2,5GHz vs 2,7GHz?
iMac-aiheista keskustelua
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
2,5GHz vs 2,7GHz?
Viesti Kirjoittaja wearestrangers »
Olen loppuvuoden aikana ostamassa uutta 21,5 iMacia. Osaatteko sanoa onko 2,7GHz 300€ kalliimman hintansa arvoinen eli onko tuolla 0,2 GHz:llä käytännössä väliä? Aion ostaa myös 2x4GB muistikampaa, millä suorituskykyä saa parannettua hyvin.
Viimeksi muokannut wearestrangers, 11.10.2011 klo 16.22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: 2,5GHz vs 2,7GHz?
Viesti Kirjoittaja Le Corbusier »
Mitä teet koneella?
Mitä itse ajattelet tuosta erosta?
Kirjoita.
Mitä itse ajattelet tuosta erosta?
Kirjoita.
Viimeksi muokannut Le Corbusier, 11.10.2011 klo 16.36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Laptop 15"-i7-8GB-Radeon8770M(2GB) | iMac24" | TimeCapsule | iPhone | IPhone 4 | iPad 1st gen | iPad 2nd gen | iPod Touch 3rd gen
-
Tärkein käyttötarkoitukseni on graafinen suunnittelu. Eli käytän Adoben ohjelmia. Eniten tehoja vaativat projekteja ovat esim. A3/A2 julisteet.
Itsellä ei oikein ole käsitystä siitä, millainen tuo 0,2GHz ero on käytännössä. Ei se kuulosta kovin merkittävältä (~300€ arvoiselta), kun kumpikin on kuitenkin neliytiminen, niin siinä pitäisi tehoja olla jo varsin hyvin. Etenkin kun muistia olen ostamassa.
Itsellä ei oikein ole käsitystä siitä, millainen tuo 0,2GHz ero on käytännössä. Ei se kuulosta kovin merkittävältä (~300€ arvoiselta), kun kumpikin on kuitenkin neliytiminen, niin siinä pitäisi tehoja olla jo varsin hyvin. Etenkin kun muistia olen ostamassa.
Viimeksi muokannut wearestrangers, 11.10.2011 klo 16.42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Le Corbusier »
Jos se kolmesataa tuntuu paljolta, niin säästä ihmeessä. Ei kaada maailmaa tuo ero varmaan kohdallasi.
Kysymys asiaa sivuten asiantuntijoille: miten tuo kellotus mäkeissä, voiko itse twiikata samoin kuin pc-puolella?
Kysymys asiaa sivuten asiantuntijoille: miten tuo kellotus mäkeissä, voiko itse twiikata samoin kuin pc-puolella?
Laptop 15"-i7-8GB-Radeon8770M(2GB) | iMac24" | TimeCapsule | iPhone | IPhone 4 | iPad 1st gen | iPad 2nd gen | iPod Touch 3rd gen
-
Viesti Kirjoittaja hulkki »
No tuohon käyttötarkoitukseen ei kyllä 300e lisäsijoitus kannata.. kallimmaassa mallissahan vaihtuu myös näytönohjain, millä ei sinun tapauksessa ole merkitystä. Jos kone tulee graaffiseen suunniteluun niin ennemmin miettisin tuota 27" iMaccia vaihtoehtona.
Rosenlew jääkaappi (early 2010) | Upo pesukone (mid 2009) | Clas Ohlson tehosekoitin 500W
-
Joo ei tuu pelattua tai muutakaan mihin parempaa näytönohjainta tarviis. Joo oon miettiny tuota 27" hankintaa myös, mut kuitenki kallistun 21":seen.hulkki kirjoitti:No tuohon käyttötarkoitukseen ei kyllä 300e lisäsijoitus kannata.. kallimmaassa mallissahan vaihtuu myös näytönohjain, millä ei sinun tapauksessa ole merkitystä. Jos kone tulee graaffiseen suunniteluun niin ennemmin miettisin tuota 27" iMaccia vaihtoehtona.
-
Viesti Kirjoittaja Sami.H »
Tuleehan tuossa ainakin teran levy mukana, mikäli tarvit enemmän levytilaa kuin 500gigaa. Kyllähän tuolla 300€ toki saa ison ulkoisenkin, jää ehkä hieman rahaakin taskuun. Prosessorin takia ei varmaan kannata maksaa, paitsi jos aikoo ottaa i7 joka tukee hyper threadingia mutta sehän maksaa taas lisää.....
Viimeksi muokannut Sami.H, 20.10.2011 klo 5.28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Jotkut haluavat vain käyttää tietokonetta, eikä olla jatkuvasti kernel tanassa"
7 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka