Osaisiko joku täällä autta, en ehkä osaa kauhean hyvin kuvailla ongelmaa, kun en koneista mitään tiedä, ja macin kanssa ei aiemmin mitään ongelmaa ole ollut!
Mun alle 2 vuotta vanha MacBook sammuu itsekseen, vaikka akku ilmoittaa että olis vielä yli 30% voimia jäljellä. Ei anna mitään etukäteisvaroitusta, ei siis sitä "Koneen akku on lopuillaa, jäljellä 5%" tai joku muu vastaava siihen ennen tuli. Jaksaa täydellä latauksella tunti 40 minsaa, sitten kuukahtaa tälleen yllättäen. Voiko näin nuori akku olla jo sökö, näyttääkö lataustila väärin, vai missä vika? Ja mitä voi kotikonstein tehdä?
MacBook sammuu itsekseen, akkua 40%
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
MacBook sammuu itsekseen, akkua 40%
Viesti Kirjoittaja siirtis »
-
Re: MacBook sammuu itsekseen, akkua 40%
Viesti Kirjoittaja -wk- »
Smc -nollausta voisit kokeilla, Apple sivuilta löytyy ohjeet, tuo Smc hoitelee koneen virtajuttuja mutta empä tiedä auttaako tuohon kun vialliselta akulta kuulostaisi. Jos kone laturin varassa toimii täysin ok niin akussa vika tosiaan lienee. Applelta ostettuna akulle tulee kyllä hinta, eBaysta ostamalla laadussa voi olla vaihtelua.
-
Viesti Kirjoittaja siirtis »
Mä yritin tota smc-juttua, kun kaveri suositteli, mutta mun kone sanoi kun olin imuroinut sen ja yritin avata että "kone ei tarvitse tätä" Eli se olisi siis kunnossa?
Huokaus, kaipa se menee uuden akun ostoksi. Ja juu, kun seinässä on ei sammu koskaan itsekseen.
Lisätyhmäkysymys, onko Ebayn kautta tilatut turvallisia, siis eikö tarvii olla macin oma?
Huokaus, kaipa se menee uuden akun ostoksi. Ja juu, kun seinässä on ei sammu koskaan itsekseen.
Lisätyhmäkysymys, onko Ebayn kautta tilatut turvallisia, siis eikö tarvii olla macin oma?
-
Viesti Kirjoittaja -wk- »
Tuo SMC-resetointi ei tarkoita minkään lataamista vaan tuon SMC-piirin resetointia, ks. tämä linkki: http://support.apple.com/kb/HT3964?viewlocale=fi_FI
SMC:n yksi tehtävä on tuon akun hallinta mutta silti tuo tosiaan kuulostaisi kyllä vialliselta akulta, mutta eihän sitä tiedä.
eBayssä on riskinsä, olen kuitenkin itse ostanut sieltä tähän omaan Pro:hon akun ja hyvin on toiminut, ainut valittamisen aihe on se että akku on kärpäsen ulosteen verran liian suuri (siis tosi vähän) että kun sen laittaa paikoilleen niin sepä ei niin helposti lähekkään enää irti
Muihinkin läppäreihin olen ostellut akkuja ja ihan ovat toimineet ja onhan sekin totta että turpoaahan ne Applenkin originaaliakut ja aiheuttaa vaikka minkämoisia ongelmia, Kiinassa nekin tehty.
SMC:n yksi tehtävä on tuon akun hallinta mutta silti tuo tosiaan kuulostaisi kyllä vialliselta akulta, mutta eihän sitä tiedä.
eBayssä on riskinsä, olen kuitenkin itse ostanut sieltä tähän omaan Pro:hon akun ja hyvin on toiminut, ainut valittamisen aihe on se että akku on kärpäsen ulosteen verran liian suuri (siis tosi vähän) että kun sen laittaa paikoilleen niin sepä ei niin helposti lähekkään enää irti
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka