Mulla pari vuotta vanha OSX 10.6.8, joka on ollut vähällä käytöllä, ja haluaisin siirtää vanhemmalta OSX 10.5.8 Time Machinen tekemän varmuuskopionnin myötä samat rojut tähän toiseen koneeseen.
Kysymys kuuluu... Säilyttääkö tämä tuoreempi kone ne tiedostot jotka siellä jo ovat, vai pyyhkiikö siirto ne pois Time Machinen tuomien toisen koneen tiedostojen yms. alta?
Kiitos..
Time Machine -kysymyksiä
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
Time Machine -kysymyksiä
Viesti Kirjoittaja salmon »
Viimeksi muokannut amanita, 2.5.2012 klo 22.23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Otsikko hieman kuvaavammaksi
Syy: Otsikko hieman kuvaavammaksi
-
Re: time machine
Viesti Kirjoittaja jt.syrja »
Toimisko näin:
vanhalla koneella time machine ulkoiselle levylle, levy uuteen koneeseen kiinni ja migration assistant tuo tiedot nykyiselle käyttäjälle, ei poista mitään vaan tiedostot yhdistyy..
vanhalla koneella time machine ulkoiselle levylle, levy uuteen koneeseen kiinni ja migration assistant tuo tiedot nykyiselle käyttäjälle, ei poista mitään vaan tiedostot yhdistyy..
-
Viesti Kirjoittaja marpe »
Mulle rautalangasta...
Olen suunnitellut vaihtaa koneelleni uudemman käyttöjärjestelmän (entinen ei enää päivitä mitään, muuten ei mitään valittamista eikä tarvetta vaihtaa..) viisi vuotta sitten hankittuun läppäriini. Tähän asti olen varmuuskopioinut Time Machinella ulkoiselle kovalevylle koneeni sisältöä. Miten minä siis menettelen, jos tuon uudemman käyttöjärjestelmän hankin.... kädestä pitäen eli rautalangasta vääntäen tarvitsisin neuvoja?
Olen suunnitellut vaihtaa koneelleni uudemman käyttöjärjestelmän (entinen ei enää päivitä mitään, muuten ei mitään valittamista eikä tarvetta vaihtaa..) viisi vuotta sitten hankittuun läppäriini. Tähän asti olen varmuuskopioinut Time Machinella ulkoiselle kovalevylle koneeni sisältöä. Miten minä siis menettelen, jos tuon uudemman käyttöjärjestelmän hankin.... kädestä pitäen eli rautalangasta vääntäen tarvitsisin neuvoja?
-
Viesti Kirjoittaja jt.syrja »
Koneen malli ja nykyinen käyttis olisi hyvä tietää..marpe kirjoitti:Mulle rautalangasta...
Jos koneessasi on jo snow leopard, niin MacAppStoresta voit ostaa Lionin ja sen asennus hoituu automaattisesti nykyisen päälle. Varmuuskopio toki kannattaa ottaa vähintään Time Machinella, mutta jos haluaa täydellisen varmuuden, niin carbon copy clonerilla kannattaa tehdä täysin 1:1 kopio ulkoiselle levylle.
Jos koneessasi ei ole snow leopardia vielä, niin siihen päivittäminen saattaisi hyvinkin olla hyvä idea. Voit päivittää myös Lioniin, mutta tässä kohtaa pitäisi varmistua koneesi spekseistä..
Kumman vaan hankitkin, niin asennuksen tekisin itse seuraavasti.
-carbon copy clonerilla boottaava kopio ulkoiselle (ei pakko).
-time machinella varmuuskopio.
-asennusmedia sisään ja siltä boottaus.
-kun kone on käynnistynyt levyltä, yläpalkista levytyökalu ja sillä kiintolevyn formatointi.
-formatoinnin jälkeen suljetaan levytyökalu ja aloitetaan käyttiksen asennus auki olevasta ikkunasta.
-asennuksen loppuvaiheilla ei luoda uutta käyttäjää vaan tuodaan käyttäjä tietoineen time machine-levyltä.
-valmis.
Viimeksi muokannut jt.syrja, 2.5.2012 klo 10.58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: Time Machine -kysymyksiä
Viesti Kirjoittaja raattori »
olen käsittänyt kun time machine on käytössä, niin se automaattisesti poistaa vanhoja varmuuskopioita tehdäkseen tilaa uudelle? Tällä hetkellä lacie 320gb usb ulkoinen käytössä ja os x lion.
Nyt time machine herjaa jatkuvasti että lacie on täynnä eikä voi varmuuskopioida enää. Tietokoneen kovalevyllä on vapaata tilaa 140gigaa, kovanlevyn koko 320gb, joten sieltä puolen ei pitäisi mitään ongelmia olla.
Mikä avuksi?
Nyt time machine herjaa jatkuvasti että lacie on täynnä eikä voi varmuuskopioida enää. Tietokoneen kovalevyllä on vapaata tilaa 140gigaa, kovanlevyn koko 320gb, joten sieltä puolen ei pitäisi mitään ongelmia olla.
Mikä avuksi?
5 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka