Tyttären koneena on MacBook Pro (13-inch, Mid 2010), 2,4 GHz Core2Duo.
Koneeseen pitäisi asentaa toinen kovalevy, johon tulisi Wintoosi-käyttis käyttöön.
Halvimmilla pääsisi, jos siis laittaisin optisen aseman tilalle kelkkaan toisen kovalevyn (ei siis SSD:tä).
Kuumeneeko asema liikaa (eli pitäisikö sittenkin olla SSD) tai olisiko muita ongelmia?
Miten käyttiksen vaihto koneessa tapahtuu käytännössä, eli buutataanko kone uudelleen jotenkin, jotta kone vaihtaa käyttistä?
HDD+HDD MacBook Pro 13":n
Keskustelua kannettavista
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
HDD+HDD MacBook Pro 13":n
Viesti Kirjoittaja pepejaana »
Viimeksi muokannut kallekilponen, 14.11.2012 klo 23.28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: HDD+HDD Macbook Pro 13":n
Viesti Kirjoittaja jurppa »
Normaali kovalevy sopii vallan hyvin, ei kuumene liikaa.
Käyttiksen vaihto tapahtuu nimenomaan buuttaamalla. (käynnistys optio-näppäin pohjassa)
Käyttiksen vaihto tapahtuu nimenomaan buuttaamalla. (käynnistys optio-näppäin pohjassa)
MacBook Pro 16" (2021) M1 Pro 32Gt 1Tt | Macintosh Plus (1987)| iPhone 13 Pro 128GB (Graphite) 16.0
-
Re: HDD+HDD MacBook Pro 13":n
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Minkä kokoinen on alkuperäinen levy?
Eikö tulisi halvemmaksi vain osioida Bootcampilla se jo olemassa oleva levy ja asentaa sitten uudelle osiolle Win.
Toinen vaihtoehto, osta MBP:iin uusi 500 tai 750 gigainen hybridilevy ja ulkoinen USB- tai FW-asema ja kloonaa nykyinen ley hybridille ja siirrä nykyinen levy uuteen koteloon ynnä asenna se win siihen ulkoiselle.
Molemmilla tavoilla säästyy se optinen asemakin käyttöön... Vaikka voihan sillekin ostaa ulkoisen kotelon...![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Eikö tulisi halvemmaksi vain osioida Bootcampilla se jo olemassa oleva levy ja asentaa sitten uudelle osiolle Win.
Toinen vaihtoehto, osta MBP:iin uusi 500 tai 750 gigainen hybridilevy ja ulkoinen USB- tai FW-asema ja kloonaa nykyinen ley hybridille ja siirrä nykyinen levy uuteen koteloon ynnä asenna se win siihen ulkoiselle.
Molemmilla tavoilla säästyy se optinen asemakin käyttöön... Vaikka voihan sillekin ostaa ulkoisen kotelon...
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
Juu hitsinpitsi onhan näitä vaihtoehtoja paljon.
Optiselle asemalle ei tyttärelllä ole oikein ollenkaan käyttöä. DataDubler-paketti voisi antaa kuoret ulkoiselle optiselle.
Itse kokeilin aikoinaan Parallelsin kanssa ajaa Wintoosia iMacissa, mutta kyllästyin veivaamiseen kun Winikka ei löytänyt optista eikä tikkua eikä oikein mitään. Taisin vaan itse kyllä olla aika karvakoura kun en osannut.
Mulla olisi tossa vapaa 100 gb kovalevy tytölle kelkkaan optisen tilalle. Kelkka + kuoret optiselle 85 €. Wintoosi pitää ostaa, jolloin kait pitäis homma pelittää. Tytölläkin on vain yksi ohjelma joka tarvii windows-käyttistä.
Itse rupesin miettimään omaan nykyiseen iMacciin laittaa firewirellä kiinni ulkoisen aseman ja siihen windows 7 tai 8. Eli siis sehän toimisi varmaan juurikin samalla lailla windows-koneena ulkoiselta, eikö???
Mulla on nimittäin kaksi yritykseen liittyvää ohjelmaa, joista ei ole mac-versiota saatavissa ja sitä varten pitää olla nyt sitten yks windows-HP-kone työpöydällä.
Optiselle asemalle ei tyttärelllä ole oikein ollenkaan käyttöä. DataDubler-paketti voisi antaa kuoret ulkoiselle optiselle.
Itse kokeilin aikoinaan Parallelsin kanssa ajaa Wintoosia iMacissa, mutta kyllästyin veivaamiseen kun Winikka ei löytänyt optista eikä tikkua eikä oikein mitään. Taisin vaan itse kyllä olla aika karvakoura kun en osannut.
Mulla olisi tossa vapaa 100 gb kovalevy tytölle kelkkaan optisen tilalle. Kelkka + kuoret optiselle 85 €. Wintoosi pitää ostaa, jolloin kait pitäis homma pelittää. Tytölläkin on vain yksi ohjelma joka tarvii windows-käyttistä.
Itse rupesin miettimään omaan nykyiseen iMacciin laittaa firewirellä kiinni ulkoisen aseman ja siihen windows 7 tai 8. Eli siis sehän toimisi varmaan juurikin samalla lailla windows-koneena ulkoiselta, eikö???
Mulla on nimittäin kaksi yritykseen liittyvää ohjelmaa, joista ei ole mac-versiota saatavissa ja sitä varten pitää olla nyt sitten yks windows-HP-kone työpöydällä.
-
Nuo nykyiset MBP:t ja iMacit kyllä jaksaa pyörittää siltä ulkoiseltakin sitä Winukkaa softineen, kunhan muistaa, että RAMia ei koskaan ole liikaa koneessa...pepejaana kirjoitti:Juu hitsinpitsi onhan näitä vaihtoehtoja paljon.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
R.
R.
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Yritysohjelmat toimii hyvin virtualisoidussa windowsissa. Et varmaankaan asentanut ko. virtualikoneen ajureita siihen winukkaan?
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
-
Täytyy myöntää, että omat taidot taisivat loppua silloin aiemmin ja sen vuoksi en saanut Parallelsin kautta hommaa toimimaan.
Imacissa on mulla 12 gt RAM:ia, joten pitäis toimia ja pöydällä on firewire WesternDigitalin ulkoinen kovalevykin, jonka voisin ottaa tuohon käytöön. Tarvii ruveta rakentelee kunhan tässä ensin käyn viettämässä pari viikkoa lämmössä.
Imacissa on mulla 12 gt RAM:ia, joten pitäis toimia ja pöydällä on firewire WesternDigitalin ulkoinen kovalevykin, jonka voisin ottaa tuohon käytöön. Tarvii ruveta rakentelee kunhan tässä ensin käyn viettämässä pari viikkoa lämmössä.
-
Ah.. Trevlig Resa - sano naapurikin... 8)pepejaana kirjoitti:Täytyy myöntää, että omat taidot taisivat loppua silloin aiemmin ja sen vuoksi en saanut Parallelsin kautta hommaa toimimaan.
R.
R.
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka