Olen käyttänyt MacMiniä marraskuusta lähtien ja pikkuhiljaa alkaa tämä omenamaailma avautumaan.
Mulla on seuraavanlainen systeemi samassa verkossa
- MacMini (Lähes aina päällä ja toimii myös iTunes jakajana)
Windows7 pelikone + muutenkin käytössä jos poika ei pelaa
Windows XP miniläppäri
iPhone4s
iPad
AppleTV 2gen
TimeCapsule
Pari ulkoista USB kovoa
Tarkoitus on jakaa tiedostot (kuvat,musiikki,videot,muut tiedostot) tuon Time Capsulen kautta kaikille laitteille.
Varmuuskopiointi on järjestetty seuraavasti:
- 1. Time Machine ottaa MacMinistä varmuuskopion ulkoiselle kovolle (1TB)
2. Windows7 ottaa offline kopiot Time Capsulella sijaitsevista tiedostoista
Kaksi kysymystäni liittyy kuvien tuomiseen ja etenkin iPhotoon.
1. Kun tuon kuvia Kamerasta, niin vien ne Windowstyylisesti kansiohin Time Capsuleen. Täten Windows koneellakin löytää kuvat helposti, Myös toinen käyttämäni kuvaohjelma Picasa toimii hyvin tällä systeemillä. Tarvitsen Picasaa kuvien jakamiseen tutuille.
iPhotoon tuon kuvan manuaalisesti Tuo Kirjastoon toiminnolla ja olen poistanut täpän kopio kuvat iPhoto kirjastoon. Eli iPhoto tuo ainoastaan kuvakkeen ja siihen liitetyn linkin TimeCapsulella olevaan kuvaan. Periaatteessa tämä toimii ihan ok mutta kommentoikaa onko jollakin parempi idea toteutukseen.
2. Kuvien paikka ja kasvotiedot. Mihin iPhoto tallettaa ne ja pystyykö iPhoto ja Picasa kommunkoimaan keskenään noista tiedoista? Kun kuvia on 25 000 niin on aikamoinen työ käydän ne läpi. Enkä halua tehdä sitä moneen kertaan.
Heittäkää kokeneemmat ehdotuksia ja kommentteja tähän.
Mietin myös vaihtoehtoa jossa tiedostot olisivat olleet MacMinillä ja siihen liitetyillä Ulkoisilla kovalevyillä. Tällöin varmuuskopiot olisivat tuleet TimeCapsuleen.
Luovuin tästä mm siksi että tuo tunnin välein tapahtuva varmuuskopiointi hidastaa koneen nettiliikenteen. Lisäksi minullakin on ollut noita yhteyskatkoksia TimeMachinen ja TimeCapsulen välillä.