Itse olen koneessa käyttänyt lataamaani ML:ää. Kyseinen kone on mid.2010. Ja koneen mukana ei todellakaan tullut minkäänmoista kj -levyä.
Viesti Kirjoittaja umpio »
Viesti Kirjoittaja jkoodari »
Uusimman version, Mavericksin, voi asentaa maksutta.umpio kirjoitti:Olen aikeissa myydä Minin, jonka olen aikoinaan ostanut Huuto.netistä, eikä mukana tullut käyttöjärjestelmälevyä Mountain Lionille, jolla tuo myytiin. Myynkö Minin ilman käyttöjärjestelmää, vai pitääkö minun ladata tuohon oma ML -versio, jotta säännökset täyttyvät? Vai voinko jotenkin "esiasentaa" olemassa olevan ML:n koneeseen niin, että ostajan ei tarvitse kuin rekisteröidä laite nimiinsä? Tuntuu vähän tyhmältä myydä ilman käyttistä näinkin tuoreehkoa konetta![]()
Itse olen koneessa käyttänyt lataamaani ML:ää. Kyseinen kone on mid.2010. Ja koneen mukana ei todellakaan tullut minkäänmoista kj -levyä.
Kyllä, mutta tuossa on se ongelma, että jos minä teen sen , niin ostajan pitäisi ladata Maverics uudelleen omilla tunnareillaan. Ostaja taas ei voi Mavericsia ladata tyhjään koneeseen; vähintään 10.6 on oltava alla. Pah. Tällaisissa tilanteissa tuo henkilökohtaiseen tiliin sidottu käyttis on kömpelö...jkoodari kirjoitti: Uusimman version, Mavericksin, voi asentaa maksutta.
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Viesti Kirjoittaja antoine »
Mitä jos Mavericksin asentaisi uudelleen kovalevyn palautusosiolta tai internet-palautuksen kautta, ei kai se silloin tulisi sinun tunnuksiisi sidottua? Toimiiko tuo palauttaminen sitten Minillä, en kyllä tiedä kun ei ole niistä kokemusta.umpio kirjoitti:Kyllä, mutta tuossa on se ongelma, että jos minä teen sen , niin ostajan pitäisi ladata Maverics uudelleen omilla tunnareillaan. Ostaja taas ei voi Mavericsia ladata tyhjään koneeseen; vähintään 10.6 on oltava alla. Pah. Tällaisissa tilanteissa tuo henkilökohtaiseen tiliin sidottu käyttis on kömpelö...jkoodari kirjoitti: Uusimman version, Mavericksin, voi asentaa maksutta.
Viesti Kirjoittaja khaosaming »
Lataa Mavericks ja asenna se tikulle tai DVD:lle (DL = Dual layer), jonka annat ostajalle. Minusta siinä tikussa ei ole mitään, joka sitoo Applen käyttäjätiliin. Tikulta voi asentaa puhtaasti tyhjään koneeseen joko ID:llä tai ilman. Jos tämä ei ostajalle kelpaa, hänellä on mahdollisuus ostaa fyysinen Snow Leopardin asennusmedia Apple Storesta hintaan 18 euroa.Remember yesterday we told you about a new Lion ability to re-install itself over the Internet? Why would it come in handy? Well, as you know Apple distributes Lion exclusively as a Mac App Store download and the new MacBook Airs and Mac minis no longer ship with the USB stick pre-loaded with the OS installer.
What’s included
In the box:
Mac mini
HDMI to DVI Adapter
Power cord
Install/restore DVDs
Printed and electronic documentation
Included software:
Mac OS X Snow Leopard
Includes iTunes, Time Machine, Quick Look, Spaces, Spotlight, Dashboard, Mail, iChat, Safari, Address Book, QuickTime, iCal, DVD Player, Photo Booth, Front Row, Xcode Developer Tools, and more. Learn more about Mac OS X Snow Leopard
iLife
Includes iPhoto, iMovie, GarageBand, and iWeb.
Tämä voisi olla varteenotettavin vaihtoehto, kiitos vinkistä! Täytyy alkaa tyhjäilemään konetta, että saa sen myyntikuntoon...khaosaming kirjoitti:Lataa Mavericks ja asenna se tikulle tai DVD:lle (DL = Dual layer), jonka annat ostajalle. Minusta siinä tikussa ei ole mitään, joka sitoo Applen käyttäjätiliin. Tikulta voi asentaa puhtaasti tyhjään koneeseen joko ID:llä tai ilman. Jos tämä ei ostajalle kelpaa, hänellä on mahdollisuus ostaa fyysinen Snow Leopardin asennusmedia Apple Storesta hintaan 18 euroa.
Mutta siihen saa asennettua sen jälkikäteen EFI-päivityksellä, ks. http://support.apple.com/kb/HT4904. Mikä se käyttöjärjestelmä sitten on, jonka tuon kautta saa tyhjään koneeseen asennettua, onkin mielenkiintoinen kysymys - ei suinkaan Snow Leopardia sentään tarjota verkon yli ladattavaksi. Internet recoveryn pitäisi kai toisaalta aina ladata sama käyttis, joka koneen mukanakin on tullut...khaosaming kirjoitti:Mac Mini (mid 2010) toimitettiin Snow Leopardilla, jonka asennuslevyt olivat mukana paketissa. Tässä mallissa ei tietääkseni ole internet-palautusta käytössä. Ominaisuus tuli vasta myöhemmin Lionissa, kun Apple lakkasi toimittamasta levyä koneen mukana.
Uskoakseni koneen (johon on jo asennettu kertaalleen Mavericks) palautusosiolta uudelleen asentaminen tuottaa täsmälleen saman lopputuloksen kuin tuollainen tikkukin. Huomatkaa, että tämä palautusosio on kokonaan eri juttu kuin tuo yllämainittu internet-palautus.Lataa Mavericks ja asenna se tikulle tai DVD:lle (DL = Dual layer), jonka annat ostajalle. Minusta siinä tikussa ei ole mitään, joka sitoo Applen käyttäjätiliin. Tikulta voi asentaa puhtaasti tyhjään koneeseen joko ID:llä tai ilman.
Viesti Kirjoittaja khaosaming »
-----------------------antoine kirjoitti:Uskoakseni koneen (johon on jo asennettu kertaalleen Mavericks) palautusosiolta uudelleen asentaminen tuottaa täsmälleen saman lopputuloksen kuin tuollainen tikkukin. Huomatkaa, että tämä palautusosio on kokonaan eri juttu kuin tuo yllämainittu internet-palautus.
Palaa sivulle “Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit”