Olen nyt 2 viikkoa koettunut elää elämää Macin kanssa ja olen tosi pettynyt. Tämä kone on järkyttävän hidas (eikä vain Safari), ohjelmien avautumista odotellessa voi käydä kahvit keittämässä. Rantapallo pyörii!
Koska olen täysi aloittelija Macn käytössä, olen tietty voinut hidastaa vehkeen itse vahingossa. Mutta miten?
Olen ladannut laitteelle tiedostot ja bookmarkit vanhasta PC:stä, Skypen, Openofficen, ja Seamonkeyn joka toimii tuhannen nopeammin kuin Safari.
Mistä lähden asiaa purkamaan?
Mac Book Pro 13" loppuvuosi 2011 (23.12.2011) MYYNNISSÄ
2,4 GHz Intel Core i5
4 Gt 1333 MHz DDR3
Intel HD Graphics 3000 384 MB
Mac OS Lion 10.7.2 (11C74)
Katso Activity Monitorista mikä prosessi syö tehot. Jos ei mitään kummallista näy, tarkista kiintolevyn SMART-tila System Informationista, pitäisi olla Verified. Jos ei, yhteyttä Applen tukeen kun kyseessä melkein uusi kone.
MacBook Air 13,3"M2 iMac 27" Mac mini MacBook Air 13" iPad Air 2 iPad 2018 2x iPad 2022 MacBook Pro 17" 2x HomePod mini 2x Homepod2 Airport Express Thunderbolt Display 27” 2x iPhone SE iPod nano
Viallinen kovalevy, tai kovalevyn kaapeli olisivat todennäköisimpiä vaihtoehtoja, jos kaikki ohjelmat ovat hitaita. Nyt kuitenkin Seamonkey toimii kaikkien muiden hidastellessa, joten nuo ovat poissuljettuja vaihtoehtoja.
peku kirjoitti:Katso Activity Monitorista mikä prosessi syö tehot. Jos ei mitään kummallista näy, tarkista kiintolevyn SMART-tila System Informationista, pitäisi olla Verified. Jos ei, yhteyttä Applen tukeen kun kyseessä melkein uusi kone.
Anna anteeksi: En tunne Mac-sanastoa: mikä on Activity Monitor? Miten sieltä katsotaan? Entä System Information?
2,4 GHz Intel Core i5
4 Gt 1333 MHz DDR3
peku kirjoitti:Katso Activity Monitorista mikä prosessi syö tehot. Jos ei mitään kummallista näy, tarkista kiintolevyn SMART-tila System Informationista, pitäisi olla Verified. Jos ei, yhteyttä Applen tukeen kun kyseessä melkein uusi kone.