Hei!
Tarvitsisin verkkokovalevyn, jonka kokoon pitäisi olla noin 1t. Haluaisin, että kovalevylle voisi siirtää iTunes ja iPhoto kirjastot ja tärkeitä tiedostoja. Verkkokovalevyn pitäisi toimia niin, että siihen saisi helposti yhteyden mac ja pc koneilla kotona sekä myös muualta. Itse en verkkokovalevyistä ymmärrä mitään.
Eli kysymykseni kuuluu mikä verkkokovalevy olisi minulle parhain? Lisäksi haluaisin tietää, että asennetaanko verkkokovalevy miten? Siis kiinnitetäänkö se vain modeemiin?
Verkkokovalevyn pitäisi siis toimia (ainakin) näissä laitteissa:
-macbook pro
-macbook
-powerbook
-mac mini
-pc
Modeemina minulla on welholta Cisco epc3825 ja lisäksi minulla on D-link dir-635 reititin, joka on kytketty Ciscon siltaavaksi asetettuun modeemiin.
Verkkokovalevy Mac- ja PC-koneelle
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Verkkokovalevy Mac- ja PC-koneelle
Viesti Kirjoittaja Kultainen omena »
Viimeksi muokannut amanita, 10.9.2011 klo 19.30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Otsikon hienosäätöä
Syy: Otsikon hienosäätöä
-
Re: Verkkokovalevy mac ja pc koneelle
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Jos tarvii myös kotiverkon ulkoa päästä käpistelemään asioita, voisi ainakin Buffalolta löytyä noita Live-verkkoasemia, yhdellä, kahdella, neljällä ja kait useammallakin levyllä varustettuna.
Live-hommalla buffalo antaa mahdollisuuden oman palvelunsa kautta (muistaakseni näin) kirjautua siihen omaan levyysi palomuurienkin läpi ja näin siis käpistellä asioita kotiverkon ulokuolelta.
Tutustu tarkemmin vaikka googlettamalla Buffalo NAS.
Live-hommalla buffalo antaa mahdollisuuden oman palvelunsa kautta (muistaakseni näin) kirjautua siihen omaan levyysi palomuurienkin läpi ja näin siis käpistellä asioita kotiverkon ulokuolelta.
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
Re: Verkkokovalevy mac ja pc koneelle
Viesti Kirjoittaja Kultainen omena »
Katsoin netistä noita buffaloita, LinkStation Live vaikutti hyvältä, mutta kun luin nettikeskusteluja niin niiden perusteella aloin miettiä, että se ei olekkaan hyvä. Oikeastaan, kun nyt mietin, niin ei minulla ole tarvetta päästä kodin ulkopuolelta kovalevylle, joten sen voi unohtaa.Raikka kirjoitti:Jos tarvii myös kotiverkon ulkoa päästä käpistelemään asioita, voisi ainakin Buffalolta löytyä noita Live-verkkoasemia, yhdellä, kahdella, neljällä ja kait useammallakin levyllä varustettuna.
Mutta nyt olen alkanut katsoa Western Digital My Book Live 1TB -verkkokovalevyä. Onkohan kenelläkään kokemusta siitä?
Lisäksi toimiiko se minulla, D-linkin reititimen kanssa?
Vielä viimeinen kysymykseni olisi tuo iTunes-palvelin, onko se täysin samallainen kuin normaali iTunes, mutta vain eri paikassa? Onnistuuko myös iPod touchin sykronointi samalla tavalla ja kun minulla on jo ennestään vanha kirjasto niin onko sen siirtäminen helppoa kovalevyn omaan iTunes-palvelimeen?Kultainen omena kirjoitti:Modeemina minulla on welholta Cisco epc3825 ja lisäksi minulla on D-link dir-635 reititin, joka on kytketty Ciscon siltaavaksi asetettuun modeemiin.
Viimeksi muokannut Kultainen omena, 16.9.2011 klo 19.50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: Verkkokovalevy Mac- ja PC-koneelle
Viesti Kirjoittaja Kaveri »
Itseänikin kiinnostaa vastaukset kysymyksiisi. Tosin minulla on jo 1TB:n WD normi ulkioinen ja AirPort Extreme ja Express.
Miten hoitaisin mielekkäästi iTunes ja iPhoto -kirjastot ulkoisiselle, ettei veisi tilaa läppäriltä ja synkkais kuitenki sulavasti musiikin ja kuvat iPhonen tms kanssa.
Auttakee tietämätöntä:) kiitos
Miten hoitaisin mielekkäästi iTunes ja iPhoto -kirjastot ulkoisiselle, ettei veisi tilaa läppäriltä ja synkkais kuitenki sulavasti musiikin ja kuvat iPhonen tms kanssa.
Auttakee tietämätöntä:) kiitos
-
Viesti Kirjoittaja lorsa »
Meillä ollut WD:n valkoinen NAS käytössä toista vuotta RAID 1 tilassa (en muista mallia, tämä on se valkoisella pystyvalolla oleva keksintö). Korostan heti, että tämä ei ole nopein luokassaan, mutta pelittää toistaiseksi ihan hyvin. Siellä on kuvat musiikit, videot, dokumentit ym. tiedostot kaikkien saatavilla. Kytkentä ja käyttö ovat helppoja ja NAS laittaa kiintolevyt nukkumaan, kun ei ole liikennettä, joten laite on suuren osan ajasta mykkä. Varmuuskopiot otan tuosta NASista toiselle levylle, joka on erillinen ja ulkoinen.
Meillä tuota käyttää lähes pelkästään macit, mutta kyllä se toimii Win koneissakin. Mulla se on kytketty ethernetillä Airport Extremen perään, joka ohjaa liikennettä kotiverkossa. Jos noita nopeuksia haluat tutkia eri laitteiden välillä, niin täältä saa monenlaista testitulosta:
http://www.smallnetbuilder.com/nas/nas-charts/view
Meillä tuota käyttää lähes pelkästään macit, mutta kyllä se toimii Win koneissakin. Mulla se on kytketty ethernetillä Airport Extremen perään, joka ohjaa liikennettä kotiverkossa. Jos noita nopeuksia haluat tutkia eri laitteiden välillä, niin täältä saa monenlaista testitulosta:
http://www.smallnetbuilder.com/nas/nas-charts/view
-
Viesti Kirjoittaja Tervis75 »
Itselläni on käytössä verkkokovalevynä Iomega IX-200.Sisuksissa siinä on 2x500Gt kovoa ja on raid1.Hyvin on toiminut ja Itunesin kautta musiikki striimaantuu oikein hyvin
.Toimii hyvin myös perheen muilla pc:llä. Kaikki N-verkossa.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Järvi »
Ostin vaimon Macbookia ja omaa HP:n läppäriä varten talouteemme Iomegan 1T:n home media verkkokovalevyn. Saimme kunnon maanantaikappaleen, sillä varmuuskopioiden tekemiseen meni yksi arkipäivä, kuten myös musiikkikirjaston ja kuvien siirtämiseen. Uudesta firmwarestakaan ei ollut hyötyä. Ongelmat ei tietenkään jäänyt siihen. Vaimon Macin yhteys verkkokovalevyyn katkeili vähän väliä. Aina kun yritti mennä asetuksiin ja syöttää salasanan ohjelmisto jäi jumiin. Tähän auttoi ainoastaan resetointi. Levyyn ei voinut laittaa siis mitään salausta tai salasanoja, koska muutoin roska jumiutui ja resetointi oli edessä. Tulostin palvelua en kerennyt saamaan toimimaan, ennen kuin verkkolevy hajosi 6 päivän käytön jälkeen. Tulee aika epäluuloinen olo merkin laadusta, jos noin nopeaan tahtiin hajoaa ja joka asia menee vaikeimmain kautta. Tulevaisuudessa en tule ostamaan enää tätä merkkiä.
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka