![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
MacBook ja akun kesto vaihdon jälkeen
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
MacBook ja akun kesto vaihdon jälkeen
Viesti Kirjoittaja timppari »
Kone on macbook 6,1. Aluksihan akku kesti sen yli 6 tuntia koneen ollessa käytössä. Pikku hiljaa se tunti määrä siitä tippui, mikä nyt on ehkä ymmärrettävää. Nyt koneella ikää 3 vuotta. Käytin koneen huollossa, koska akku ei enää latautunut. Hintaa tuli 170 euroa. Nyt kun koneen sain kotiini, nii huomasin että akku kestää sellaset pari tuntia käyttöä ja sitten taas piuhaan kiinni. Kiitoksia vaan kovasti tästä tuhannen markan huollosta ja "uudesta" akusta.
Mitäs helevettiä...?? Soitan kyllä maanantaina liikkeeseen ja kysäisen asiasta. Mutta aavistelen jo mitä saan vastaukseksi. Nykyisinhän asiakas on aina väärässä. Right?
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Viimeksi muokannut kallekilponen, 9.12.2012 klo 1.03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Re: Macbook ja akun kesto vaihdon jälkeen.
Viesti Kirjoittaja Killi »
No netistä saa toimivia 80 e akkuja mac prohon olen itse pari vuotta sit ostanut hinnat lienee jo halventuneetkin ?
-
Viesti Kirjoittaja hesusturunen »
miksi se piti huoltoo laittaa jos akku ei lataudu,eikös se ole sen merkki että akku on pa..kana?uutta tosissaan saan +-70e.
-
Viesti Kirjoittaja atco0706 »
Omaan macbook pro:hon ostin ebaysta uuden akun, siis hongkongista tai sieltäpäin.. 40€ postikuluineen kotiin, toimii hyvin.
-
no se on viimesen vuoden herjannu, että akku huollettava etc. nyt sitte se ei kestäny enää ollenkaan ilman piuhaa joten vein koneen huoltoon. Oon kuullu noista ebayn ja kiinan akuista huonoja juttuja joten aattelin olla viisas.. ja nyt köyhä.
-
Re: MacBook ja akun kesto vaihdon jälkeen
Joo en tiedä onko vain halpa kopio mutta hemmetin alkuperäiseltä ja aidolta näytti. Kaikki tekstit, tarrat ym. juuri kuin alkuperäisessä. Kiinassa kai tuo orkkisakkukin tehdään?
-
Viesti Kirjoittaja Lare »
Itse ostin USAn eBaystä ja ei poikkea alkkuperäisestä uudesta mitenkään. Kone MBP.
Vitutuksesta voimavara!
-
Kauankos teillä noi uudet akut kestää?
-
Mid 2009 MBP ja alkusyksystä alkoi ilmoittaan "huollata akku". Kesti kyllä vielä pari tuntia mutta kuumeni turhan paljon joten vaihtoon. Tää uus ebaysta ostettu 40€ akku toistaiseksi toiminut moitteetta, täyteen ladattuna n. 6h kestää.
-
Viesti Kirjoittaja Juice93 »
Mites muuten MacBook Pron akunvaihto onnistuu, kun kyseisen mallin akkuja ei ole tarkoitettu käyttäjän vaihdettavaksi? Onko ihan piis of keik?
Aikoinaan vaihdoin Nanon akun itse, mutta homma kusi pahemman kerran, kun laitetta ei enää saanut millään kuoriinsa. Lisäksi juotokset olivat niin pieniä, ettei niitä meinannut peruskolvilla saada kiinni.
Säästö on kyllä mieletön jos vaihtaa akkunsa itse, mutta jos riskinä on tuhota laite, niin parempi antaa ammattimiesten hoitaa homma. Taskuun jäänyt satanen ei oikein mieltä lohduta liki puolentoista tonnin raadon edessä![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Aikoinaan vaihdoin Nanon akun itse, mutta homma kusi pahemman kerran, kun laitetta ei enää saanut millään kuoriinsa. Lisäksi juotokset olivat niin pieniä, ettei niitä meinannut peruskolvilla saada kiinni.
Säästö on kyllä mieletön jos vaihtaa akkunsa itse, mutta jos riskinä on tuhota laite, niin parempi antaa ammattimiesten hoitaa homma. Taskuun jäänyt satanen ei oikein mieltä lohduta liki puolentoista tonnin raadon edessä
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Samalla kun tilaat akun tilaa ruuvimeisselisetti, tarvit sellasen kolmioristipään akun irrotukseen. Laita ebayssa haku vaikka "Precision 45 In 1 Electron Torx Screwdriver Tool Set", setti maksoi jotain 6 eeroa postikuluineen:) Itse akun vaihto on helppo, kansi pois, akku kahdella ruuvilla irti + pistoke...koko hommassa ei varttia mene.
Jos tuntuu vaikealta niin laita yv:tä niin pistän tulemaan ebay-myyjät keiltä minä tilasin romppeet.
Jos tuntuu vaikealta niin laita yv:tä niin pistän tulemaan ebay-myyjät keiltä minä tilasin romppeet.
11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka