Mulla on soneran kytky 4S, jossa maksiminopeus netti 3gb siirtorajalla, jonka jälkeen se siirtyy käyttämään gprs yhteyttä. Lisäksi minulla on Breikattu iPad, jossa saunalahden kortti maksiminopeudella ja rajattomalla datalla.
Ongelmani on seuraavanlainen. Olen asentanut pädiin booxtv:n ja kun olen reissuhommissa tällä hetkellä ei minulla ole käytettävissä wlania mitä booxtv vaatii tallenteiden katsomiseen.
Asian ratkaisin niin, että laitoin 4S wlan jaon päälle ja otin pädillä yhteyden siihen. Homma toimi mallikkaasti ja muutaman yön kattelin telekkaria loistavasti.
Nyt tuli kuitenkin ongelma kun 4S ilmoitti (7.1. Klo 0.29) että olet käyttänyt 80% dataliikenteestä (3Gb) ja sen jälkeen tuli ilmoitus (7.1. Klo 3.23) käyttöraja täynnä ja että dataliikenteesi on tiputettu gprs tilaan. Lisäpaketti täydellä nopeudella maksaisi 1,89€ no aloin mietttimään että paljonkohan tuo lisäpaketti sitten on ja mitä tarkoittaa tuo lisäpaketti on käytettävissä seuraavaan nopeutukseen saakka. En tilannut pakettia.
7.1. Klo 8.01 tuli ilmoitus Olet käyttänyt yli 80% gprs-palvelusi kk-maksuun sisältyvästä tiedonsiirtomäärästä. Tiedonsiirtoa käytetty 5023Mt. laskutuskausi päättyy 24.1.2012
Siis mit vit... Ei missään lukenu että toi gprskin ois rajoitettu jotenkin? Mitä tapahtuu kun tuo menee yli? Mitä tapahtuu jos nyt tilaan tuon lisäpaketin tuleeko loppuajaksi rajaton tiedonsiirto vai???
Helpoin tapa varmaan olisi tilata tuo paketti ja jatkaa käyttöä taas niin kauan kuin se toimii tai sit jos ois tuohon breikattuun iPadiin olemassa joku ohjelma jolla sen saisi käyttämään omaa wlan hotspottia.
Eli iPadista netinjako tuolla saunalahdella päälle ja sit iPadilla siihen wlaniin kii niin booxtv luulee olevan wlaniverkosaa ja toistaa ohjelmat. Onko tälläistä ohjelmaa?
Tulee muuten piiiiiiiiiiiitkä yö jos ei saa telkkaria näkymään.
Ps. Tällä samalla wlan kikkailulla saa muuten esim yli 20mb päivitykset tehtyä reissussa laitteisiin.
Eli jos iTunesin päivitys on yli 20mb niin laita puhelimesta wlani päälle ja ota pädillä yhteys ja päivitä. Rajat on tämän jälkeen poissa.