Tyttäreni sai vihdoin oman iPhonen, nyt onkin kysymys voiko sitä hallita iTunesilla kahdelta käyttäjätililtä?
Aiemmin hän sai pelata pelejä minun iLuurilla ja ostaakin siihen ohjelmia saamillaan iTunes-lahjakorteilla. Nyt hänen oman puhelimensa kanssa suunniteltiin niin, että ohjelmien ja päivitysten hallinta ja asentaminen tehdään minun käyttäjätililtä (ei makseta ohjelmista kahteen kertaan) mutta musiikit, valokuvat ym. hän hoitaisi oman tilinsä kautta.
Voiko näin menetellä? Eilen kokeiltaessa musiikin siirtämiseksi tuli varoitus puhelimen tyhjentämisestä ennen synkronointia.
iPhonen synkkaaminen kahdelta käyttäjätililtä
Kaikki ohjelmiin, iTunes Storeen, App Storeen, synkronointiin, iOS-käyttöjärjestelmään jne. liittyvät keskustelut tänne
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhonen synkkaaminen kahdelta käyttäjätililtä
Viesti Kirjoittaja tks1963 »
koti: iMac 21", 10.6.8 + iPhone 4
duuni: Mac Pro, 10.6.8
-
Re: iPhonen synkkaaminen kahdelta käyttäjätililtä
Viesti Kirjoittaja ikl »
Itunes ja Appstore käyttävät iPhonessa yhtä ja samaa appleID:ta eli en usko että tuollainen yhteiskäyttö onnistuu.
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Ehkä olisi parasta laittaa Kotijako päälle mm. ostettujen ohjelmien ja musiikin käyttöön useammassa iPhonessa? Silloin ei joudu maksamaan kahteen kertaan ohjelmista ja musiikista (niitähän on oikeus käyttää viidessä laitteessa). Ehkä päivitysten hallinta ei ole muuten iso pulma.
-
Viesti Kirjoittaja atheos »
Kunhan hänen tilinsä iTunes on valtuutettu sinun Apple ID:llesi niin hän voi käyttää pelkästään omaa iTunesiaan. Kyllä, mediasisältö tyhjenee eli musat, valokuvat jne. mutta hänellä lienee omat muutenkin. Ohjelmat puolestaan tulevat sitten sinun Apple ID:si mukaisesti, joskin olisi ihan oikeasti hyvä jos hänellä olisi oma. Ihan jo senkin takia, että rikot App Storen käyttöehtoja asentamalla oman ID:si ohjelmia puhelimeen, joka ei ole sinun käytössäsi.
iPhoneen voi asentaa ohjelmia myös kahdelta eri ID:ltä, se vaan kyselee sitten kahta salasanaa ohjelmia päivittäessä. Kahden iTunesin käyttö ei onnistu.
iPhoneen voi asentaa ohjelmia myös kahdelta eri ID:ltä, se vaan kyselee sitten kahta salasanaa ohjelmia päivittäessä. Kahden iTunesin käyttö ei onnistu.
Mac mini • MBA 11" • iPhone 5s • iPad (3rd gen)
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Viesti Kirjoittaja tks1963 »
Kiitos vastauksista.
Ajatus kaiken takana oli, että minä hoidan hallinnoinnin, koska (ainakin toistaiseksi) maksan puhelimen käytön. Tytär saisi sitten itse omalta tililtään hallinnoida puhelimeensa musiikit Macin jaetulta osiolta ja tallentaa valokuvat omiin kansioihin. Eikä hänen tarvitse joka kerta huutaa minua hätiin tekemään jutut suojatulta tililtäni.
Täytyy kokeilla josko Kotijako ratkaisi asiaa edes osittain.
Ajatus kaiken takana oli, että minä hoidan hallinnoinnin, koska (ainakin toistaiseksi) maksan puhelimen käytön. Tytär saisi sitten itse omalta tililtään hallinnoida puhelimeensa musiikit Macin jaetulta osiolta ja tallentaa valokuvat omiin kansioihin. Eikä hänen tarvitse joka kerta huutaa minua hätiin tekemään jutut suojatulta tililtäni.
koti: iMac 21", 10.6.8 + iPhone 4
-
Viesti Kirjoittaja Delli »
Meillä menee juuri noin, olen jakanut itunes kirjaston omalta MBP:ltä tytön PC:n Itunesiin, kummallakin on omat ID-tunnukset.tks1963 kirjoitti:Kiitos vastauksista.
Tyttö on sitten ottanut tuolta jaetusta kirjastosta haluamansa ohjelmat itselleen, kun hän lataa niitä itselleen tai päivittää noita minun tilillä ostettuja softia niin silloin minun pitää käydä kirjoittamssa salasanani, muuten tyttö synkronoi musat yms. omalla tilillään eikä mitään salasanoja kysellä.
iPhone 12 64GB
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
Viesti Kirjoittaja homenamsi »
Mikäli tytär käyttää aktiivisesti Macciä tai on innokas kännykkäkuvaaja niin kannattaa harkita henkilökohtaista iCloud-tunnusta omien kuvien, osoitteiden, kalenterien, kirjanmerkkien ym. hallintaan. Ovat sitten jatkossa läppärillä tai iPadillä tai AppleTV:ssä käyttövalmiina.
Ostoksille (AppStore, iTunes) sitten toinen, perheen kesken yhteiskäyttöinen tunnus. Ostoksia voi käyttää (ja tehdä) useammalla koneella mutta eri tunnuksilla tehtyjä ostoksia ei voi siirtää tai yhdistää, ne jäävät tunnuskohtaisiksi. iLaitteiden asetuksissa on kirjojen ja ohjelmien osalta valinta ladataanko ko. laitteeseen samalla tunnuksella tehdyt ostokset automaattisesti vai ei.
iTunes-ostosten osalta vastaavaa valintaa ei ainakaan iOS6:ssa näytä olevan.
Ja miksei sinunkin kannattaisi perustaa henkilökohtainen iCloud-tunnus ja jättää nykyinen tunnus vain ostoskäyttöön.
Ostoksille (AppStore, iTunes) sitten toinen, perheen kesken yhteiskäyttöinen tunnus. Ostoksia voi käyttää (ja tehdä) useammalla koneella mutta eri tunnuksilla tehtyjä ostoksia ei voi siirtää tai yhdistää, ne jäävät tunnuskohtaisiksi. iLaitteiden asetuksissa on kirjojen ja ohjelmien osalta valinta ladataanko ko. laitteeseen samalla tunnuksella tehdyt ostokset automaattisesti vai ei.
iTunes-ostosten osalta vastaavaa valintaa ei ainakaan iOS6:ssa näytä olevan.
Ja miksei sinunkin kannattaisi perustaa henkilökohtainen iCloud-tunnus ja jättää nykyinen tunnus vain ostoskäyttöön.
-
Viesti Kirjoittaja Delli »
Nyt putosin hieman kärryiltä jos kommentoit minun viestiä, jos aloittajan niin sitten ok.homenamsi kirjoitti:Mikäli tytär käyttää aktiivisesti Macciä...
Meillä on kummallakin omat AppleID:t ja iCloud-tunnukset, ostokset tehdään minun tilillä jotka sitten jaetaan laitteiden kesken, tyttö lataa omilla tunnuksillaan ilmaisia kirjoja, ohjelmia ja pelejä.
Tytön kuvat menevät nytkin ICloudin kautta hänen omalle PC:lle ja pilvessä hänellä on nuo kalenterit yms.
Ei ole mitään suunnitelmiakaan antaa tuota ostokset mahdollistavaa tiliä hänen puhelimeensa yleisesti käytettäväksi.
Viimeksi muokannut amanita, 13.6.2013 klo 17.04. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Syy: Edeltävän viestin lainausta lyhennetty
Syy: Edeltävän viestin lainausta lyhennetty
iPhone 12 64GB
-
Viesti Kirjoittaja homenamsi »
Dellille - alkuperäistä viestiä kommentoin, taisi viestisi olla tullut jopa kesken kirjoitteluni.
Minun käyttämäni ratkaisu on pohjimmiltaan erilainen kuin sinun, kirjoitit:
"Ei ole mitään suunnitelmiakaan antaa tuota ostokset mahdollistavaa tiliä hänen puhelimeensa yleisesti käytettäväksi."
Minulla perheessä on "kaikilla" (= 3 henkilöä, oli 4) käytössä tuo yhteinen ostostunnus ja erikseen henkilökohtaiset iCloud-tunnukset.
tks...:lle siten useampia koeteltuja ratkaisuja.
Minun käyttämäni ratkaisu on pohjimmiltaan erilainen kuin sinun, kirjoitit:
"Ei ole mitään suunnitelmiakaan antaa tuota ostokset mahdollistavaa tiliä hänen puhelimeensa yleisesti käytettäväksi."
Minulla perheessä on "kaikilla" (= 3 henkilöä, oli 4) käytössä tuo yhteinen ostostunnus ja erikseen henkilökohtaiset iCloud-tunnukset.
tks...:lle siten useampia koeteltuja ratkaisuja.
Viimeksi muokannut homenamsi, 13.6.2013 klo 14.12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka