Tervehdys.
Onko tietoa missä sijaitsee fyysisesti virtakytkin Genelec 5040A:ssa?
Onko se siinä langallisessa voimakkuuden säätimessä vai hölmösti laitten alla.. jos alla niin toteutus hieman pöhkö, aina kumarruttava laittamaan päälle tai pois...
Kiitoksia tiedoista.
Genelec 5040A
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
Re: Genelec 5040A
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Katso kuvasta.
Mac mini M2, 16 Gt, MacOS Sonoma 14.3.1, Magic Mouse, Magic Trackpad ja 24" Eizo ColorEdge CG2420, iPhone SE 64G, iOS 17.0.2 sekä iPad A16 128G, iOS 18.5.
-
Viesti Kirjoittaja katteja »
No siellähän se typerästi pohjalla "ON" kytkin näyttää olevan, harmittavaa.. jos laitetta haluaa käyttää niin aina kyykittävä pöydän tai vast alle saadakseen laitteet pöhisemään...
Syvällä on pimeää...
-
Viesti Kirjoittaja BlueTide »
Itse tein niin että kaikki genet on jatkoroikan takana niin että sen roikan nappi on pöydän alapinnalla tuolin lähellä.
Mun maailmassani on hauskempaa.
-
Viesti Kirjoittaja Akvedukti »
Siellä alhaalla virtakytkin tosiaan on. Ei mikään neronleimaus sinällään. Itse olen myöskin käyttänyt kytkimellistä jatkoroikkaa Genelecien sammuttamiseen, mutta jätän laitteet kyllä päälle melko usein. Ei tuolta paukkumista ole liiemmin kuulunut.
Macbook Pro 15" (mid 2014) | 16 Gt | 256 Gt SSD
Mac mini (late 2009) | 8 Gt |128 Gt SSD
iPhone 5, 32 Gt
Mac mini (late 2009) | 8 Gt |128 Gt SSD
iPhone 5, 32 Gt
-
Viesti Kirjoittaja jlaxxx »
Eiks jokaisessa Genelecin manuaalissa sanota että virrankulutus lepotilassa on jotain luokkaa 0,1W. Itselläni on 5040 ja 6010 sekä erikseen 8020 enkä ole niitä kyllä ikinä sammuttanut mistään virtanapista. Vai oliko sammuttamisen syy joku muu ? Meillä on yksi vanha lamppu jonka lattiakytkin aiheuttaa pienen napsahduksen valoa sammutettaessa. Tällaiset pahemmat häiriöt on tietty erikseen.Akvedukti kirjoitti:Siellä alhaalla virtakytkin tosiaan on. Ei mikään neronleimaus sinällään. Itse olen myöskin käyttänyt kytkimellistä jatkoroikkaa Genelecien sammuttamiseen, mutta jätän laitteet kyllä päälle melko usein. Ei tuolta paukkumista ole liiemmin kuulunut.
-
Viesti Kirjoittaja katteja »
Mites olette tuon paukkumisen ratkaiseet, itselläni kanssa paukkuu kaiuttimet kun sammuttaa kattovalon.
Syvällä on pimeää...
-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
Täällä taas paukkuu kun koneen herättää jonka takia aina sammutan kaiuttimet takana olevasta virta napista. DACina nuforce udac2
-
Viesti Kirjoittaja redhat »
Tuo johtuu siitä, että äänikortti hakee synkan koneelta ja palaa "linjoille".jomppeli kirjoitti:Täällä taas paukkuu kun koneen herättää jonka takia aina sammutan kaiuttimet takana olevasta virta napista. DACina nuforce udac2
Jos ihminen olisi tarkoitettu etenemään juoksemalla, ei evoluutio olisi kehittänyt meille liikkumista varten polttomoottorikäyttöisiä kulkimia, eikä fossiilisia polttoaineita. - Hatey
http://sisainenaani.com
http://sisainenaani.com
-
Viesti Kirjoittaja waiski »
Mä en ole ns. Stand by-tilaan meneviä kuluttaja-Genejä nähnyt, missähän manuaalissa noin kirjoitetaan? Mun 6010/5040 setti kuluttaa sähköä idlenä 15W/h mikä on aika paljon tyhjäkäynnistä, joten täälläkin virrat katkaistaan jatkojohtohässäkästä silloin kun ei kuunnella.jlauhia kirjoitti:Eiks jokaisessa Genelecin manuaalissa sanota että virrankulutus lepotilassa on jotain luokkaa 0,1W. Itselläni on 5040 ja 6010 sekä erikseen 8020 enkä ole niitä kyllä ikinä sammuttanut mistään virtanapista. Vai oliko sammuttamisen syy joku muu ? Meillä on yksi vanha lamppu jonka lattiakytkin aiheuttaa pienen napsahduksen valoa sammutettaessa. Tällaiset pahemmat häiriöt on tietty erikseen.Akvedukti kirjoitti:Siellä alhaalla virtakytkin tosiaan on. Ei mikään neronleimaus sinällään. Itse olen myöskin käyttänyt kytkimellistä jatkoroikkaa Genelecien sammuttamiseen, mutta jätän laitteet kyllä päälle melko usein. Ei tuolta paukkumista ole liiemmin kuulunut.
waiski
Mac mini M2 16Gt/512Gt + Studio Display 27"
iPhone 16 Pro Max 256Gt
Apple Watch Ultra 2
Apple TV 4K 128Gt 3. Gen.
iPhone 16 Pro Max 256Gt
Apple Watch Ultra 2
Apple TV 4K 128Gt 3. Gen.
-
Viesti Kirjoittaja jlaxxx »
En todellakaan ole sähkötekniikan asiantuntija ja ehkä ymmärsin väärin koko asian. 8020 / 6010 / 5040 -manuaaleissa mainitaan tehonkulutus idlenä 5-7 VA ja maksimiteholla 35-70 VA.waiski kirjoitti:
Mä en ole ns. Stand by-tilaan meneviä kuluttaja-Genejä nähnyt, missähän manuaalissa noin kirjoitetaan? Mun 6010/5040 setti kuluttaa sähköä idlenä 15W/h mikä on aika paljon tyhjäkäynnistä, joten täälläkin virrat katkaistaan jatkojohtohässäkästä silloin kun ei kuunnella.
waiski
En osaa sanoa mitä nuo idle -arvot ovat watteina, ei varmaankaan kuitenkaan 0,1W ? Jostain tuon numeraalin kuitenkin silloin aikanaan kaivelin.
11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka