Asensin Mavericksn tähän läppäriin. Kaikki muu mulle tärkeä tuntuu toimivan, paitsi Apertude.
Ostin aikoinani Apertuden CDnä tai DVDnä.
Auttaako jos poistan Apertuden asennuksen ja lataan sen uudestaan?
App-storessa ei ole päivitä vaan että se pitäisi ostaa. En väittäisi ostaa sitä ohjelmaa uudestaan
Viimeksi muokannut amanita, 17.11.2013 klo 22.43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:Otsikon hienosäätöä
Olet hiukan hankalassa raossa, koska aperturesi on ostettu fyysisellä medialla eikä app storesta. 3.5 versio toimii mavericksin kanssa, ja se päivitys on ilmainen 3.x käyttäjille, mutta sen saa vain app storesta ja päivityksen saa ladattua sieltä vain mikäli aperture on ostettu mac app storesta. Applen tuki saattaisi jeesata, mutta ei välttämättä.
Eiköhän kaikki ne, jotka ovat ostaneet Apeture 3 kohtuu pian sen lanseerauksen jälkeen ole ostaneet sen muualta kuin App Storesta, koska eihän Mac App Storea edes ollut silloin! Aperture 3 taisi tulla helmikuussa 2010 ja Mac App Store vasta loppuvuonna 2010. Itse ostin sen juuri helmikuussa 2010 ihan fyysisellä medialla ja kyllä minulla Aperture on päivittynyt versioon 3.5.1 ja toimii Mavericksissä.
Viimeksi muokannut Ktomi, 18.11.2013 klo 8.27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kannattaa kokeilla vaihtaa kielivalintaa Suomi vs. Englanti ja kokeilla sitten App Store päivitystä oikealla Apple ID:llä, koneessa, jossa tuo Aperture on asennettuna... Itsellä päivittyi boxi versio tuolla tavalla automaagisesti App Storen kautta - samalla päivittyivät iWork ja iLife boxi versiot...
Minulla oli tuollainen alunperin kaupan hyllystä (tai no, Applen webstoresta) ostettu Aperture 3, joka oli päivittynyt aikojen saatossa 3.4.5:ksi. Apple ilmoituksen mukaan Mavericksin myötä tuon olisi pitänyt päivittyä App Storen kautta 3.5:ksi, mutta eipä sitten päivittynyt mitenkään, mikään temppu ei auttanut. Lopulta ainoa keino saada päivitys tehtyä oli
1) asentaa Mavericks ulkoiselle levylle ja käynnistää kone sieltä;
2) ladata netistä Aperturen 3.4.5 -päivitys (minulla ei ole DVD-asemaa alkuperäisen levyn käyttämiseksi eikä ohjelman kopiointi levyltä toiselle toimi) ja asentaa se, jonka jälkeen App Store sen löysi ja suostui päivittämään 3.5:ksi; ja vasta
3) tämän jälkeen pystyin sitten päivittämään sen varsinaisen Apertureni 3.4.5:stä 3.5:ksi.
egoste kirjoitti:Kannattaa kokeilla vaihtaa kielivalintaa Suomi vs. Englanti ja kokeilla sitten App Store päivitystä oikealla Apple ID:llä, koneessa, jossa tuo Aperture on asennettuna... Itsellä päivittyi boxi versio tuolla tavalla automaagisesti App Storen kautta - samalla päivittyivät iWork ja iLife boxi versiot...
Mistä kielivalinnan saa muutettua englanniksi? Yritin sitä järjestelmäasetusten kautta, mutta kaikki luki silti suomeksi. Ja sitten kokeilin vielä uudelleen käynnistää (tuttuun windows-tyyliin ) Jotta uusi asetus tulisi voimaan, eikä sekään auttanut
Minulla DVD-levyltä asennettu versio Aperturesta päivittyi kiltisti ja näkyy nyt App Storessa ostettuna. Vaati vain, että kirjautui App Storesta ulos ja uudestaan sisään, ja asensi päivitykset. Sama toimi vanhemman iWorkin kanssa.
Jos Aperture ei muuten ilmaannu App Storeen, voi kokeilla googlettelemalla saada käsiinsä trial-versiota (Apple ei enää sitä jakele, mutta löytyy vielä muualta pienellä tonkimisella), sen asentamalla ovat myös jotkut saaneet päivitykset toimimaan.
Viimeksi muokannut lauri_hoefs, 21.11.2013 klo 21.57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.