Päivitin G4-minin uuteen, ja juhlat olivat valmiina alkamaan. Entinen mini oli mallia G4, ja kiinni telkussa RGB/VGA-piuhalla. Uuden Minin saa kiinni telkkuun HDMI:llä. Kuitenkaan kuvanlaatu ei oikein tyydytä, se on jopa huonompi kuin ennen. Varmaan telkun edullinen hinta alkaa nyt näkyä. Etenkin teksti näyttää jotenkin rosoiselta ja silmiä rasittavalta, eikä siitä saa tarpeeksi terävää -olen kyllä kokeillut säätää telkkua. Kyseessä on LG M2280D, jonka reso on 1920 x 1080. Mini tunnisti näytön automaattisesti, joten myöskään Minin säädöissä ei liene mitään ratkaisevaa mahdollisuutta saada kuvaa skarpimmaksi...Vai onko?
Pitänee hankkia uusi telkku (on helpointa että näyttönä on telkku, jota lapset saa käyttää kaukosäätimellä suoraan, eikä Minin kautta). Onko suosituksia laatunäytöistä, joissa olis mukana digiviritin (kaapeli-tv)? Hinta saisi olla korkeintaan 500 euron luokkaa.
Mistä laatunäyttö (TV) Minille?
Pienen ihmeen ystävät
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mistä laatunäyttö (TV) Minille?
Viesti Kirjoittaja enrique »
MBA 13" 2013, Mac Mini i5 2011, MBP 13" 2010, iPad 3, etc.
-
Re: Mistä laatunäyttö (TV) Minille?
Viesti Kirjoittaja Nikon »
Piuhat ovat yleensä alussa vähän huonot, mutta parin päivän päästä näkyy jo ihan tarkasti. Ainakin näin minulla.
Aika hassua kyllä![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Aika hassua kyllä
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Kuinka pitkä ja minkä hintainen/laatuinen piuha on käytössä? Mikä on tv:n natiivi resoluutio ja mikä resoluutio on nyt ollut käytössä? Onko television asetuksissa vaihtoehtoja PC-liitännän kohdalla josta voi määrätä ns. 1:1 kuvantamisen - ettei ole mitään skaalauksia ja sovittamisia päällä.
Jos tv:ssä kerran on digitaalinen HDMI-liitin niin kyllä siitä kaiken järjen mukaan pitäisi saada suhteellisen laadukasta kuvaa uudellakin minillä. Ehkä näyttöasetuksista löytyy joku parempi asetus ja/tai resoluutio. Ehkä piuhaa myös varmuuden vuoksi voisi kokeilla liittää uudelleen ja hiukan perusteellisemmin.
Tarkistakaa myös Järjestelmäasetukset - Ulkoasu -kohdasta kirjasinten pehmennys -asetuksien eri vaihtoehdot.
Olin joitakin vuosia sitten samassa onhelmatilanteessa, mutta piuhoja ja asetuksia rämplättyäni sain hommat kohdalleen. En tosin muista enää mikä oli se ratkaiseva juttu.
edit. äh, poistettu turhat kohdat..
Jos tv:ssä kerran on digitaalinen HDMI-liitin niin kyllä siitä kaiken järjen mukaan pitäisi saada suhteellisen laadukasta kuvaa uudellakin minillä. Ehkä näyttöasetuksista löytyy joku parempi asetus ja/tai resoluutio. Ehkä piuhaa myös varmuuden vuoksi voisi kokeilla liittää uudelleen ja hiukan perusteellisemmin.
Tarkistakaa myös Järjestelmäasetukset - Ulkoasu -kohdasta kirjasinten pehmennys -asetuksien eri vaihtoehdot.
Olin joitakin vuosia sitten samassa onhelmatilanteessa, mutta piuhoja ja asetuksia rämplättyäni sain hommat kohdalleen. En tosin muista enää mikä oli se ratkaiseva juttu.
edit. äh, poistettu turhat kohdat..
Viimeksi muokannut mikastus, 4.11.2011 klo 19.40. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja eeroj »
Minulla sama vika HDMI-liitännällä. Ei ole TV:n hinnasta kiinni. Sama juttu 2000 eur ja 300 eur telkkarilla. Piuhojakin olen vaihdellut, mutta ei vaikutusta.
Edit: Minin DVI-adapterin kautta DVI-kaapelilla kuvasta tuli virheetön 23" Samsungin monitori-TV:n näytölle.
Edit2: Minun laite on Mac mini 2011 se halvempi versio - saapui 3 päivää sitten.
Edit: Minin DVI-adapterin kautta DVI-kaapelilla kuvasta tuli virheetön 23" Samsungin monitori-TV:n näytölle.
Edit2: Minun laite on Mac mini 2011 se halvempi versio - saapui 3 päivää sitten.
Viimeksi muokannut eeroj, 4.11.2011 klo 20.36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
iPod 3 G, iPad mini, Mac mini, iPad Air, iPhone 6, iPad Pro + pen.
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Saakos kysyä mikä laitteisto ongelman havainneilla on kyseessä? Eli lähinnä mikä näytönohjain? Saattoipa nimittäin olla että esim. minun osallani sillä oli jotakin tekemistä asian kanssa. Kuten että nVidia toimi hyvin, ATi huonommin, tai jotain tuommoista.
-
Viesti Kirjoittaja eeroj »
Vaihdoin lyhemmän HDMI-kaapelin (n. 1m) ja kuvan laaatu parani huomattavasti, mutta ei vielä ihan samalle tasolle kuin DVI-kaapelin kautta. Tässä kaapelissa näyttää olevan "kullatut" liittimet ja noissa toisissa tavalliset päät. Liekö sillä vaikutusta.
iPod 3 G, iPad mini, Mac mini, iPad Air, iPhone 6, iPad Pro + pen.
6 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka