Hei,
1. Minulla on ongelmia ääkkösten kanssa. Jotkut nettisivut aukeavat siten, että ääkkösten tilalla on erilaisia merkkejä.
2. Kun otan RDP yhteyden palvelimeen, niin minun pitää aina laittaa erikseen siellä kieleksi suomi. Kun otan saman yhteyden windows koneella niin tätä ongelmaa ei ole.
3. Kun aukaisen editorilla (komodo edit 8) aikaisemmin tekemäni sinun (windows koneella), niin siellä ne oudot merkit taas häämöttää.
4 Joissain selaisnsovelluksissa en saa käytettyä pvm-kenttiä ollenkaan, johtunee tästä kielivalinnasta.
Järjestelmäasetuksissa minulla on valittu Suomi ekaksi kieleksi, alueena on Suomi ja syöttölähteisiin olen valinnut Suomen ja välillä testannut lisäksi Suomi laajennettua.
Macini on 10.8.3.
Ääkkösistä
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Re: Ääkkösistä
Viesti Kirjoittaja Molto bene »
Tarkasta vielä näppäimistöasetuksista että sinulla on valittuna vain Suomi.
Keyboard-Input sources-Finland
Mac OS X, because making UNIX user friendly was easier than fixing Windows
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Ilmeneekö väärä koodaus sekä Safarilla, Chromella että Firefoxilla?
Millä koodauksella teet nettisivuja? UTF-8:llako?
-
Viesti Kirjoittaja hiltsukka »
Olen kokeillut vain Suomella ja Suomi laajennettu. Ei auta. Tuossa minun alkuperäisessä on hyvä esimerkki. En minä mitään hymiötä sinne laittanut. Laitoin komodo edit ja kasi kirjaimen.Molto bene kirjoitti:Tarkasta vielä näppäimistöasetuksista että sinulla on valittuna vain Suomi.
-
Ilmenee Safarilla ja Chromella. Firefoxia en ole kokeillut. Minulla ei ole mitään hajua millä koodauksella olen noita sivuja muokannut. Sain valmiin pohjan, jota olen sitten muokkaillut.Juhani L kirjoitti:Ilmeneekö väärä koodaus sekä Safarilla, Chromella että Firefoxilla?
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Jos joku järjissään oleva on tehnyt tuon pohjan, siellä on varmaan php- tai html-tiedostossa julistettu käytetty merkkikoodaus, yleensä jossain kohtaa sivun yläosassa näet litanian "charset=ISO-8859-1" tai "charset=utf-8". Jos nettisivulla käytettyä koodausta ei ilmoiteta, sitten sivun koodaus arvataan tai se menee selaimen asetusten mukaan.hiltsukka kirjoitti:Ilmenee Safarilla ja Chromella. Firefoxia en ole kokeillut. Minulla ei ole mitään hajua millä koodauksella olen noita sivuja muokannut. Sain valmiin pohjan, jota olen sitten muokkaillut.
Laitapa tänne sivun html:n header, niin on helpompi auttaa.
Arvelen, ettei sun selaimissasi ole vikaa. Joko saamasi pohja on vaillinainen tai KomodoEditin asetuksissa on jotain laitettu väärin. Koskaan sivueditori ei saisi väkisin lukea koodausta tietyllä tavalla, koska avattavissa tiedoissa on voitu käyttää erilaisia koodauksia, esim. 8-bittistä Latin1:tä tai nykyään suositeltavampaa UTF-8:aa.
Jos et selainsovelluksissa saa näkyviin käytettyjä päivämääräkenttiä, vika ei ole varmaan sinussa tai koneesi asetuksissa vaan siinä, että joku on tehnyt nuo kentät omituisilla tavoilla. Kerro tarkemmin.
Edit: kirotusvihreitä kojrattu
Viimeksi muokannut Juhani L, 11.4.2013 klo 10.38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Tällainen pätkä löytyy koodista: "<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"/>"Juhani L kirjoitti:Jos joku järjissään oleva on tehnyt tuon pohjan, siellä on varmaan php- tai html-tiedostossa julistettu käytetty merkkikoodaus, yleensä jossain kohtaa sivun yläosassa näet litanian "charset=ISO-8859-1" tai "charset=utf-8". Jos nettisivulla käytettyä koodausta ei ilmoiteta, sitten sivun koodaus arvataan tai se menee selaimen asetusten mukaan.hiltsukka kirjoitti:Ilmenee Safarilla ja Chromella. Firefoxia en ole kokeillut. Minulla ei ole mitään hajua millä koodauksella olen noita sivuja muokannut. Sain valmiin pohjan, jota olen sitten muokkaillut.
Laitapa tänne sivun html:n header, niin on helpompi auttaa.
Arvelen, ettei sun selaimissasi ole vikaa. Joko saamasi pohja on vaillinainen tai KomodoEditin asetuksissa on jotain laitettu väärin. Koskaan sivueditori ei saisi väkisin lukea koodausta tietyllä tavalla, koska avattavissa tiedoissa on voitu käyttää erilaisia koodauksia, esim. 8-bittistä Latin1:tä tai nykyään suositeltavampaa UTF-8:aa.
Jos et selainsovelluksissa saa näkyviin käytettyjä päivämääräkenttiä, vika ei ole varmaan sinussa tai koneesi asetuksissa vaan siinä, että joku on tehnyt nuo kentät omituisilla tavoilla. Kerro tarkemmin.
Edit: kirotusvihreitä kojrattu
Eli pitäisikö tuo muuttaa ?
-
Viesti Kirjoittaja tómppu »
Jep,
niin pitäisi alkaa toimimaan.
Muoks. Huomaa että heittomerkit kuuluu aina laittaa atribuuttien (charset, content yms) arvojen ympärille.
Lisäinfoa
Koodi: Valitse kaikki
charset="utf-8"
Muoks. Huomaa että heittomerkit kuuluu aina laittaa atribuuttien (charset, content yms) arvojen ympärille.
Lisäinfoa
Viimeksi muokannut mercury, 16.2.2014 klo 22.05. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Perus hipsteri. pelle. -mindgame
-
Kiitostómppu kirjoitti:Jep,niin pitäisi alkaa toimimaan.Koodi: Valitse kaikki
charset="utf-8"
Lisäinfoa
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka