katoavaa kansanperinnettä.deeveedee kirjoitti: Itselläni on erittäin, erittäin negatiivisia kokemuksia parikin kappaletta ihan tavallisen takuun piiriin kuuluvien asioiden hoidosta ko. firman kanssa.
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Aiemmin postasin tähän ketjuun.deeveedee kirjoitti:Ehkä meni ohi silmien, mutta onko kenelläkään KOKEMUSTA Gigantin HappyCaren toimivuudesta tosipaikan tullen? Tuttavani tiesi mm. kertoa, että näissä asioissa puhelimitse asioiminen Gigantin kanssa maksaa 8€/min (näin luki sopimuksessa).
Itselläni on erittäin, erittäin negatiivisia kokemuksia parikin kappaletta ihan tavallisen takuun piiriin kuuluvien asioiden hoidosta ko. firman kanssa.
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php? ... 1#p1202551
-
Viesti Kirjoittaja Jasca »
Ottamatta kantaa HappyCare vs. AppleCare keskusteluun kerron, että Gigantti korvasi minulle syntyneet puhelukulut. Jouduin soittamaan heidän maksulliseen asiakaspalvelunumeroon useamman kerran heidän alihankkijan (kuljetusliike) virheestä johtuen. Mainitsin, että asian selvittäminen on aiheuttanut suoranaisia kuluja. Sanoivat, ettei se oli mikään ongelma, tsekkaavat omista logeistaan puheluiden pituudet ja korvaavat syntyneet kulut. Näin myös tapahtui.deeveedee kirjoitti:Ehkä meni ohi silmien, mutta onko kenelläkään KOKEMUSTA Gigantin HappyCaren toimivuudesta tosipaikan tullen? Tuttavani tiesi mm. kertoa, että näissä asioissa puhelimitse asioiminen Gigantin kanssa maksaa 8€/min (näin luki sopimuksessa).
Toimiiko homma sitten yhtä hienosti takuuasioissa, se voikin olla toinen tarina...
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka