Otsikon mukainen MacBook Pro alkoi temppuilemaan (grafiikkahäiriöitä, jumiutuu täysin) ja lueskelin netistä että juurikin tuossa mallissa on ollut ns. nvidia-vikaa joka saattaisi mennä laajennettuun takuuseen vielä jos kyseinen vika löytyy.
Ennen huolto-arviointiin lähettämistä mietityttää kuitenkin se, että koneeseen on vuosi sitten vaihdettu ssd-levy. Samalla myös temppuileva optinen asema poistettiin ja sen tilalle laitettiin ide-hdd.
Pitääkö kone palauttaa ns. alkuperäiseen asuunsa vai vaikuttaako nuo edellä mainitut asiat takuujuttuihin? Normaalisti olen ainakin itse ollut siinä käsityksessä että takuu raukeaa jos kuoret avataan.
Tässä tapauksessa asia ei kuitenkaan ole ehkä niin simppeli koska nuo muutokset tehtiin sen jälkeen kun koneen "normaali takuu" oli jo päättynyt (24kk). Vai onko aina niin että kuoria ei saa itse avata?
Early 2008 MacBook Pro nvidia-takuu
Keskustelua kannettavista
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
Early 2008 MacBook Pro nvidia-takuu
Viesti Kirjoittaja manzneri »
Viimeksi muokannut kallekilponen, 21.7.2012 klo 21.27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: Early 2008 MacBook Pro nvidia-takuu
Viesti Kirjoittaja WhatUpDoe »
Kyllä kuoret saa avata ja kovalevyn sekä keskusmuistin saa itse vaihtaa. Tuo optisen aseman toimenpide on vähemmän virallinen. Vie huoltoon vaan siellä se ratkeaa.manzneri kirjoitti:Otsikon mukainen MacBook Pro alkoi temppuilemaan (grafiikkahäiriöitä, jumiutuu täysin) ja lueskelin netistä että juurikin tuossa mallissa on ollut ns. nvidia-vikaa joka saattaisi mennä laajennettuun takuuseen vielä jos kyseinen vika löytyy.
Ennen huolto-arviointiin lähettämistä mietityttää kuitenkin se, että koneeseen on vuosi sitten vaihdettu ssd-levy. Samalla myös temppuileva optinen asema poistettiin ja sen tilalle laitettiin ide-hdd.
Pitääkö kone palauttaa ns. alkuperäiseen asuunsa vai vaikuttaako nuo edellä mainitut asiat takuujuttuihin? Normaalisti olen ainakin itse ollut siinä käsityksessä että takuu raukeaa jos kuoret avataan.
Tässä tapauksessa asia ei kuitenkaan ole ehkä niin simppeli koska nuo muutokset tehtiin sen jälkeen kun koneen "normaali takuu" oli jo päättynyt (24kk). Vai onko aina niin että kuoria ei saa itse avata?
-
Re: Early 2008 MacBook Pro nvidia-takuu
Viesti Kirjoittaja manzneri »
Vastataanpa tähän vielä (vaikka vähän turha nosto tuleekin nyt), eli kone todellakin meni applen takuuseen erinäisten pikku mutkien kautta. Tästä kiitos Tampereen Varimportille! Koneesta todellakin oli kyrvähtänyt koko emolevy tuon nvidia-vian takia.
Koneen palauttelin kuitenkin ennen huoltoa varmuuden vuoksi ns. tehdas-kuosiin, eli otin optibay-kloonin pois ja pistin optisen aseman huollon ajaksi tilalle.
Koneen palauttelin kuitenkin ennen huoltoa varmuuden vuoksi ns. tehdas-kuosiin, eli otin optibay-kloonin pois ja pistin optisen aseman huollon ajaksi tilalle.
3 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka