Johdot on otettu jo muutamaankin kertaan irti joksikin ajaksi ja yritetty uudestaan ja myöskin apple tv:n nollaamista kokeiltu ja sen jälkeen aloitettu uudelleen aktivointi. Modeemin olen bootannut pariin otteeseen. Tuon enempää en ole itse osannut kokeilla. Tuleeko kenellekään mieleen toimivia kikkoja? Onko internet-asetuksissa jotain joka voisi estää tuon aktivoinnin ja jos niin miten niitä muutetaan?
AppleTV Aktivointi ei onnistu
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
hakjaa
AppleTV Aktivointi ei onnistu
Viesti Kirjoittaja hakjaa »
Tälläiseen ongelmaan etsin ratkaisua. Tänään siis ostin uuden apple tv:n, mutta asennus ei vaan onnistu kun jo aktivointivaiheessa homma pysähtyy ajan ja päivämäärän etsimiseen. Olen kokeillut internet-yhteyttä wifillä ja ethernetillä, mutta kummallakaan tuo ei etene.
Johdot on otettu jo muutamaankin kertaan irti joksikin ajaksi ja yritetty uudestaan ja myöskin apple tv:n nollaamista kokeiltu ja sen jälkeen aloitettu uudelleen aktivointi. Modeemin olen bootannut pariin otteeseen. Tuon enempää en ole itse osannut kokeilla. Tuleeko kenellekään mieleen toimivia kikkoja? Onko internet-asetuksissa jotain joka voisi estää tuon aktivoinnin ja jos niin miten niitä muutetaan?
Entä pystyykö tuota aktivointia suorittamaan mitenkään manuaalisesti vai pitääkö sen pakostakin löytää aika ja päivämäärä netin kautta?
-
647ytrhgfhfg45
Re: AppleTV Aktivointi ei onnistu
Viesti Kirjoittaja 647ytrhgfhfg45 »
Voisit ainakin koittaa Apple TV:n päivittämistä iTunesin kautta. Ohjeet löytyvät tuolta: http://support.apple.com/kb/HT4367?view ... cale=en_US
Jos ohjeen kohdassa 5 tulee virheilmoitus niin voit hakea uusimman firmwaren itse ja painaa restore nappia optio-näppäin pohjassa, jolloin voit itse valita oikean ipsw-tiedoston. Apple TV:n firmwaret löytyvät tuolta: http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=970
Oma Apple TV:ni ei siis vain suostunut päivittämään itseään uusimpaan versioon. Koitin ensin palauttaa laitteen tehdasasetuksiin, jonka pitäisi samalla päivittää laitteen firmware. Päivitys kuitenkin epäonnistui aina päivityksen valmistelun lopuksi. Kun resetoin pelkän laitteen, Apple TV jumitti juuri tuohon aktivointiin. Sain kuitenkin laitteen taas pelittämään yllä olevien ohjeiden avulla. Minulla iTunes (versio 11.0) valitti restore napin painamisen jälkeen, että laitetta ei löydy, joten jouduin hakemaan firmwaren itse.
Jos ohjeen kohdassa 5 tulee virheilmoitus niin voit hakea uusimman firmwaren itse ja painaa restore nappia optio-näppäin pohjassa, jolloin voit itse valita oikean ipsw-tiedoston. Apple TV:n firmwaret löytyvät tuolta: http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=970
Oma Apple TV:ni ei siis vain suostunut päivittämään itseään uusimpaan versioon. Koitin ensin palauttaa laitteen tehdasasetuksiin, jonka pitäisi samalla päivittää laitteen firmware. Päivitys kuitenkin epäonnistui aina päivityksen valmistelun lopuksi. Kun resetoin pelkän laitteen, Apple TV jumitti juuri tuohon aktivointiin. Sain kuitenkin laitteen taas pelittämään yllä olevien ohjeiden avulla. Minulla iTunes (versio 11.0) valitti restore napin painamisen jälkeen, että laitetta ei löydy, joten jouduin hakemaan firmwaren itse.
Viimeksi muokannut 647ytrhgfhfg45, 9.12.2024 klo 11.10. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
hakjaa
Viesti Kirjoittaja hakjaa »
Eipä ollut tuostakaan apua. Edelleenkin vaan jää hakemaan kellonaikaa ja päivämäärää aktivointivaiheessa. Täytyy vissiin maanantaina mennä liikkeeseen kysymään mikä voisi olla vialla.
8 vuoden apple-historian aikana ensimmäinen laite, joka ei ala heti toimia sen jälkeen kun laittaa kiinni pistorasiaan.
8 vuoden apple-historian aikana ensimmäinen laite, joka ei ala heti toimia sen jälkeen kun laittaa kiinni pistorasiaan.
-
647ytrhgfhfg45
Viesti Kirjoittaja 647ytrhgfhfg45 »
Harmi homma. Yleensä iTunesin kautta resetointi auttaa näihin Apple TV ongelmiin. Liikkeeseen vaan sitten 
Viimeksi muokannut 647ytrhgfhfg45, 17.8.2024 klo 16.24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Polli
Viesti Kirjoittaja Polli »
Minulla esiintyy samaa ongelmaa nyt juuri ostetun AppleTV:n kanssa. Olen myös kokeillut boottaamista, nollaamista, johtojen pois ottamista yms. keinoja, mutta ei ole suostunut liikkumaan aktivointia pidemmälle. Kummallista kuitenkin on että laite on yhdistetty internettiin ja pystyy esim airplayta käyttämään, mutta mitään internet juttuja ei kun ei ole verkkoaikaa asetettu johon se siis jää aina junnaamaan.
Miten sinun ATV:n kanssa kävi hakjaa? Mitä sanoivat kaupassa? Onko tämä kiinni modeemin asetuksista vaiko onko kyseessä jokin ohjelmistovirhe?
Miten sinun ATV:n kanssa kävi hakjaa? Mitä sanoivat kaupassa? Onko tämä kiinni modeemin asetuksista vaiko onko kyseessä jokin ohjelmistovirhe?
-
kmkota
Viesti Kirjoittaja kmkota »
Mitenköhän teillä edellisillä tämä ongelma on ratkennut?
Minulla parhaillaan tismalleen edellisen kaltainen ongelma, enkä tiedä mitä tehdä.
Kotona olen saanut toimimaan mainiosti, nyt työpaikalle hankin vastaavia, eikä aktivointi onnistu.
Minulla parhaillaan tismalleen edellisen kaltainen ongelma, enkä tiedä mitä tehdä.
Kotona olen saanut toimimaan mainiosti, nyt työpaikalle hankin vastaavia, eikä aktivointi onnistu.
-
MacRalf
Viesti Kirjoittaja MacRalf »
Sain kyseisen ongelman ratkaistua näin.
-Palautin iTunesissa tehdassäätöihin
-Laitoin AppleTV:n päälle ja aktivoinnin alussa näkyvän ohjeen mukaan laitoin iPhonen bluetoothin päälle ja laskin puhelimen AppleTV:n päälle.
Homma lähti etenemään, mutta pysähtyi jälleen aikaa hakiessaan. Painon ATV:n menua
ja menin yleisasetuksiin.
-Seuraavaksi laitoin puhelimesta oman yhteyspisteen päälle (Saunalahti/iPhone6)
-valitsin AppleTV:lle verkoksi puhelimen luoman wlanin
...ja kas, sehän lähti käyntiin. Sen jälkeen vaihdoin verkoksi normi wlanin ja sekin toimii.
-Palautin iTunesissa tehdassäätöihin
-Laitoin AppleTV:n päälle ja aktivoinnin alussa näkyvän ohjeen mukaan laitoin iPhonen bluetoothin päälle ja laskin puhelimen AppleTV:n päälle.
Homma lähti etenemään, mutta pysähtyi jälleen aikaa hakiessaan. Painon ATV:n menua
ja menin yleisasetuksiin.
-Seuraavaksi laitoin puhelimesta oman yhteyspisteen päälle (Saunalahti/iPhone6)
-valitsin AppleTV:lle verkoksi puhelimen luoman wlanin
...ja kas, sehän lähti käyntiin. Sen jälkeen vaihdoin verkoksi normi wlanin ja sekin toimii.
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka