Minulla on kaksi MacBook Prota, joiden välillä olen jakanut nettiyhteyden airportin kautta.
Nyt toinen läppäri (ei myöskään iPhone) löydä "pääläppäriä". Tai löytää...sen nimi näkyy kyllä listassa. Mutta kun siihen yrittää kytkeytyä, kone aikansa yrittää, mutta sitten tulee huutomerkki eikä siis yhdisty.
Pääläppärissä internetjako normaaliin tapaan päällä, airport harmaana, nuoli keskellä, eli oikein nuo asetukset pitäs olla.
Nettiyhteytenä antenni katolla, siitä johto suoraan pääläppäriin ilman muita laitteita.
(Nettiyhteys toimii ihan hyvin)
Yhteys läppäristä toiseen ei enää toimi
Verkkoasiat, langattomat tukiasemat, mifit, mokkulat ja muut puhelimet
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
Yhteys läppäristä toiseen ei enää toimi
Viesti Kirjoittaja oysvesa »
-
Airportista vielä..
Kun vaihdan nettijohdon toiseen koneeseen hoksaan, ette internetjako ei toimi KUMMALLAKAAN läppärillä, mutta esim. kahvilassa puhelimella saan yhteyden kahvilan wifiin, mutta kotona siis en.
Kokeilin vaihtaa johtojakin, mutta ei auttanut.
VOISIKO kyseessä olla joku internet -palveluntarjoajan jutska? Ovat tehneet "uudistuksia" ja "parannuksia" hiljattain.
Palveluntarjoajaan on turha ottaa yhteyttä, he eivät puhu englantia ja itse en pysty keskustelemaan asiasta italiaksi...
Kokeilin vaihtaa johtojakin, mutta ei auttanut.
VOISIKO kyseessä olla joku internet -palveluntarjoajan jutska? Ovat tehneet "uudistuksia" ja "parannuksia" hiljattain.
Palveluntarjoajaan on turha ottaa yhteyttä, he eivät puhu englantia ja itse en pysty keskustelemaan asiasta italiaksi...
-
Re: Yhteys läppäristä toiseen ei enää toimi
Viesti Kirjoittaja jkoodari »
Näyttääkö sinun Internet Sharing yhtään tältä:oysvesa kirjoitti:Minulla on kaksi MacBook Prota, joiden välillä olen jakanut nettiyhteyden airportin kautta.
Nyt toinen läppäri (ei myöskään iPhone) löydä "pääläppäriä". Tai löytää...sen nimi näkyy kyllä listassa. Mutta kun siihen yrittää kytkeytyä, kone aikansa yrittää, mutta sitten tulee huutomerkki eikä siis yhdisty.
Pääläppärissä internetjako normaaliin tapaan päällä, airport harmaana, nuoli keskellä, eli oikein nuo asetukset pitäs olla.
Nettiyhteytenä antenni katolla, siitä johto suoraan pääläppäriin ilman muita laitteita.
(Nettiyhteys toimii ihan hyvin)
Voila_Capture16.png
Voila_Capture17.png
Jos jaat verkon WLAN:in kautta pääläppäristäsi, ottaako kakkosläppäri siihen yhteyttä&toimiiko? Mihin käytät airportia?Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
Juu, just tuollaiselta internetjakoni näyttää ja on toiminut jo vuosia. Nyt lopetti..jkoodari kirjoitti:Näyttääkö sinun Internet Sharing yhtään tältä:oysvesa kirjoitti:Minulla on kaksi MacBook Prota, joiden välillä olen jakanut nettiyhteyden airportin kautta.
(Nettiyhteys toimii ihan hyvin)Voila_Capture16.pngVoila_Capture17.pngJos jaat verkon WLAN:in kautta pääläppäristäsi, ottaako kakkosläppäri siihen yhteyttä&toimiiko? Mihin käytät airportia?
Minulla on siis seuraavanlainen nettiyhteys: katolla antenni, siitä johto suoraan pääläppäriin. Minulla EI ole mitään muita laitteita yhteyden muodostamista varten. Pääläppäristä internetjako päällä ja kakkosläppärillä otan airportilla yhteyden pääläppäriin ja käytän sen internetyhteyttä. Nettifirma on tehnyt "parannuksia" viereisellä vuorella sijaitsevaan lähettimeensä (repeator) vai mikä se lienee nimeltään. Epäilen, että johtuu ko. palveluntarjoajasta.
-
No nyt maanantai-aamuna yhteys yllättäen toimiikin!
Ja nettiyhteyden tarjoajalta tuli viesti, notta on ollut hämminkiä vk-lopun aikana ja nyt ovat "käynnistäneet" antennin uudelleen, mitä se sitten tarkoittaneekin.
Eli vika oli nettifirmassa. Ei siis kannata yrittää ensimmäiseksi korjata koneen asetyuksia, jos ei ole niitä muutellut.
Minä tietysti räpläsin kaiken mahdollisen. Ensi kerralla käytän räpläämiseen menevän ajan vaikka punkun litkimiseen.
Ja nettiyhteyden tarjoajalta tuli viesti, notta on ollut hämminkiä vk-lopun aikana ja nyt ovat "käynnistäneet" antennin uudelleen, mitä se sitten tarkoittaneekin.
Eli vika oli nettifirmassa. Ei siis kannata yrittää ensimmäiseksi korjata koneen asetyuksia, jos ei ole niitä muutellut.
Minä tietysti räpläsin kaiken mahdollisen. Ensi kerralla käytän räpläämiseen menevän ajan vaikka punkun litkimiseen.
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka