Hei!
Vaimoni yritti ostaa peliä app storesta (iPad 2:lle) mutta otsikon mukainen viesti tulee vastaan.
"Ostostasi ei voitu suorittaa loppuun
Jos tarvitset apua, ota yhteyttä iTunes-tukeen osoitteessa http://www.apple.com/support/itunes/ww/.
Sieltä ei ole apua tullut.
Minulla on iPad mini, jossa on eri icloud-tili ja se toimii moitteettomasti. IPad2:ssa on vaimon oma icloud-tili.
Meillä on molemmissa iCloud-tileissä sama luottokortti ja sen omistaja (eli minä). Kortin tiedot on tarkistettu iPad2:sta, joten siltä osalta ei ongelmaa pitäisi olla. IPad Mini on hankittu ensin ja iPad2 sen sen jälkeen. Ostoksia ensimmäisen kerran on tehty iPad Minillä (jos tällä tiedolla on mitään merkitystä).
Pahoitteluni jos en osaa selittää kunnolla ongelmaa, olen uusi Apple-tuotteiden käyttäjä.
Tuhannesti kiitoksia, jos jollain on vastaus ongelmaani.
Ostostasi ei voitu suorittaa loppuun
Kaikki ohjelmiin, iTunes Storeen, App Storeen, synkronointiin, iOS-käyttöjärjestelmään jne. liittyvät keskustelut tänne
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Ostostasi ei voitu suorittaa loppuun
Viesti Kirjoittaja Phys1ca »
-
Re: Ostostasi ei voitu suorittaa loppuun
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Onko kahteen ostotunnukseen joku peruste, koska kortti on kumminkin sama? Eikö olisi yksinkertaisempaa ostaa ja asentaa kaikki sovellukset jne yhdellä ID:llä? Ja sitten ne kalenterit yms voisi olla oman iCloud-tilin takana. Näin minä olen vaimon kanssa toiminut, ilman ongelmia.
Saattaa olla, että Apple vierastaa samaa luottokorttia usean tilin maksuvälineenä. Sitä tilannetta varten on sitten lahjakortit ja maksulimiitit (eli annat vaimon tilille esim. 30 euron kuukausilimiitin).
Saattaa olla, että Apple vierastaa samaa luottokorttia usean tilin maksuvälineenä. Sitä tilannetta varten on sitten lahjakortit ja maksulimiitit (eli annat vaimon tilille esim. 30 euron kuukausilimiitin).
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Hei!
Idea kahdessa eri tilissä on siinä, että se mahdollistaa saman pelin pelaamisen game centerin kautta kahdella eri tilillä. Jos tili on sama, niin game center aukaisee minun pelatessa vaimon pelin ja päinvastoin. Eli silloin peli etenee kun jompikumpi sitä pelaa, mikä ei ole tarkoitus.
Pitääpä ottaa selvää tuosta mainitsemastasi lahjakortista/maksulimiitistä voisiko se auttaa tilannetta.
Kiitos vastauksesta.
Idea kahdessa eri tilissä on siinä, että se mahdollistaa saman pelin pelaamisen game centerin kautta kahdella eri tilillä. Jos tili on sama, niin game center aukaisee minun pelatessa vaimon pelin ja päinvastoin. Eli silloin peli etenee kun jompikumpi sitä pelaa, mikä ei ole tarkoitus.
Pitääpä ottaa selvää tuosta mainitsemastasi lahjakortista/maksulimiitistä voisiko se auttaa tilannetta.
Kiitos vastauksesta.
-
Hei!
No niin
Kyllähän se auttoi!
Kiitos!
No niin

Kyllähän se auttoi!
Kiitos!
-
Viesti Kirjoittaja turncoat »
Terve vaan ja tervetuloa i-laitteiden iHmeelliseen maailmaan.Phys1ca kirjoitti:Idea kahdessa eri tilissä on siinä, että se mahdollistaa saman pelin pelaamisen game centerin kautta kahdella eri tilillä. Jos tili on sama, niin game center aukaisee minun pelatessa vaimon pelin ja päinvastoin. Eli silloin peli etenee kun jompikumpi sitä pelaa, mikä ei ole tarkoitus.
Meillä on vaimon kanssa ihan sama tilanne, mutta molemmissa iPadeissa käytetään kyllä samaa Apple ID:tä ostosten tekemiseen (ja iPhoneissa myös). Game center toimii iCloud-tunnuksella ja se on molemmilla oma. iCloud-tili ja App Storessa käytettävä Apple ID voivat olla eri tunnuksia, laitteen käyttöönotossa asiaa muistaakseni kysytäänkin. Ei ole mitään järkeä käyttää molemmilla omaa Apple ID:tä Storessa, koska silloinhan kaiken joutuu ostamaan kahteen kertaan.
En tiedä osasinko selittää asian ymmärrettävästi tai ymmärsinkö tuon sinun selityksesi oikein.
Viimeksi muokannut turncoat, 15.8.2013 klo 11.33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Sama ilmoitus ilmeni minulle eilen aamulla ja on jatkunut. Tuesta ei ole vielä vastattu. Mitään asetuksia ei ole muutettu missään vaiheessa, tämä ilmiintyi kuin pieru.
ZTE Blade (Insmat Screen Protector, tarvikeakku 1300 mAh, microUSB-datakaapeli 30 cm).
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka