IPv6 aikakausi alkaa
-
IPv6 aikakausi alkaa
Viesti Kirjoittaja F1.4 »
-
Re: IPv6 aikakausi alkaa
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
http://tech.slashdot.org/story/12/01/18 ... -for-keeps
-
Viesti Kirjoittaja iPadi »
-
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Siis Elisa tarjoaa mulle nettiyhteyden/modeemin/viihde-palvelun. Jos mä nyt muuttaisin jonnekkin, missä ei olisi kaapeliyhteyttä, vaan ASDL, mun tallenteet hävitettäis "tekijänoikeussyistä".kallekilponen kirjoitti:Nyt tipuin kärryiltä? Elisalta ohjeita? Miten elisa viihde tähän liittyy?
No toivottavasti Elisa hoitaa tämän siirtymisen nätisti, eikä kuse niinkuin yleensä.
-
Viesti Kirjoittaja Lappalainen »
Yrittäisit edes keskittyä oikeaan asiaan.Miksi kommentoida jos sulla ei ole edes käsitystä mistä keskustellaan.iPadi kirjoitti:Siis Elisa tarjoaa mulle nettiyhteyden/modeemin/viihde-palvelun. Jos mä nyt muuttaisin jonnekkin, missä ei olisi kaapeliyhteyttä, vaan ASDL, mun tallenteet hävitettäis "tekijänoikeussyistä".kallekilponen kirjoitti:Nyt tipuin kärryiltä? Elisalta ohjeita? Miten elisa viihde tähän liittyy?
No toivottavasti Elisa hoitaa tämän siirtymisen nätisti, eikä kuse niinkuin yleensä.
-
Viesti Kirjoittaja iccb »
Tuosta linkki mistä voi katsella mitä se sanoo yhteydestäsi: http://test-ipv6.com/
Macbook Pro 15" (late 2016)
Mac Mini (late 2012)
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Miksi tulla tähän ketjuun tuollaisesta avautumaan? Eihän se liity aiheeseen mitenkään.iPadi kirjoitti:Siis Elisa tarjoaa mulle nettiyhteyden/modeemin/viihde-palvelun. Jos mä nyt muuttaisin jonnekkin, missä ei olisi kaapeliyhteyttä, vaan ASDL, mun tallenteet hävitettäis "tekijänoikeussyistä".kallekilponen kirjoitti:Nyt tipuin kärryiltä? Elisalta ohjeita? Miten elisa viihde tähän liittyy?
-
Viesti Kirjoittaja zuki »
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2
-
Siis mä siis meinaan tossa sitä, kun Elisa vaihtaa IPv4 liittymät IPv6 liittymiin, että toivottavasti se vaihto sujuisi kivuitta kun se tapahtuu. Kokeilin ton IPv6 testin ja se antoi 0/10.Cathi777 kirjoitti:Miksi tulla tähän ketjuun tuollaisesta avautumaan? Eihän se liity aiheeseen mitenkään.iPadi kirjoitti:Siis Elisa tarjoaa mulle nettiyhteyden/modeemin/viihde-palvelun. Jos mä nyt muuttaisin jonnekkin, missä ei olisi kaapeliyhteyttä, vaan ASDL, mun tallenteet hävitettäis "tekijänoikeussyistä".kallekilponen kirjoitti:Nyt tipuin kärryiltä? Elisalta ohjeita? Miten elisa viihde tähän liittyy?
-
-
Viesti Kirjoittaja securapple »
Ei kannate hättäillä. Siirtymäajaksi on olemassa erilaisia tekniikoita helpottamaan kuten 6to4, toredo, jne...
Siirtyminen IPv6 aikaan tapahtuu askel kerrallaan, tällä hetkellä suuret palveluntarjoajat rakentavat valmiuksia yleisiin pallveluihin (google, facebook, jne...) näitä sitten seuraavat pienet yritykset.
Kyllä Apple pitää tästä huolta,luottakaa Steveen

-Securapple
iPhone 6,iPad Air,iPad Mini 3,rMBP-2014 twitter: http://twitter.com/securapple
-
Viesti Kirjoittaja F1.4 »
Sama homma täällä tulos 0/10 pistettä taitaa tulla uuden purkin osto eteen. Pitääkin olla tarkkana kohta tulee varmaan myyntiin purkkeja huokeaan hintaan,ainut vika niistä puuttuu IPv6 tuki. Eikä sitä mainita ainakaan verkkokaupan sivuilla mistä purkista kyseinen tuki löytyy. Alku vaiheessa pitäisi riittää että koneen softa tukee IPv6:ta ja applesta se löytyy. Jenkki keskustelu saittien mukaan ei kannata tällä hetkellä ostaa uutta purkkia vasta sen jälkeen kun IPv6 on käytössä.zuki kirjoitti:Nebulan yhteys antaa 0/10 pistettä ipv6 valmiudestaMitäs nyt sitten?
Niin ei tule ostettua purkkia mikä toimii tällä hetkellä OK mutta tökkii kesäkuussa.
-
Nyt tunnut olevan aika pihalla siitä mistä on puhe. Ei ole olemassa IPv4 tai IPv6 liittymiä, kyse on verkkoprotokollista, jotka eivät liity yhteystyyppiisi vaan siihen, kuinka laitteet tunnistavat toisensa verkossa. Kyse on internetin arkkitehtuurista ei "nettiliittymistä".iPadi kirjoitti: Siis mä siis meinaan tossa sitä, kun Elisa vaihtaa IPv4 liittymät IPv6 liittymiin, että toivottavasti se vaihto sujuisi kivuitta kun se tapahtuu. Kokeilin ton IPv6 testin ja se antoi 0/10.

Luepa tuolta: http://en.wikipedia.org/wiki/IPv6
(Eli muutos ei ole sama juttu kuin vaihtaisit liittymää, mikään tallenne ei varmasti sen takia katoa.)
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Aa, niinpä tietysti. Ei varmaan kannattaisi yöllä olla hompussa ja kirjoitella höpöjäkallekilponen kirjoitti:Nyt tunnut olevan aika pihalla siitä mistä on puhe. Ei ole olemassa IPv4 tai IPv6 liittymiä, kyse on verkkoprotokollista, jotka eivät liity yhteystyyppiisi vaan siihen, kuinka laitteet tunnistavat toisensa verkossa. Kyse on internetin arkkitehtuurista ei "nettiliittymistä".iPadi kirjoitti: Siis mä siis meinaan tossa sitä, kun Elisa vaihtaa IPv4 liittymät IPv6 liittymiin, että toivottavasti se vaihto sujuisi kivuitta kun se tapahtuu. Kokeilin ton IPv6 testin ja se antoi 0/10.![]()
Luepa tuolta: http://en.wikipedia.org/wiki/IPv6
(Eli muutos ei ole sama juttu kuin vaihtaisit liittymää, mikään tallenne ei varmasti sen takia katoa.)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Kirjoittaja iPadi päivämäärä 21.01.2012, 13:37iPadi kirjoitti:Aa, niinpä tietysti. Ei varmaan kannattaisi yöllä olla hompussa ja kirjoitella höpöjä

-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
-
Viesti Kirjoittaja apsev »
Ja muut laitteethan ja operaattorit ovat sitten asia erikseen.
-
Viesti Kirjoittaja zuki »
Se nyt tuskin vaikuttaa esim. ADSL motukoiden toimintaan jos ei ole siltaavanaapsev kirjoitti:Applen käyttöjärjestelmä OS X on kulkenut eturintamassa IPv6 asiassa, joten sen suhteen asiassa ei pitäisi olla odotettavissa ongelmia. Miten lienee iOS?
Ja muut laitteethan ja operaattorit ovat sitten asia erikseen.
iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2
-
Viesti Kirjoittaja MacRotta »
DynDNS tarvitaan siihen kun koneen IP-osoite muuttuu yhteyskertojen välillä. Kyllä.arttula kirjoitti:Toivottavasti operaattorit lähtevät tuohon, ja sallivat sen. Silloin päästäisiin DynDNS-tyyppisistä virityksistä.
Ota kuitenkin huomioon, että siinä vaiheessa kun sinulla on kiinteä IPv6-osoite, niin tarvitset edelleen jostain nimipalvelimen. Eli DynDNS ei tule katoamaan mihinkään vaikka IPv6 valloittaisikin maailman.
-
Viesti Kirjoittaja vemssi »
Koodi: Valitse kaikki
$ ping6 www.google.com
PING www.google.com(2a00:1450:4010:c03::69) 56 data bytes
64 bytes from 2a00:1450:4010:c03::69: icmp_seq=1 ttl=55 time=16.5 ms
^C
Palaa sivulle “Tietoturva ja varmuuskopiointi”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka