Nettiselaimet
-
Nettiselaimet
Viesti Kirjoittaja kalle 2 »
Kannattaa varmaan heittää roskiin moinen ohjelma kuormittamasta turhaan konetta.
En ole havainnut siinä muutenkaan mitään, joka olisi ylivoimaista Safariin nähden.
Vai onko mulla mahdollisesrti jotain väärin asetuksissa?
Kalle
EOS R
iPhone 15 Pro Max
iPadOS 17.2
-
Re: Nettiselaimet
Viesti Kirjoittaja taqtaq »
-
Viesti Kirjoittaja kaulahuivi »
-
Nettiselaimet
Tarkoitan sitä mäårä, joka näkuu kunkin ohjelman tarvitsevan Ohjelmat osiossa, esimerkiksi Kalenteri.app on 40,7 Mt.
Google Chrome.app 4,98 Gt.
Kalle
EOS R
iPhone 15 Pro Max
iPadOS 17.2
-
Viesti Kirjoittaja iMies »
Tai sitten todella huonona – kun mitään Googlen julkaisemaa erillistä Google+ ohjelmaa ei ole olemassakaan OS X ympäristössä.kaulahuivi kirjoitti:Googlen ohjelmista on yleensäkin tullut nykyään resurssisyöppöjä. Hyvänä esimerkkinä Google+.
Noin teoriassa Chrome tarvitsee enemmän muistia kuin Safari (kun auki on useita välilehtiä), mutta käytännössä ero on yleensä marginaalinen.
Kalle on nyt kuitenkin katsellut ohjelman kokoa levyllä ja 5 Gt kuulostaa kyllä kovin oudolta – Chrome-paketin pitäisi olla luokkaa 100–200 Mt. Avaa paketti ("Näytä pakkauksen sisältö") ja katso mikä hakemisto siellä oikein vie tilaa.
-
Ei se ollut niin tärkeä.
Safari on ihan hyvä.
Pidän nyt Chrome paastoa.

Miten on muuten Lightroom ohjelmat.
Mulla on ne kaikki koneella 1-5.
Haluaisin poistaa 1-4, mutten uskalla, jos vaikka sotkisi kuvakatalokin.
Onko jollakulla tietoa tästä asiasta.
Kalle
EOS R
iPhone 15 Pro Max
iPadOS 17.2
-
-
Onhan sinulla varmuuskopio (ulkoisella/toisella levyllä), joten et voi menettää mitään jos kokeilet. Jos taas ei ole, niin sellainen on syytä tehdä välittömästi. Time Machine hoitaa varmuuskopion ja palauttaa tarvittaessa koneen kokeilua edeltäneeseen tilaan.kalle 2 kirjoitti:Onko jollakulla tietoa tästä asiasta.
Kalle
-
Vieläpä entinen ulkoasu oli paikallaan.
Kiitos
Kalle
EOS R
iPhone 15 Pro Max
iPadOS 17.2
-
Viesti Kirjoittaja Peoplez »

-
Viesti Kirjoittaja maccivaari »
Käytän vain Safaria, en jaksa värkätä muiden kanssa.Peoplez kirjoitti:Mihin mac-käyttäjä tarvii Chromea kun on maailman paras nettiselain Safari?
SONY Cyber-shot DSC-HX1
LUMIX DMC LX3
-
Nettiselaimet
Kannattaa aina kokeilla vähän muutakin, niin tietää missä mennään.
Ei ole itsestään selvää, että Safari olisi paras.
Safaria käytän pääasiassa.
EOS R
iPhone 15 Pro Max
iPadOS 17.2
-
Viesti Kirjoittaja jra72 »
Oliko tuo trolli? Miksi Safari on paras? Mikä siinä on parempaa kuin Chromessa?Peoplez kirjoitti:Mihin mac-käyttäjä tarvii Chromea kun on maailman paras nettiselain Safari?
-
Viesti Kirjoittaja Pikra »
-
Ei ollut trolli mutta toki kevyeen provosävyyn kirjoitin.jra72 kirjoitti:Oliko tuo trolli? Miksi Safari on paras? Mikä siinä on parempaa kuin Chromessa?Peoplez kirjoitti:Mihin mac-käyttäjä tarvii Chromea kun on maailman paras nettiselain Safari?
Kyl mää lähden siitä, että maccikäyttäjälle Safari on luonnollisin valinta. Kyllä silloin Chromen paremmuus pitäisi perustella eikä toisin päin. Safari on nopea ja kevyt, synkkaa hyvin macin ja iPhonen välillä, lukija on kiva, ja muuta en oo tarvinnutkaan. Voi olla että ihmisillä on erilaisia tapoja käyttää nettiä, ja Chrome tai joku muu tarjoaakin jotain mitä Safari ei, mutta en ole itse osannut kaivata mitään.
Olen toki kokeillut Chromea Windowsilla ja tokihan se parempi on kuin IE tai Firefox.
-
Viesti Kirjoittaja jra72 »
Itse olen huomannut että chrome on kevyempi. Se luo joka välilehdellekin oman prosessin jonka voi tappaa, ilman että muut välilehdet häiriintyvät, jos joku tietty sivu syö muistia tai jumittaa. Muistan myös lukeneeni että chromen tuki standardeille ja html 5:lle on parempi kuin safarin. Ainakin lähimenneisyydessä ollut. Lähinnä tuo prosessien käyttö on se joka mua itseäni lämmittää.Peoplez kirjoitti: Ei ollut trolli mutta toki kevyeen provosävyyn kirjoitin.
Kyl mää lähden siitä, että ...
Syy: Edeltävän viestin lainausta lyhennetty
-
-
Tämä ei ole pelkästään minun huomioni. Ammatikseen koodaava totesi minulle näin:kaulahuivi kirjoitti:Googlen ohjelmista on yleensäkin tullut nykyään resurssisyöppöjä. Hyvänä esimerkkinä Google+.
"Google Plussa toimii nykyjää hyvin, mutta edelleen suoritinta käyttää todella paljon. Odotan kovasti aikaa kun Plussa osaa ottaa oppia muilta jakoon omistuneilta palveluilta. Samoin edelleen odotan, koska virtaa voi selata aika rajoittuneisesti. On todella vaikeaa löytää tapahtumia pari päivää tästä hetkestä taakaapäin.
#GooglePlus
+ Hyvää yritys, omalaatuinen
- Suorittimen käyttö
- Lataa kaiken samalle sivulle
- Ei voi rajata päivämäärä - kelloajan perusteella näkymää"
-
Miksi?MIP kirjoitti:Safari pitäis kieltää lailla.
-
Niinhän tuo Timo Google+:ssa kirjoittaa...kaulahuivi kirjoitti:Ammatikseen koodaava totesi minulle näin:
Silti minulla on tälläkin hetkellä Safarissa auki Google+:n lisäksi sen 13 välilehteä, ja prosessin kokonaiskuorma on < 5 %. Sama juttu Chromella.
Google+:n aiheuttama lisäkuorma on vain murto-osia siitä mitä keskimääräinen iltapäivälehden etusivu saa aikaan.
-
Viesti Kirjoittaja jpsuominen »
Täh? Miten kirjanmerkkien hallinnointi olevinaan helpottuu jos on useampia selaimia?kalle 2 kirjoitti:Kun on paljon kirjanmerkkejä, on kätevää olla useampi selain ohjelma kuin yksi.
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Siitä en tiiä, mutta kun on useampia tietokoneita, joilta käyttää nettiä, Chrome on ihan ehdoton valinta. Lisäksi siihen saa AdBlockin, jota ilman en voisi enää elää.jpsuominen kirjoitti:Täh? Miten kirjanmerkkien hallinnointi olevinaan helpottuu jos on useampia selaimia?kalle 2 kirjoitti:Kun on paljon kirjanmerkkejä, on kätevää olla useampi selain ohjelma kuin yksi.
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Viesti Kirjoittaja -Mage- »
Itse olen käyttänyt useampaa selainta niin että yksi on työkäyttöön ja toinen kotikäyttöön (eri kirjanmerkit, lisäosat ja asetukset).jpsuominen kirjoitti:Täh? Miten kirjanmerkkien hallinnointi olevinaan helpottuu jos on useampia selaimia?kalle 2 kirjoitti:Kun on paljon kirjanmerkkejä, on kätevää olla useampi selain ohjelma kuin yksi.
-
Viesti Kirjoittaja arijoutsi »
-
Sukulaisten windows-koneissa on Chrome koko ajan jumissa kun pitävät kymmeniä välilehtiä auki. Kiva sitten alkaa metsästään että mikähän siellä sitä muistia vie. Itse käytän Safaria silleen että kone on koko ajan päällä, Safari on koko ajan päällä ja siinä on koko ajan kymmeniä välilehtiä auki. Mitään hidastusta tai MITÄÄN ei koskaan tapahdu. Välilehtiä ei tarvitse edes sulkea. Ainoa joka aiheuttaa joskus ongelmia on Silverlight.jra72 kirjoitti:Itse olen huomannut että chrome on kevyempi. Se luo joka välilehdellekin oman prosessin jonka voi tappaa, ilman että muut välilehdet häiriintyvät, jos joku tietty sivu syö muistia tai jumittaa. Muistan myös lukeneeni että chromen tuki standardeille ja html 5:lle on parempi kuin safarin. Ainakin lähimenneisyydessä ollut. Lähinnä tuo prosessien käyttö on se joka mua itseäni lämmittää.Peoplez kirjoitti: Ei ollut trolli mutta toki kevyeen provosävyyn kirjoitin.
Kyl mää lähden siitä, että ...
Muutenkin musta tuntuu että Googlen palvelut ja ohjelmat on muuttunu viime vuosina raskaimmiksi, rumemmiksi ja myös vaikeammaksi käyttää. Esim gmail ja youtube on aivan hirveen sekavia ja rumia nykyään.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka