Päätin laittaa tämän melko laajan kysymykseni tänne, siirtäkää halutessanne sopivampaan paikkaan.
En kerro koko elämänhistoriaani, mutta tämän hetkinen tilanne:
Minulla työpuhelimeksi tuli noin 2 vuotta sitten iPhone 4. Viime viikolla luuri vaihtui iPhone 5. Noin 2 vuotta sitten puoliso hankki MacBook Pron, joka on ollut siitä lähtien hänellä päivittäisessä nettiselaus / lasten Spotify käytössä. Vuosi sitten, kun muutimme yhteen pääsin minäkin tutustumaan laitteeseen. Minä olen ollut aiemmin vannoutunut Winukka-mies, joten totuttelu on vieläkin alkutekijöissään, ei millään meinaa päästä sinuiksi toiminnan kanssa! Työkone on Win pohjainen, joten minä olen sen parissa päivittäin.
Minun valokuvaus-harrastus on ollut viime vuodet vähän tyhjäkäynnillä, lähinnä toimivan kuvienkäsittely laitteiston puuttuessa. Nyt olen innostunut valokuvauksesta uudelleen ja haluaisin päästä siinä uuteen nousuun. Kaveri esitteli iPad 3, joka sai minut aivan haltioihinsa. Retina-näyttö oli mahtava! Kulkisi moottoripyöräreissuilla mukana ja voisi upata & muokata kuvat reisussa iltanuotiolla. <3 Olisi tuolle Padille käyttöä myös työhommissa, mutta firma ei suostu sellaista hankkimaan. Toki se helpottaisi omaa elämää ja työssä suoriutumista sen verran, että sille voisi hieman hintaa laskea.
Nyt aloin pohtimaan, mikä peliliike olisi järkevin. Tarpeisiini sopiva iPad on noin 600€ (32GB ja pelkkä WiFi), joka vähän riipaisee. Millä minä perustelisin tuota hankintaa itselleni? Mikä on tänä päivänä suositeltava ilmainen kuvankäsittely ohjelma Padille? Kaverilla oli Snapseed, joka vaikutti loistavalta. Hain tuon ohjelman myös iPhonelle, mutta siitä taitaa puuttua kuvakoon muokkaus?
Toisaalta puolison MacBook Pro taitaa pienen selvittelyn perusteella olla varsin hyvä peli suorituskyvyltään. 13" näyttö, 2,3GHz, 320GB, josta reilu 200 vapaana, 4GB 1300Hz muisti jne. Toimisi varmaan hyvin kuvien muokkauksessa? Jos päädyn köyhäilemään ja jätän Padin hankinnan, millä ilmaisohjelmistolla kuvien käsittely & koon muokkaus voisi onnistua parhaiten?
Tomi
Apuja laitteiston käytössä & valinnassa
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
Apuja laitteiston käytössä & valinnassa
Viesti Kirjoittaja Kohtuukäyttäjä »
-
Re: Apuja laitteiston käytössä & valinnassa
Viesti Kirjoittaja mommmmi »
..
Viimeksi muokannut mommmmi, 12.7.2015 klo 23.34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iMac 5K 2019 | Air 13" M1 | Pro 16" M1 Max | iP 13 Pro Max | AirPods Pro 2.Gen | Watch S10 42mm | FTTH-netti
http://www.youtube.com/watch?v=5GZcCLfeH28
http://www.youtube.com/watch?v=5GZcCLfeH28
-
Re: Apuja laitteiston käytössä & valinnassa
Viesti Kirjoittaja BugsBunny »
Jos olet tosissasi valokuvauksesta kiinnostunut, niin Lightroom tai Aperture eivät ole tolkuttoman hintaisia ja ominaisuuksia riittää yllin kyllin.
3 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka