![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Olen koittanut saada iMacia herättelemään Buffalon verkkolevyä (LS_WTGL/R1-V3) wake on lan -toimintoa hyödyntäen. Bootcamp-windowsin kautta homma on toiminut aina kuin junan vessa, mutta OS X:n (10.7.5) puolella en vaan saa toimimaan. Googlen kautta kiertäen kuitenkin päädyin python-skirptiin, joka paiskoo tarpeelliset magic packetit säännöllisin väliajoin verkkolevyn suuntaan. Ohjeet otin täältä: http://forum.buffalo.nas-central.org/vi ... 75#p154949 .
Manuaalisesti terminaalin kautta kokeiltaessa itse python-skripti toimii niinkuin pitääkin ja verkkolevyyn pääsee käsiksi.
Kirjautumisen yhteydessä homma ei toimi ja system.logista kaivelin seuraavan herjan aiheeseen liittyen:
launchctl: Dubious file. Not of type .plist (skipping): /Library/LaunchAgents/org.nas-central.buffalo.wakeonlan
Jos koitan potkia hommaa liikkelle komennolla: launchctl load /Library/LaunchAgents/org.nas-central.buffalo.wakeonlan, niin saan vastaukseksi lähes saman:
launchctl: Dubious file. Not of type .plist (skipping): /Library/LaunchAgents/org.nas-central.buffalo.wakeonlan
nothing found to load
Samaa kokeiltaessa optiolla -F (Force), niin homma lähtee toimimaan niinkuin pitääkin kunnes koneen sammuttaa ja ollaan taas alkupisteessä.
Käsitykseni ja googlaukseni mukaan kyse olisi oikeuksista ja omistajuuksista kiinni? Voisiko joku siis ystävällisesti auttaa ja vääntää rautalangasta
1) Minkälaiset oikeudet ja omistajuuden määrittelen tuolle /Library/LaunchAgents/org.nas-central.buffalo.wakeonlan -tiedostolle
2) Minkälaiset oikeudet ja omistajuuden määrittelen tuolle /usr/local/bin/buffalowol.py -skriptille
3) Jos olen aivan metsässä arvailuitteni kanssa niin miten edetä asiassa muuten.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)