Hiljainen ulkoinen kovelevy
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Hiljainen ulkoinen kovelevy
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Minulla on iMacissani 1 TB levy ja Time Machinessa 2 TB ulkoinen Buffalon USB 3.0 -levy. iMac on itse tosi hiljainen, joten ärsyttää, että aina kun avaan iMacin, niin tuo ulkoinen levy pärähtää käyntiin. Tuuletin tuhisee kovaäänisesti ja lisäksi lukupään liikkeet kuuluvat selvästi. Tavallaanhan tuossa käytössä levyn ei tarvitse edes pyöriä nopeasti, jotenkin olisiko ehdottaa jotain sellaista levyä, jossa ehkä ei ole tuuletinta ollenkaan ja joka ehkä pyörii rauhallisesti, tai edes on suurin piirtein yhtä hiljainen kuin tämä uusi iMac?
-
Re: Hiljainen ulkoinen kovelevy
Periaatteessa sellaiset mukana kuljetettavat USB-levyt ilman tuuletinta ovat varmaan aika hiljaisia? Tosin ne taitavat olla yleensä vain 500 GB.
-
Viesti Kirjoittaja tómppu »
Löytyyhän noita 2,5" limppuja ulkoisissa koteloissa ainakin 2TB kokoon asti. Ainahan noista pyörivistä jotain rutinoita tulee, mutta se on aika levykohtaista.
Viimeksi muokannut mercury, 16.2.2014 klo 22.28. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Perus hipsteri. pelle. -mindgame
-
Viesti Kirjoittaja tsjlehti »
Nuo 2,5" kokoiset ulkoiset ovat yleisesti huomattavasti hiljaisempia kuin 3,5" kokoiset serkkunsa.
-
Viesti Kirjoittaja jkoodari »
iMäkissäni on pari 2,5" Western Digitalin 2 Tt levyä. Niistä kuuluu hiljaista ääntä, mutta eipä tuosta häiriinny.
Levyjen tiedot: http://tietokonekauppa.fi/?koodi=100420
Levyjen tiedot: http://tietokonekauppa.fi/?koodi=100420
-
Kokeilin sitten yhtä isompaa USB-levyä, josta mainittiin netissä että se on hiljainen, mutta ei se todellakaan ollut ja se jostain syystä käynnistyi aina satunnaisesti vaikka iMac oli nukkumassa (vai johtuiko iMacista?). Joka tapauksessa nyt minulla on Western Digital My Passport 2 TB ja se on sopivan hiljainen, tosin kyllä siitäkin kuuluu ihan pientä hurinaa, mutta se ääni on tosiaan aika pientä verrattuna moneen isompaan USB-levyyn. Eikä tuohon tarvitse edes sähköjohtoa. Ihme laitteita kuitenkin nuo ulkoiset USB-levyt, iMacin ja Macbookien levytkin (tällä hetkellä hybrid) ovat ihan hiljainen mutta nuo USB-levyt ääntelevät usein kuin villi eläin.
Nyt minulla on jo kolme turhaa USB-levyä.
Nyt minulla on jo kolme turhaa USB-levyä.

Viimeksi muokannut Thoth, 11.5.2013 klo 4.06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja harri_tku »
Hei!
Mulla ollut n. 8 kpl erimerkkisiä ulkoisia 2.5 tuumaisia limppuja. Hiljaisia ovat olleet kaikki. Ja jos tänään ostaa, niin kannattaa ostaa usb3 malli vaikka tuntuisi, että ei kotosalla ole usb3:a tukevaa konetta. Seuraavassa Macissa sellainen varmaan jo on. Nopeusero on huima.
Mulla ollut n. 8 kpl erimerkkisiä ulkoisia 2.5 tuumaisia limppuja. Hiljaisia ovat olleet kaikki. Ja jos tänään ostaa, niin kannattaa ostaa usb3 malli vaikka tuntuisi, että ei kotosalla ole usb3:a tukevaa konetta. Seuraavassa Macissa sellainen varmaan jo on. Nopeusero on huima.
-
Viesti Kirjoittaja mika_t »
USB3.0 -kotelo ja sinne lompakkoa mukaileva SSD sisälle, ei takuulla pidä ääntä, on nopea ja vaivaton käyttää, ei haittaa reissussa esim. pienet tai suuremmat tärinätkään mitään.
-
Viesti Kirjoittaja jpq »
Hyvä tietää joskin ehkä jo seuraava kovis on ssd haaveissa vois olla tietysti mac jossa kaksi kovista sisällä joku 256-512gigainen sampleille (SSD) ja sitten softille joku toinen ohjelmille ja projekteille (ei tarvi olla SSD) kuten myös raskaassa kuormassa hiljainen laite. ps. minun työpisteen melun lähde mac mini jonka kuorma nousee yli 30% (/400%) muistelen. onhan tuo yksi ulkoinen kovalevykin äänekäs muistelen joskus mutta sen ääni mielyttävämpi kuten kyllä mac mininikin tuuletin verrattuna joihinkin pchin nähden jotka korvillani mitataten (eivät kultakorvat joten voin olla väärässä) ovat kyllä hieman hiljaisempia mutta se sävy.(jossa joskus selvä "nuotti").tsjlehti kirjoitti:Nuo 2,5" kokoiset ulkoiset ovat yleisesti huomattavasti hiljaisempia kuin 3,5" kokoiset serkkunsa.
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka