Moi!
Tuli just hommattua Time Capsule, ja nyt sitten pähkäilen setuppini kanssa.
- Welhon modeemi / reititin /wlan -tukiasema Cisco EPC3825
- Time Capsule
- LaCie Network Space 1
- LaCie USB kovo 750G (tarkoitus lykätä TC:n perään)
- Airport Express
- MBP -09, MB -10, iPhone4, wifi-printteri
1. Haluaisin että Time Capsule luo langattoman verkon. Minun siis pitää asettaa Kisko siltaavaksi? Ko?
Käsittääkseni tein juuri niin, olin piuhalla kiinni Kiskossa, näppäsin "Bridged" -moodin päälle ja seivasin asetukset. Onko ookoo? Nyt en jostain syystä pääse yhdistämään tuohon modeemiin, edes piuhalla. Miksihän? TC luo nyt langattoman verkon, mikä on hyvä, mutta jostain syystä Cisco tekee sen myös. Eli nyt mulla on kaksi langatonta verkkoa (tai siis kai kolme, TC on dualbändi). Haittaako tuo mtn?
2. TC on siis dualband, ja luo kaksi verkkoa
Ovatko verkot kuitenkin ikäänkuin yksi ja sama? Vaikka niillä olisi eri nimet? Löytävätkö kaikki laitteet toisensa? Jos esim. Express on kiinni 5 Ghz -verkossa, niin onnistuuko AirPlay iPhonelta joka roikkuu 2,5 GHz verkossa? (En pääse nyt testaamaan, express ei ole himassa tällä hetkellä) Läppärit ainakin kannattaa pitää 5 GHz verkossa, nopeusetu on selkeä:
3. Kuinka siirrän vanhan TM -backupin TC:lle?
Eli olen tuota alussa mainitsemaani LaCien USB-levyä käyttänyt TM-varmuuskopiontiin talouden molemmille koneille. Nyt olisi erikivaa saada siirrettyä backupit sellaisinaan suoraan TC-levylle, ettei tarttisi antaa ruksuttaa taas koko yötä ja ehkä seuraavaakin päivää (mbp:n TM-kopion koko on noin 500 gigaa). LaCie on osioitu kahtia, kummallakin osiolla on yhden koneen TM-varmistukset. Kun yritin kopioida sparsebundlen usbilevyltä TC:lle, niin vastaan tuli joku herja jota en nyt muista. Nyt ei onnistu kytkeminen koska "Toiminto keskeytyi, koska aliaksen ”Mikon TM” alkuperäistä kohdetta ei löydy.", levy siis tosiaan näkyy finderissa ja on kytketty TC:hen.
4. iTunes -kirjasto USB-levylle?
Onko järkevää siirtää koko iTunes -kirjasto (80 gigaa) tuolle TC:n persiissä kiinni olevalle USB-levylle? Ja leffat sun muut (300 gigaa)? Tahmaako käyttö pahasti? Voiko TC:n saada ottamaan Bacuppi myös tuosta USB:llä kiinni olevasta levystä?
5. Etäkäyttö?
Onko minun mahdollista päästä käsiksi TC:n perässä olevan levyn sisältöön ulkomaailmasta käsin? Haen tässä sellaista ratkaisua, että voisin missä ja milloin vain käyttää kaikkia tiedostojani. Voiko iTunes -kirjastoa käyttää internetin yli?
6. Ylläribonari
Mitä ihmeen virkaa tuolla LaCien Network Spacella enää on? Myynkö pois?
Time Capsule, Cisco EPC3825, langaton netti ja bäkupit?
Keskustelua tietoturvasta ja varmuuskopioinnista Mac-, iPhone- ja iPad -käyttäjien näkökulmasta
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Time Capsule, Cisco EPC3825, langaton netti ja bäkupit?
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
Re: Time Capsule, Cisco EPC3825, langaton netti ja bäkupit?
Eikö kellään ole näkemyksiä?
-
Viesti Kirjoittaja ezgoo »
Mulla on sama setuppi TC + EPC3825.
Cisco kannattaa tottakai laittaa siltaavaksi ja ottaa myös langaton verkko pois käytöstä. Siltaavassa tilassa sitä pääsee hallitsemaan selaimella osoitteessa 192.168.100.1.
Cisco kannattaa tottakai laittaa siltaavaksi ja ottaa myös langaton verkko pois käytöstä. Siltaavassa tilassa sitä pääsee hallitsemaan selaimella osoitteessa 192.168.100.1.
-
Kiitti, nyt on näpätty ylimääräinen verkko pois. Onko sulla tai muilla jotain käsitystä muihin kysymyksiin? Lähinnä nyt ekana kiinnostaisi tuo backupin siirto TC:lle, jostain syystä ei kopiointi onnistu, enkä millään jaksais alkaa odottelemaan 500 gigan siirtymistä...ezgoo kirjoitti:Mulla on sama setuppi TC + EPC3825.
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Tietoturva ja varmuuskopiointi”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka