Minulla on iPhone 4 ja tottakai käytössä oma henk. koht. Itunes ID. Sen avulla olen lataillut ilmaisia ohjelmia ja tuossa jokin aika sitten laitoin Visa Electronini tiedot maksutietoihin, joten latailin maksullisiakin ohjelmia. Minulla ei ole verkkopankki tunnuksia ja äitini on tilin haltija, koska olen ala-ikäinen, mutta laskutus onnistui usealla kerralla ilman mitään ongelmia. Tuossa muutama viikko sitten yritin jotakin sovellusta ladata, olisiko ollut joku Pimp My Iphone Screen tjsp, iPhonen ulkoasun tuunausta varten. Hommasin myös jonkun toisen, mutta se on toissijaista. Sain molemmat puhelimeeni, mutta sen jälkeen ongelmat alkoivat; kortti on nyt "hyllytettynä" Itunesin puolesta enkä voi ymmärtää tätä. Kun kirjaudun iTunesiin IDlläni, tulee ilmoitus että aikaisempien ostojen maksun kanssa ongelmia. Tulee kyseiset edellä mainitut ohjelmat, ja punaisella merkityt luvut ja tekstit, että olisi muka 1,58e maksamattomia? Miten hitossa ne voi olla maksamattomia, jos olen saanut ne puhelimeeni? Kun ohjelmat latasin, tilillä oli kyllä rahaa ja on edelleenkin.
Mitä ihmettä tämä siis on? En voi ladata edes enää ilmaisia ohjelmis puhelimellani. Pyytää päivittämään maksutavan, ja kun yritän, korttini kolmenumeroista turvakoodia ei hyväksytä.
Olen ottanut yhteyttä Appleen, mutta englanninkielinen asiakaspalvelu ei ole aina parasta. Olen hyvin kielitaitoinen, mutta ei ole ollut aikaa eikä myöskään jaksamista pitkän tekstin tulkkaukseen. Melkoisen romaanin se työntekijä mulle kirjoitti.. Sen verran luin sitä viestiä, että olisi pankissa jotain ongelmia ja pitäisi sinne suunnata. Sitten kun siellä tehdään jotain, pystyn jatkamaan tilauksen XXXXXXXXXX maksamista ja iTunes storesta ostamista.
Suomenkielinen hjelppi olis jees.
Kiitokset etukäteen,
Tuukka
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)