mikaw_ kirjoitti:jehu kirjoitti:@mikaw: Miten Mac toimii paremmin iPhonen kanssa, kuin vaikka Win7 PC? Kysyn siis ihan tosissani enkä yritä "trollata", koska minulla ei ole tietoa tästä. iTunesin kanssa saan varmuuskopiot ja päivitykset, kuvat saan koneelle myös ilman iTunesia. En ole keksinyt miksi muuten puhelinta pitäisi koneeseen yhdistää. (Paitsi modeemina saattaa joskus toimia reissussa.)
Itselläni ei ole maccia, vain näitä iOS-laitteita. Ehkä jopa wifi-sync toimii iPhonella iTunesissa macissa, kun ainakaan mulla se ei ole koskaan toiminut edes välttävästi Windowsissa. Muita: Photostream (pc:llä ylimääräinen kikkare, enkä saanut hetikohta toimimaan, joten nakkasin mäkeen), iMessage, Facetime... Miksi teet varmuuskopiota iTunesiin, kätevämpi tehdä iCloudiin.
Omaa kirjoitusta kun lukee, niin tulee kyllä mieleen että onko iPhonea järkeä sittenkään hankkia ei-mac-käyttäjänä, sillä edellämainitutkin jutut jäävät torsoiksi Windows-käyttäjälle.
Käytän minä iCloudia myös, mutta olen asettanut sinne synkattavaksi vain yhteystiedot. Kalenteri taas on synkassa Googlen kanssa, eli jos laitan puhelimen kalenteriin jotain, se menee myös Googlen kalenteriin tai toisinpäin ja saan aina mailin sinä päivänä jossa kalenterissa on merkintä. Ei unohdu siis yksikään tapahtuma, vaikka sille ei olisi asetettu muistutusta.
iMessage tai Facetime... Voisinko siis soittaa Facetime puhelun tai lähettää iMessagen Macilla? Tuosta voisi olla pientä hyötyä, mutta ei ole itselleni kovinkaan suurta painoarvoa antava tekijä kun joskus ostan uutta konetta vaikka. Kaveripiirissä ei hirveän monta Apple-käyttäjää ole. Jos haluan nykyisin soittaa videopuhelun niin käytän tietokoneella/puhelimella Skypeä. Facetime on käytössä joskus, lähinnä minun ja vaimon välillä. WiFi only on rajoittanut toki sen käyttöä paljon, mutta nythän se tulee myös 3G:n kautta toimivaksi ja hyvä niin.
Edit: Ihmettelinkin mihin mikan ja minun viestini oli kadonnut. Löytyi...
Tosiaan tuo asia kiinnostaa minua vielä edelleen, koska en tiedä iPhonen ja Macin yhteistoiminnasta riittävästi. Tällä hetkellä uusi kone ei ole ajankohtainen, mutta sitten kun on niin myös Mac on vaihtoehtojen joukossa. En kuitenkaan usko, että iPhonesta jää puuttumaan mitään (ainakaan oleellista) vaikkei Mac:ia omista. Olenko väärässä?