21.11.2011
Musta iPhone alkoi kyllästyttää, samoin nitisevä kotinappula ja lukuisat naarmut etulasissa. Ebay auki ja etsimään osia. Ebaystä löytyi erittäin luotettava myyjä nimeltä iphonerepairmiamibeach. Myyjä lupaa korkelaatuisia osia ja hyvää palvelua. Siitä innostuneena tilasin etulasin, takalasin, kotinäppäimen ja sleep- painikkeen. Hintaa tuli yhteensä 98$. Youtubesta olen katsellut tutoriaali videoita, miten tämä puhelin puretaan ja vaihdetaan etulasi. Työ näyttää ensisilmäyksellä vaikealta, mutta kaipa tästä selvitään. Netistä olen etsiskellyt malleja ruuveille jotta ne on helpompi laittaa oikeille paikoilleen. Nyt vain odotellaan, että osat saapuvat ja pääsen hommiin. Ainiin, tuli vielä tilattua torx- ruuveille ruuvimeisseli ja 2kpl muovi"lastoja" jolla liitännät saa helposti ja hyvin irti. Osat tulevat iPhone Repair- liikkeestä Miami Beachilta Floridasta. Viikko tai kaksi siinä vierähtää todennäköisesti aikaa.
Kysymyksiä:
§1
§1.1 Onko kukaan täälä suorittanut kyseistä toimenpidettä, että vaihtaa itse valkoisen iphonen mustaan tai toisinpäin ? Tai korjaa itse vahingoittuneen etulasin ?
§1.2 Sopivatko valkoiset osat kuinka hyvin mustien osien runkoon ? Kaikki muut paitsi takalasi sopivat kaikkiin iPhone malleihin, mutta takalasi sopisi vain AT&T versioon. Eikai se kuitenkaan haittaa ?
§1.3 Sopivatko valkoiset osat hyvin siitä huolimatta, että alkuperäinen valkoinen iPhone on karvan paksumpi ?
Neuvoja saa toki antaa jos niitä vain löytyy.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Osat:
Etulasi (sis. kosketusnäytön ja muut tarpeelliset osat. eli valmis asennettavaksi.)
Takalasi (sis. tarpeelliset pehmusteet yms.)
Kotinäppäin (sis. johto)