Olen yrittänyt tehdä mp3-levyä käyttäen DVD-kiekkoja, vielä kertaakaan onnistumatta.
Olen polttanut suoraan iTunesista, sekä Toast 5 ja 6 -ohjelmilla. Kaikki polttamani dvd:t ovat aina polttaneet matskun onnistuneesti loppuun. Siitä huolimatta kaikki mp3:t eivät levylle mene. Ensimmäiset biisit listalla ovat aina ok, mutta muutaman kymmenen biisin jälkeen dvd-soitin/pc/mac/muut soittimet hakevat kovasti, mutta eivät pysty lukemaan.
Olen käyttänyt kolmen eri valmistajan tyhjiä dvd:tä, myös applen omia. Muuten dvd-kiekkojen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, ei poltossa tai katselussa. Olen myös vaihdellut soittolistoja, epäillen että osa mp3-tiedostoista voi olla viallisia, joten siitäkään tuskin on kyse. Onko mitään tietoa mistä voi johtua?
mp3-DVD-levy
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Re: mp3-DVD-levy
Viesti Kirjoittaja PowerMac »
Tota noin. Oletko koittanut pudottaa polttonopeutta?
DTP-orja
-
Viesti Kirjoittaja dentist »
Joo, unohdin tuosta mainita, mutta tosiaan, poltan ihan 1x nopeudella.
-
Viesti Kirjoittaja atsotp »
Onnittelut siitä, että olet saanut jonkin DVD-soittimen lukemaan MP3-tiedostoja DVD-R-levyltä. Luulin tätä jo mahdottomaksi tämänhetkisillä laitteilla ja niiden firmiksillä.
Onhan polttamasti tiedostot kaikki varmasti MP3-tiedostoja eivätkä AAC-tiedostoja?
Käytätkö alikansioita?
Mikä DVD-poltin on käytössä?
Onhan polttamasti tiedostot kaikki varmasti MP3-tiedostoja eivätkä AAC-tiedostoja?
Käytätkö alikansioita?
Mikä DVD-poltin on käytössä?
iMac G5 20" 2,0 GHz, G4 Cube 1,2 GHz, PB 12" Rev A. 867 MHz
-
Ei, itse asiassa dvd-soitin ei tunnista koko levyä. Tähän käyttöön minulla ei suurta tarvetta olisikaan. Mutta ihan tietokoneella soitettaviksi/backupeiksi olisi kiva koota mp3:sia.
Ja tosiaan, mp3:sia kaikki. Käytän alikansioita, ja asema on pioneerin dvd-rw dvr-106d. Sama juttu kotona ja töissä.
Olisi ihan mielenkiintoista kuulla, onko joku muu koskaan polttanut 4000 kpl mp3:sia dvd:lle ilman ongelmia.
Ja tosiaan, mp3:sia kaikki. Käytän alikansioita, ja asema on pioneerin dvd-rw dvr-106d. Sama juttu kotona ja töissä.
Olisi ihan mielenkiintoista kuulla, onko joku muu koskaan polttanut 4000 kpl mp3:sia dvd:lle ilman ongelmia.
-
Viesti Kirjoittaja SwitchX »
Noh, itse olen joskus ennen macin hankkimista polttanut Nec-1300A polttimella myös DVD-MP3 levyjä. Tämä siis windowsissa, koska maccia e vielä ollut. Levy näkyi ja vaikutti normaalilta koneella katsottaessa, mutta dvd-laitteella ei homma toiminut enää kunnolla. Kaikki vaikutti hyvältä aluksi, mutta musiikki mykistyi viimeistään puolentunnin kuuntelun jälkeen. Tärkeintä oli muistaa "sulkea" levy polton yhteydessä, muuten ei toiminut ollenkaan. Nykyisin tyydyn ihan CD-RW tai CD-R levyihin.Olisi ihan mielenkiintoista kuulla, onko joku muu koskaan polttanut 4000 kpl mp3:sia dvd:lle ilman ongelmia.
| MacBook Pro 15" Retina | iPhone 6 Plus |
-
Viesti Kirjoittaja janski »
Ymmärtääkseni iso osa standalone dvd-soittimista ymmärtää aika kehnosti dvd:lle poltettujen mp3:n päälle. Itse ostin aikanaan verkkokaupasta Yamada DVX-6000 -soittimen. Kapine toistaa mp3 dvd:t mukisematta. Levyt on poltettu PC:ssä kiinni olevalla necin asemalla, tässä iBookissa kun ei dvd-grilliä ole. Yamada toistaa myös divx:t, xvidit jne suht kivuttomasti, muutama toimimaton on vastaan tullut. Nyt tosin mielessä siintää ajatus Airport Expressistä ja jumalattoman isosta fw-kovalevystä, mmm jukeboksi 

-
Viesti Kirjoittaja unssi »
Toimiiko tuo DVD:lle polttaminen kuitenkin koneelta? Eli voiko varmuuskopioida silti?
-
Ei toimi. Eli kun teen ihan data-levyn, niin törmään samaan ongelmaan. Kuvia olen useampaan otteeseen polttanut dvd:lle, ja reippaasti yli 4000 kpl, ja hyvin toimii.
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Ootko pistäny ne mp3:t johonkin alihakemistoon? Muistaakseni juuressa ei voi olla kuin tietty määrä tiedostoja, vai oliko se pelkän FAT-formaatin riesa? 

-
Viesti Kirjoittaja Elroy »
Kyllä ainakin minun Panasonic RV32 toistaa moitteetta isotkin mp3 dvd:t.
-
Viesti Kirjoittaja chan »
Oletko koettanut cdrecord/mkisofs kombinaatilla? Ovat unix-pohjaisia ohjelmia ja antanevat "paremmat" virheilmoitukset, jos jotain on pielessä, kuin Macin graafiset softat. Useimmiten hämärät viat lienevät DVD-polttimien firmwareissa, jos eri aihioilla on testattu; katso löytyykö Pioneerilta päivitys.
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka