Meikäläisen HTPC-minissä tuo Photo Collage screensaver on päällä joka ilta eli kyseessä alkaa olla "kriittinen ominaisuus" - kaikki apu on siis tarpeen
Miten "Photo Collage" -näytönsäästäjä takaisin OSX 10.8:iin?
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
Titan
Miten "Photo Collage" -näytönsäästäjä takaisin OSX 10.8:iin?
Viesti Kirjoittaja Titan »
Mitenkähän OSX 10.8:sta pois jätetyn perinteisen "Photo Collage" screensaverin saisi takaisin? Eli sen jossa iPhoto -arkiston kuvia lentää pinoon, ks. kuva: http://tinyurl.com/b4usmlf. Päivitin olohuoneen Mac Minin ja huomasin että tuo kyseinen näytönsäästäjä onkin jätetty uudesta käyttiksestä pois. Tilalla on monta uutta muka "parempaa", mutta ne kaikki ovat vain vanhan kehnoja tai erittäin kehnoja korvikkeita - vanhassa oli kuvien koko, liike ja nopeus juuri kohdallaan ja ne on onnistuttu tössimään kaikissa uusissa vaihtoehdoissa.
Meikäläisen HTPC-minissä tuo Photo Collage screensaver on päällä joka ilta eli kyseessä alkaa olla "kriittinen ominaisuus" - kaikki apu on siis tarpeen
-
tkt
Re: Miten "Photo Collage" -näytönsäästäjä takaisin OSX 10.8:
Viesti Kirjoittaja tkt »
En juurikaan käytä näytönsäästäjiä, joten valokuvan perusteella mennään.
Onko mainittu Photo Collage merkittävästi erilainen, kuin ML:n Screen Saver>Slideshows>Snapshots? Minusta idea ainakin näyttää samalta. Toinen vaihtoehto on Photo Wall.
--Ari
Onko mainittu Photo Collage merkittävästi erilainen, kuin ML:n Screen Saver>Slideshows>Snapshots? Minusta idea ainakin näyttää samalta. Toinen vaihtoehto on Photo Wall.
--Ari
-
Titan
Idea on tosiaan siinä sama mutta toteutus on kerrassaan ruma: liian vähän ja liian isoja kuvia liian hitaasti. Photo wall -näytönsäästäjästä en tykkää senkään vertaa.
Olen valokuvaaja ja kuvien oikeanlainen esittäminen on minulle tärkeää - siksi siis ihan mikä tahansa kuvaesitys-screensaver ei kelpaa.
Olen valokuvaaja ja kuvien oikeanlainen esittäminen on minulle tärkeää - siksi siis ihan mikä tahansa kuvaesitys-screensaver ei kelpaa.
-
Titan
Vinkkejä otetaan vastaan myös muista tyylikkäistä 10.8 kanssa toimivista iPhoton kuva-arkistoa käyttävistä ruudunsäästäjistä.
Toimivatko nuo 10.8:n omat valokuvia näyttävät screensaverit teillä moitteetta? Mulla ainakin "snapshots" ja "photo wall" toimivat hetken normaalisti mutta jumittavat sitten paikalleen. Onko nuo siis onnistuttu mokaamaan kaikilla tasoilla eli sekä visuaalisesti että teknisesti?
Toimivatko nuo 10.8:n omat valokuvia näyttävät screensaverit teillä moitteetta? Mulla ainakin "snapshots" ja "photo wall" toimivat hetken normaalisti mutta jumittavat sitten paikalleen. Onko nuo siis onnistuttu mokaamaan kaikilla tasoilla eli sekä visuaalisesti että teknisesti?
-
Luomaa
Miten "Photo Collage" -näytönsäästäjä OSX 10.9 Mavericksiin?
Viesti Kirjoittaja Luomaa »
Lainaan tätä vanhaa ketjua.
Haluaisin myös Photo Collage -näytönsäästäjän takaisin. Kokeilin kopioida ScreenSaver.frameworkin ja DesktopScreenEffectsPref.prefPaneen vanhasta järjestelmästä Maericksiin mutta se ei toiminut.
Syynä ilmeisesti se, että vanha järjestelmä oli 10.6. Applen Support Communitiesissa oli juttua että joku oli saanut toimimaan kyseisellä tavalla kun oli kopioinut tiedostot Lionista Mountain Lioniin.
Linkki (viimeisin viesti sivulla): https://discussions.apple.com/message/19747256#19747256
Olisin kiinnostunut kokeilemaan josko Lionin versio näytönsäästäjästä toimisi Mavericksissa.
Jos joku ystävällinen Lion käyttäjä olisi kiinnostunut auttamaan ja lähettämään kyseiset tiediostot minulle, olisin kiitollinen.
Jos tällainen tällainen käyttöjärjestelmän osien jakaminen on vastoin foorumin etiikkaa niin ylläpito voi poistaa pyyntöni.
Haluaisin myös Photo Collage -näytönsäästäjän takaisin. Kokeilin kopioida ScreenSaver.frameworkin ja DesktopScreenEffectsPref.prefPaneen vanhasta järjestelmästä Maericksiin mutta se ei toiminut.
Syynä ilmeisesti se, että vanha järjestelmä oli 10.6. Applen Support Communitiesissa oli juttua että joku oli saanut toimimaan kyseisellä tavalla kun oli kopioinut tiedostot Lionista Mountain Lioniin.
Linkki (viimeisin viesti sivulla): https://discussions.apple.com/message/19747256#19747256
Olisin kiinnostunut kokeilemaan josko Lionin versio näytönsäästäjästä toimisi Mavericksissa.
Jos joku ystävällinen Lion käyttäjä olisi kiinnostunut auttamaan ja lähettämään kyseiset tiediostot minulle, olisin kiitollinen.
Jos tällainen tällainen käyttöjärjestelmän osien jakaminen on vastoin foorumin etiikkaa niin ylläpito voi poistaa pyyntöni.
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka