Moron,
Pitkään palvellut ESI Duafire (FireWire) näyttää vetäneen viimeiset henkoset ja päättänyt palveluksensa. Nyt haluaisin vinkkejä sopivasta laitteesta korvaamaan tämän omassa käytössäni.
DuaFire on ollut kiinni iMacissa, ja toisessä päässä on Genelec 5040 josta taas lähtee johdot G 8020 -kaiuttimiin. Volumesäätimen virkaa hoitaa se 5040:n mukana tullut säädin. Tarvitisin siis erittäin yksinkertaisen välineen joka liitetään USB -liitäntään ja se tarjoaa linjatasoisen lähdön mieluiten RCA -liittimellä niin ei tarvitsisi koskea mihinkään johdotuksiin.
Toisin kuin nyt DuaFiressä, en keksi käyttöä inputeille mikrofoneja varten etc, vaan yksinkertaisempi laite riittäisi. Arvostan myös sellaista toiminnallisuutta että kun interfacesta napsauttaa virran pois, äänet kuuluu normaalisti koneen kaiuttimista. (varmaan kaikki toimii näin, toisaalta).
Olisiko ehdotuksia ? Apogee on tyylikäs mutta liian kallis, en nyt viitsisi yli satasta tähän investoida vaan halvemmallakin voisi selvitä. Mulla on toisessa koneessa M-Audio Fast Track Pro joten sillä pystyn kuittaamaan kehittyneemmät juuskeissit.
Thanks,
jlauhia
Vinkkejä kaivataan: USB -audiointerface
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Vinkkejä kaivataan: USB -audiointerface
Viesti Kirjoittaja jlaxxx »
-
Re: Vinkkejä kaivataan: USB -audiointerface
Viesti Kirjoittaja Ana P »
Mun suosikkeja tässä kategoriassa ovat olleet, kuinkas muuten
, ESIn lätkät:
http://www.thomann.de/fi/search.html?xs ... 2&wgf9382=
Itsellä vanhempi U24. Eihän noissa sitä virtakytkintä ole...
Ja mulla on vähän sellanen olo, että iMacissa vanhemmiten eritoten usb-liitännät alkavat ryytyä vähitellen...olisko firewire-puolella samaa? Toimiiko sun ESI muussa koneessa? Piuhan varmaan olet kokeillut vaihtaa?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
http://www.thomann.de/fi/search.html?xs ... 2&wgf9382=
Itsellä vanhempi U24. Eihän noissa sitä virtakytkintä ole...
Ja mulla on vähän sellanen olo, että iMacissa vanhemmiten eritoten usb-liitännät alkavat ryytyä vähitellen...olisko firewire-puolella samaa? Toimiiko sun ESI muussa koneessa? Piuhan varmaan olet kokeillut vaihtaa?
Viimeksi muokannut Ana P, 19.9.2012 klo 11.48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja redhat »
Muusikoiden.netistä käytetty Digidesign / Avid Mbox2 micro.
Laitteessa on yksi miniplugi ulostulo ja laite on mokkulan kokoinen.

Laitteessa on yksi miniplugi ulostulo ja laite on mokkulan kokoinen.

Jos ihminen olisi tarkoitettu etenemään juoksemalla, ei evoluutio olisi kehittänyt meille liikkumista varten polttomoottorikäyttöisiä kulkimia, eikä fossiilisia polttoaineita. - Hatey
http://sisainenaani.com
http://sisainenaani.com
-
Viesti Kirjoittaja jlaxxx »
No just. Mulla oli tossa välissä FW -levy ja sen poistaminen ratkaisi asian. Ilmeisesti koko WD laukesi koska kone alkoi ilmoittaa viasta levyssä ja se hävisi välillä näkyvistä. No, nyt näköjään jatkan tällä ESI Duafirellä. Kiitos kaapelivinkistä !Ana P kirjoitti: Ja mulla on vähän sellanen olo, että iMacissa vanhemmiten eritoten usb-liitännät alkavat ryytyä vähitellen...olisko firewire-puolella samaa? Toimiiko sun ESI muussa koneessa? Piuhan varmaan olet kokeillut vaihtaa?
-
Viesti Kirjoittaja Ana P »
Joskus firewire-laitteitten välillä tulee keskinäistä skismaa, jompikumpi laite toimii pätkittäin. Eli niitä ei voi yhtä aikaa käyttää. Käteväähän on, jos laitteessa on useampi liitäntä, esim usb ja fw. Tökkää piuhan toiseen. Mulla joskus WD ja Motu purnas keskenään, WD piti siirtää usbhen, tai sitten laittaa Motu syrjään ja ottaa usbESI käyttöön.
Voihan olla, että siitä sun WDstä hajosi vaan sen kotelon elektroniikasta jokin, ja itse levy olisi vielä ehjä. Kokeile saada jostain lainaksi usb-telakka, johon levyn voisi tökätä.
Voihan olla, että siitä sun WDstä hajosi vaan sen kotelon elektroniikasta jokin, ja itse levy olisi vielä ehjä. Kokeile saada jostain lainaksi usb-telakka, johon levyn voisi tökätä.
Viimeksi muokannut Ana P, 28.9.2012 klo 21.55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja jpq »
Eräistä WD hajonneet teholähteet itsellä koputtaen puuta sanon toimii hyvin ja USBin puolella itsellä interface.
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka