iPhone 3GS, vai 4? Kytkykauppa vai ilman?
-
iPhone 3GS, vai 4? Kytkykauppa vai ilman?
Viesti Kirjoittaja Neiti-Ehtivä »
Minulla on jo pidemmän aikaa ollut iPhone kuume. Ja se vaan pahenee. En juurikaan edes tiedä tämän ominaisuuksista, mutta silti. Olen miettinyt että ostaisinko iPhone3GS, vai sit ton uudemman, kumpi olisi kannattavampaa? Itsehän en juuri noista ominaisuuksista tiedä.
Ja onko kuinka kestävä? Yleensä kun ostan puhelimen, niin muutamat viikon jaksan suojella sitä kuin kukkaa kämmenellä, mutta aina käy samoin. Hieman rupeaa keljuttaa jos hajottas iPhonen... Tai hävittäs, oon nimittäin aika hajamielinen. Eli kannattaako edes harkita vai unohtaa saman tien?
Kameranikin on hajonnut, tosin erään biletysreissun jälkeen... Tartteisin nimittäin uuden mp3-soittimen, ja kameran, joten siinähän on nekin, tietenkin... Kaikki samassa paketissa.
suositelkaaa mulle! Toinen juttu se, että en tiedä haluanko kytkykauppaa, voiko niitä maksella useamman erän kerrallaan? ja paljonkos iPhone 3GS / 4 maksaa silleesä? hintaeroja? siihen sit vielä liittymät ja kaikki... suojakotelon ajattelin sit ostaa kans, mut liekköhän siitä mitään hyötyy..
-
Re: iPhone 3GS, vai 4? Kytkykauppa vai ilman?
Viesti Kirjoittaja 15379093 »
Kysymykseesi on enemmän vastauksia kun hompussa kävijöitä. Minun mielipide on muodostunut kaiken mallisia iFöönejä käyttävästä perheestäni jossa on kirjavia omistus suhteita.
1. Älä pelkää! Jos pelkäät ajaudut lähes poikkeuksetta pelkosi kanssa napikkain. Joten iloitse kun sinulla on hetkessäsi asiat mallillaan. Äläkä fiilistele,,, jos ja kun taas hajoaa tai unohtuu.
2. iP 3 GS kestää ihan lähes kohtuutonta käyttöä ja näin ollen sopii hyvin jos kuvaamisen laatu ei priorisoidu kestävyyden edelle. iP 3 GS istuu käteen ja on miellyttävämpi käsitellä.
3. iP 4 on taas timmi ja fiini. Kaikki kulmat ja grammat kohdallaan hifistelyn eliittiä, teknokraattinen mestari teos. Tässä mahdollistuu kommunikointi ja paikannus palvelut ihan eri tasolla. Aivan eri tuote hinta laatu suhteeltaan vaikka olisi kytky.
4. Nelos kohta paljastaa taas kytkysovelluksen edullisuuden parhaimmillaan tässä linkki alla.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
http://expert.fi/Puhelimet
Tee mieleinen valinta, vaihtoehdot ovat sinulla kaikki hyviä.

-
Niin, voittaisinko minä nyt sitten paljonkin jos ottasin ton vanhemman, siis rahallisesti? Olisko mahdollisuus ottaa sellainen kytkykauppa, joka kestäisi 12kk eikä 24kk?
Mietin että onko järkee maksaa koko iPhonen hinta ja sit hommata netit tms....
Vai sitten maksaa puhelinta/liittymää samalla.
Millaisii teillä on? ja mikä olisi paras?
-
Viesti Kirjoittaja yussipee »
-
Viesti Kirjoittaja Jussi68 »
Kannattaa olla ostamatta mitään, ensi viikolla voi näkkileipäkin olla naapurikaupassa tarjouksessa... ja taas harmittaa, mitä menin ostamaan paketin Prismastayussipee kirjoitti: Ja ensi viikolla harmittaa, kun samalla rahalla saa iPhone kutosen ja kaupanpaalle oman rantatontin Saimaalta...

JL
PS. Rantatontti Saimaalta - haluaako niitä muut kuin itänaapurit?
-
Viesti Kirjoittaja yussipee »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
No joo, sitä minäkin mietin että en halua ''palloa jalkaan'' missään asiassa, tässäkään:D Voi olla että kyllästyn siihen ja haluankin uuden, tai hajoitan sen. mitäs sitten? Pitäähän puhelin laskukin maksaa jokakuukausi, ei sen puoleen, mutta silti.
Jos olisi 30e kuussa liittymineen ja puhelimineen, eihän se paljon ole.
En kyllä kovin isoa pakettia edes tarvitse. tyyliin 200 viestiä, ja puhetta samanverran, niin no... Entäs jos menee yli? mut mä tosi vähän oikeastaan soittelen ja viestittelen... hah eli miksi ostaa toi puhelin? Tänäänkin tuo minun 89e arvoinen samsung lensi työpaikan lattialle. Että joo ei paljon naurata jos 500e arvosta iPhonea tuolleen heittelee. Kestääkö se yleensäkään jos putoaa? Koska voin vannoa että se ei pysty olee sillee etten pudottaisi sitä maahan tms...
HMMMM! voipi olla vaikeeta. Eihän mulla kyllä ole oikeastaan varaa ostaa sitä tuolleen et maksan heti.
-
http://www.dna.fi/verkkokauppa/puhelinj ... nding=true
Eipä toi paha ole, 20e jos maksaa puhelimesta niin eihän sille tuu 24kk aikana hintaa kun 480e?
Ja toi liittymä... Hmmm! taidampa poiketa joku päivä DNA kauppaan. Mites ton kahden vuoden jälkeen? Ei oo mitään sitoumuksia, ja jos mä nyt otan ton, niin sen kahen vuoden ajan tulee just toi 29,45 sitä laskua?
-
Viesti Kirjoittaja mika_t »
-
Viesti Kirjoittaja domeus »
-
Viesti Kirjoittaja Mupetti »
Moikka! En suosittele dna:ta! Olen kuullut,että heillä ei voi vaihtaa puhelinta koko tuon kytkyn aikana...Neiti-Ehtivä kirjoitti:No ei hemmetti!
http://www.dna.fi/verkkokauppa/puhelinj ... nding=true
Eipä toi paha ole, 20e jos maksaa puhelimesta niin eihän sille tuu 24kk aikana hintaa kun 480e?
Ja toi liittymä... Hmmm! taidampa poiketa joku päivä DNA kauppaan. Mites ton kahden vuoden jälkeen? Ei oo mitään sitoumuksia, ja jos mä nyt otan ton, niin sen kahen vuoden ajan tulee just toi 29,45 sitä laskua?
Soneralla pystyt vaihtamaan uudempaan malliin esim vaikka kesken sopimuksen jos siltä tuntuu..
Dna on siis huono niille,jotka kyllästyvät nopeasti ja haluaa vaihtelua...
Korjatkaa te muut jos oon väärässä?

-
Tietty mitä pienempi niin sitä parempi.
Voikos missään tehdä silleen, että jos sattuu hajottaa tuon puhelimen, niin pistää sen iPhonen Sim-kortin toiseen puhelimeen? Ettei tartte maksaa 30e/kk
ja jos sattuu hävittää niin ottaa sit uusi liittymä ja maksella toista. Tuskin mä tuohon puhelimeen kyllästyn, ja vaikka kyllästyisinkin niin, eipä se auta.

Huomasin ettei Soneran sivuilla ole kuin iPhone 4S... Mietin myös että jaksaisko odottaa joulun alle, jos tulisi jotain hyviä tarjouksia? tekisi kyllä mieli jo nyt heti saada se...
-
Viesti Kirjoittaja mika_t »
Eli jos ostaisin auton osarilla, se hajoaa puolessa välissä maksuaikaa, jätän sen ojaan ja minun ei tarvitse maksaa loppuja takaisin?Voikos missään tehdä silleen, että jos sattuu hajottaa tuon puhelimen, niin pistää sen iPhonen Sim-kortin toiseen puhelimeen? Ettei tartte maksaa 30e/kk ja jos sattuu hävittää niin ottaa sit uusi liittymä ja maksella toista.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Laitteella ja liittymällä voit tehdä aivan mitä haluat, mutta maksut juoksee kyllä koko sopimuskauden. Vahinkoja ja varkauksia vastaan voi toki suojautua vakuutuksin.
Soneralla tuota 12e/kk iPhone 4:sta oli tarjolla vain hetken aikaa, että saivat vanhat varastot tyhjiksi laitteista.
-
Viesti Kirjoittaja Cobretti »

Jos tosiaan noin paljon pelkää puhelimen katoamista tai hajoamista, niin ehkä kannattaa ostaa joku halpa perusluuri. Mikä tahansa laite voi hajota tai jopa hävitä, eikä iPhone ole poikkeus. Suojakuoria saa ja vakuutuksia. Mutta "löperöä käsittelyä" ei kestä mikään puhelin loputtomiin.
Kytkyissä on myös vaihtoehtoja, eli esim. 12 kk on lopulta aika lyhyt aika. Kytkyn tarkoitus on sitouttaa asiakas joko 12 tai 24 kuukaudeksi ja "palkinnoksi" asiakas saa puhelimen halvemmalla vs ilman kytkyä. iPhone maksetaan kerralla tai erissä - hinta on lopulta sama. Puhelimen lisäksi sitten valitaan ihan normi puhelin/tekstari/multsari/datasiirto-paketit (älypuhelimissa netti on olennainen osa). Osa tuntuu vieläkin luulevan, että kytkyissä maksat puhelimesta jotain extra "kk-hintaa".
Itse myös ostaisin suoraan 4S:n. 3GS on kiva peli, mutta lähes kaikkea on parannettu 4/4S-malleihin. Miksi ostaa useamman vuoden vanhaa tekniikkaa (3GS) "uutena"?
-
iPhone 4....

-
Viesti Kirjoittaja oh6jih »
-
Ostin jo iPhonelle tuon suojakalvon. ja sen laitto meni kyllä ihan vituillee, molemmat kaksi meni hukkaan!! Voiskohan ne jossain liikkeessä laittaa sen? ja luulin että se tulee myös takaosaan
-
3GS 6e/kk.............. juuu juu, kertokaa nyt mulle miksi tuo nelonen on paljon parempi

-
Viesti Kirjoittaja delic »
No ensinnäkin 3GS on 2 vuotta vanha luuri, eipä silti itselläkin on 3GS, mutta nyt on kyllä tarkoitus vaihtaa 4S:ään.Neiti-Ehtivä kirjoitti:nonni, piti mennä kattoo tarjouksia, DNALLA
3GS 6e/kk.............. juuu juu, kertokaa nyt mulle miksi tuo nelonen on paljon parempi
Se on paha sanoa mitkä asiat sulle merkkaa luurissa. Iphone 4 on huomattavasti nopeampi, siinä nyt vaan kaikki toimii paljon nopeammin. Kamera on parempi, siinä on 900mhz 3g taajuus (3g netti toimii paljo laajemmalla alueella) Näytön tarkkuus ihan eritasoa, kieltämättä 3GS:n näytön epätarkkuus alkaa tympiin, varisnkin nettiselailussa, kun tietää, että todella paljon parempaa on tarjolla. On myös etukamera jos sitä joskus haluat käyttää vaikka videopuheluiden soittoon. Akku nelosessa kestää huomattavasti pidempään kun 3GS mallissa yli kolmasosan enemmän ainakin mitä olen seuraillut täällä akkukeskusteluja, ehkä jopa puolet pidempään parhaimmillaan.
Lyhyesti 3GS alkaa olemaan vaan ajastaan jäljessä ja se näkyy, vaikkakin siis 2009 julkaistuksi luuriksi monella tapaa erinomainen edelleen.
iPhone 4 on oikeastaan sellainen luuri, että sillä menee varmaan kivuttomasti monta vuotta, se alkaa olemaan teknisesti jo sen verran loisto laite, että ei ole juurikaan isoja syitä haluta uudempaa jos on ns peruskäyttäjä, toki aina kamerat ja tollaset paranee, mutta tekniikka älyluureissa on kohdannut mielestäni sen rajan, että hyötyyn nähden kehitys on hidastunut ja vaihtosyklit luureissa varmasti hidastuu.
Harmi että olet myöhässä, kun soneralla oli ihan pilkkahintaan noi iPhone 4:set myynnissä kytkyllä. Esim 288e taisi olla 16gb iPhone 4.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka