Viime keväänä ostamani iMac mukana tullut näppis meni täysin sekaisin, joten sillä ei tee yhtikäs mitään.
Täytynee viedä Giganttiin ja arvaan miten siinä käy. Perusteluina vaikka tupakointi niin syy sen vaurioitumiseen on tietenkin minun.

Nyt kirjoitan ikivanhalla Logitech S 530 näppiksellä - ja sitä on vasaroitu vuosien varrella niin että eniten käytettyjen kirjainten merkit ovat jo aikoja sitten kadonneet.
Näppis on ollut nyt noin 4 vuotta kirjahyllyn päällä ja sen näköinen se oli - ja toimii --- mitä nyt nuo kuluneet muoviosat - näppisten mekaniikka - tahtoo hirttää kiinni.
Siihen liittyen - en ole sitä käyttänyt vuosiin, sen mitä on ollut kirjahyllyn päällä ja samat paristot sisällä ja toimii
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Applen vehkeisiin verrattuna; niin hiireen ja näppikseen saa vaihtaa paristot miltei kerran kuukaudessa. Nk. Trackpad kestää kauemmin.
Joten - kun olen yrittänyt etsiä netin kautta sopivaa näppistä, sitä en ole löytänyt - jossa on numeronäppäimet ja yhteensopiva 10.7.5 käyttikseen, mieluiten langaton - nuo F näppäimet mukana uuden käyttiksen jutuille joten olisin vinkistä kovasti kiitollinen
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
PS Ja sitten tulee todella hauskuutta!
Kun putsasin ruudun kunnolla, ostamallani aineella ja rätillä sattui niin että siihen heijastui samalla valoa ulkoa, sieltä auringosta! 8)
Silloin huomasin että näytön kahdesta yläkulmasta, Ompun puolelta ja Spotlight kohdalta siityy harmaa viuhkamainen harmaa alue kohti keskustaa, leviten noin 5 cm leveäksi ja kadoten sitten näkyvistä.
Ei hyvä sanoisin.

Kun takuuaika menee umpeen Huhti-Toukokuussa täytynee viedä myyjälle; Giganttiin.
Vaikka se on näytön pintalasin alla uskoisin että Applen huolto epää kaiken jos haistelee tupakan savuja tai löytää koiran karvojen osia koneen sisältä.
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Niin, ja kun tuo näppis hajosi tuli koneen käynnistyksessä uusi persoonallinen avaus rutiini.
Se ei käynnisty suoraan vaan esittää vaihtoehtoja. Oma kovalevy, ja mikä se nyt on se varajärjestelmä / palautus(?), sitten kahden kovalevyni ikonit.
Hauskuus tulee kun Applen Hiiri ei toimi, ja Trackpad silloin tällöin - onneksi on tuo Logitech'in hiiri apuna. Muutoin kone jäisi siihen tilaan missä se on.
Niin ja em alla kysytään mitä "verkkoa" haluan käyttää kun mitään ei ole löytynyt!
Ja kun yritin tehdä jotain tuolle näppikselle Apple käyttis ei tunnista sitä vaikka teen mitä tahansa.
JA sanomattakin on selvää että Applen tukiaika on loppu - vaikka sen ostin ja jatko takuuajalle 2 vuotta lisää.
Pahat kokemukset MacBook Pro 17 kanssa.
Gigantti EI myynyt Applen palvelua vaan OMANSA! Kerran jouduin soittamaan sinne - ei ollut silloin MAC OSAJAA, sitä ollaan palkkaamassa!
Apple ei kommentoi kysymyksiäni ellen osta heiltä tukipalvelua!
En minä tukipalvelua halua vaan selkeän vastauksen onko kone hajonnut!

Suutuin siitä heille, siis Gigantille - siis mitä minulle möivät - ja mitä se auttaa?
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Toki nyt myös Applen palvelulle.