Terve kaikki!
Olen tekemässä itselleni matalampaa jalkaa iMaciini (mid 2011). Luon paraikaa 3D-mallia nykyisestä jalasta, jota tulen madaltamaan säkäkorkeudeltaan n. 4,5 cm. Näin pöytätason ja koneen väliin jää noin 2 cm tilaa ilmankiertoa varten. Kantava ajatus on parantaa iMacin ergonomiaa huomattavasti, kun sitä käytetään pöytätasolla, jossa ei ole hienoa "näyttösyvennystä", mikä on varmaan useimmilla totta. Varsinkin oman 27" mallin kanssa näytön yläreuna on niin korkealla, että työergonomistien virtsa kiehuu.
Mulla on myös ajatus tehdä näitä useampia ja pyrkiä tekemään ne yhteensopiviksi "aluminium unibody" -mallisiin iMaceihin. Tutkimatta en voi kuitenkaan todeta kaikkien jalkojen olevan samanlaisia, joten nyt mulle on tärkeää saada tietoa aiempien iMacien jalkojen muutamista mitoista. Auttamiseeni tarvitset vain jonkinlaisen mitan, en hae nyt tarkkoja mittoja, vaan summittaista tietoa.
Asiat, joita pyydän teiltä:
- Jalan leveys edestä katsottuna leveimmästä kohtaa (eli ennen pyöristysten alkamista)
- Jalan syvyys siltä osalta, jolla se koskettaa pöytää (eli ennen pyöristyksen alkamista)
- Jalan ja rungon liitoskohdasta (eli liitoksen "näkyvältä" osalta mahdollisimman läheltä runkoa)
- Kerro myös koneesi "vuosimalli" ja näytön koko
Tässä vielä havainnollistava kuva: http://i.minus.com/ibex5Ig79KXu0n.jpg
Kiitos avusta! Jos kyseinen jalka kiinnostaa, jätä viesti (ja hinta, jonka voisit maksaa), niin katson, mikäli saan tuotettua näitä moiseen hintaan. Olen sitten yhteyksissä, jos siihen pystyn.
Apua aluminium unibody -jalkojen mittaamiseen
iMac-aiheista keskustelua
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Apua aluminium unibody -jalkojen mittaamiseen
Viesti Kirjoittaja pullonpoh »
-
- Ylläpitäjä
Re: Apua aluminium unibody -jalkojen mittaamiseen
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
En tiedä onko sulla minkäänlaisia kiinnostusta lähteä Kickstarterin kautta kokeilemaan, mutta se nyt tuli ensimmäisenä mieleen, kun tuota rahoituspuolta mietin. Idea nimittäin vaikuttaa ihan toteuttamiskelpoiselta ja varmasti löytyisi kysyntääkin tuollaiselle tuotteelle.
MBP 14" | Studio Display 5K | iPhone 15 Pro | iPad Air | AirPods Pro | Watch S6 | TV 4K
-
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
Mä olen semmoisessa käsityksessä että Kickstarter -projektien pitää olla jossain määrin jenkkimaahan ankkuroituja? Tarttis olla joku projektilainen joka asuu siellä tms.Anghorn kirjoitti:En tiedä onko sulla minkäänlaisia kiinnostusta lähteä Kickstarterin kautta kokeilemaan, mutta se nyt tuli ensimmäisenä mieleen, kun tuota rahoituspuolta mietin. Idea nimittäin vaikuttaa ihan toteuttamiskelpoiselta ja varmasti löytyisi kysyntääkin tuollaiselle tuotteelle.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Näin näyttäisikin olevan. Projektin aloittajan on oltava USA:n kansalainen, mutta rahoitusta voi antaa mistä päin maailmaa tahansa. Kiitos korjauksesta.mmmvuori kirjoitti:Mä olen semmoisessa käsityksessä että Kickstarter -projektien pitää olla jossain määrin jenkkimaahan ankkuroituja? Tarttis olla joku projektilainen joka asuu siellä tms.Anghorn kirjoitti:En tiedä onko sulla minkäänlaisia kiinnostusta lähteä Kickstarterin kautta kokeilemaan, mutta se nyt tuli ensimmäisenä mieleen, kun tuota rahoituspuolta mietin. Idea nimittäin vaikuttaa ihan toteuttamiskelpoiselta ja varmasti löytyisi kysyntääkin tuollaiselle tuotteelle.
MBP 14" | Studio Display 5K | iPhone 15 Pro | iPad Air | AirPods Pro | Watch S6 | TV 4K
4 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka