Taas olis tenkkapoo... Olen varmuuskopioinut Maciani muutaman vuoden ulkoiselle kovalevylle. En ymmärrä Time Machine -jutusta muuta kuin sen, että sieltä on palautettavissa kaikki vanhat juttuni nähtäväksi ihan sieltä asti, kun varmuuskopioinnit aloitin? Nyt mulla on ilmeisesti se ulkoinen kovalevyni täynnä, koska varmuuskopiointi ei enää onnistu? Onko ne vanhat tilanteet vuosien takaa poistettavissa sieltä tilaa viemästä... ja miten... vai mitä muuta nyt pitäisi tehdä, kuin hommata uusi ulkoinen kovalevy? En tarvitse niitä vuosien takaisia juttujani ja tilanteitani, jos ne siellä kovalevyllä ovat, vai ovatko ne kenties jossain avaruudessa?
Neuvojanne odotellen...
Time Machine ja varmuuskopiot
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Time Machine ja varmuuskopiot
Viesti Kirjoittaja marpe »
-
Re: Time Machine ja varmuuskopiot
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Voi niitä poistaa käsipelilläkin, mutta kyllä time machinen pitäisi poistaa vanhoja varmuuskopioita omatoimisesti, mikäli tila meinaa loppua.
Isomursu kertoo, että delfiinikaksikko oli emo ja poikanen.
http://gramdel.kapsi.fi/
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Avaamalla Time Machinen asetukset, näet listan mitä TM säilyttää ja kuinka kauan. Käsin noita ei tarvitse/kannata poistaa.marpe kirjoitti:Taas olis tenkkapoo... Olen varmuuskopioinut Maciani muutaman vuoden ulkoiselle kovalevylle. En ymmärrä Time Machine -jutusta muuta kuin sen, että sieltä on palautettavissa kaikki vanhat juttuni nähtäväksi ihan sieltä asti, kun varmuuskopioinnit aloitin? Nyt mulla on ilmeisesti se ulkoinen kovalevyni täynnä, koska varmuuskopiointi ei enää onnistu? Onko ne vanhat tilanteet vuosien takaa poistettavissa sieltä tilaa viemästä... ja miten... vai mitä muuta nyt pitäisi tehdä, kuin hommata uusi ulkoinen kovalevy? En tarvitse niitä vuosien takaisia juttujani ja tilanteitani, jos ne siellä kovalevyllä ovat, vai ovatko ne kenties jossain avaruudessa?
Neuvojanne odotellen...
iPad Pro 10.5"/256GB
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
Viesti Kirjoittaja Pullapuu »
Hei,
Minulla oli sama ongelma – varmuuskopiointi ei onnistunut enää enkä ymmärtänyt Time Machinesta. Tein kuitenkin sen virheen, että laitoin vanhoja kansioita roskakoriin, ja sen jälkeen varmuuskopiointi on jatkunut normaalisti. Ongelma on siinä että nyt roskakori ei enää tyhjenny komentonäppäintäkään käyttämällä.
Latasin Trash it -ohjelman, joka tyhjentää kyllä (sentään) muut tiedostot roskakorista, muttei varmuuskopiokansioita vaikka miten käytän "Really stuck" komentoa. Tavaraa on satoja tuhansia kappaleita roskakorissa kun en osaa ja uskalla käyttää Pääte-ohjelmaa ja kirjoittaa komentoja. Että varo laittamasta varmuuskopioita roskakoriin.
Minulla oli sama ongelma – varmuuskopiointi ei onnistunut enää enkä ymmärtänyt Time Machinesta. Tein kuitenkin sen virheen, että laitoin vanhoja kansioita roskakoriin, ja sen jälkeen varmuuskopiointi on jatkunut normaalisti. Ongelma on siinä että nyt roskakori ei enää tyhjenny komentonäppäintäkään käyttämällä.
Latasin Trash it -ohjelman, joka tyhjentää kyllä (sentään) muut tiedostot roskakorista, muttei varmuuskopiokansioita vaikka miten käytän "Really stuck" komentoa. Tavaraa on satoja tuhansia kappaleita roskakorissa kun en osaa ja uskalla käyttää Pääte-ohjelmaa ja kirjoittaa komentoja. Että varo laittamasta varmuuskopioita roskakoriin.
-
Viesti Kirjoittaja marpe »
Hei, hei... Help! Help!
Eikö nyt kenelläkään ole tähän viimeiseen ongelmaan neuvoa mitään?
Itse en ole myöskään päässyt ongelmassani eteenpäin, koska nyt en uskalla mennä tekemään minäkään mitään. Eli varmuuskopiointini ei edelleenkään onnistu!
Vääntäkäähän nyt joku mulle taas rautalangasta...
Eikö nyt kenelläkään ole tähän viimeiseen ongelmaan neuvoa mitään?
Itse en ole myöskään päässyt ongelmassani eteenpäin, koska nyt en uskalla mennä tekemään minäkään mitään. Eli varmuuskopiointini ei edelleenkään onnistu!
Vääntäkäähän nyt joku mulle taas rautalangasta...
-
Viesti Kirjoittaja mikko.tarkka »
Eiköhän se tuosta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka