Tietokone hajosi, iPhone ei enää synkronoidu
Täällä voit kysyä mistä tahansa, jos et löydä vastausta muualta.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Tietokone hajosi, iPhone ei enää synkronoidu
Viesti Kirjoittaja Jemo »
MacBookista levisi kovalevy kuukausi takaperin, ja ostettuani uuden asensin uuden käyttiksen. iPhone on tietenkin hyvässä uskossa, että kyseessä on eri tietokone ja kaipaa isäntäänsä. iTunes mm. valittaa, että synkronoidessa voi tulla ongelmia, kun puhelimessa on ladattuna ohjelmia, joita tietokoneellani ei ennestään ole, ja musiikki! En saa ladattua uusia biisejä puhelimeeni, kun iTunes kertoo synkan olevan sovittu toisen koneen kanssa, ja että homman saa futaamaan vain tyhjentämällä koko puhelin ja puskemalla uudet filut sitten iPhoneen! Eihän tämä käy päinsä. Olen digitoinut kymmeniä levyjä puhelimeeni, joita iTunesissa ei tietenkään uudella kovalevyllä ole. Eihän Apple voi pakottaa minua digitoimaan niitä uudestaan, eihän? Kuinka saisin puhelimen ja tietokoneen uskomaan, että ne on kuin onkin luotu toisilleen?
Opeta kielesi sanomaan "en tiedä", ja edistyt. –Maimonides
-
Re: Tietokone hajosi, iPhone ei enää synkronoidu
Viesti Kirjoittaja ikl »
iTunesin kirjastohan on mahdollista siirtää koneesta toiseen, mutta ilmeisesti tuosta hajonneesta kovalevystä ei ole varmuuskopiota?
-
Viesti Kirjoittaja pallo »
Käytä iExploreria. Munkin mielestä semivittuilukin on kivaa, eix jee bojat.
http://www.macroplant.com/iexplorer/
http://www.macroplant.com/iexplorer/
Viimeksi muokannut pallo, 4.12.2013 klo 14.27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Minä olen tullut siihen tulokseen, että näitä juttuja on nykyään ihan liikaa. Ja näiltä ongelmilta välttyy, kun pitää varmuuskopiot kunnossa.
Tuossahan kysyjä mallikkaasti kysyy:
Jos joku toinen ymmärtää tämän(kin) tapauksen takia hoitaa omat varmistuksensa, erinomaista.
Tuossahan kysyjä mallikkaasti kysyy:
Ja mun on pakko vastata, että ei Apple pakota, se pakottaja löytyy peilistä.Eihän Apple voi pakottaa minua digitoimaan niitä uudestaan, eihän?
Jos joku toinen ymmärtää tämän(kin) tapauksen takia hoitaa omat varmistuksensa, erinomaista.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja pallo »
Edelleenkin dispaden lainaus kertoo kaiken oleellisen juuri tästä tapauksesta, VARMUUSKOPIOIDEN perään ei kyselty mitään. iExplorerilla pystyy juuri tekemään sen mitä tarvitaan. Ite kerran vahingossa deletoin varmuuskopioita tehdessä erään artistin digitoimani tuotannon ja iE:llä sen pystyi tuomaan koneelle takaisin toisin kuin säälittävällä iTunesilla - et voi sitä sattuu muutenkin....
-
Noniin. Otetaanpa vielä.
Mitään tiedostoja ei ole hukassa, mitä tahtoisin takaisin.
Tiedostoja, jotka minulla on (puhelimessa, kuunneltavissa, musiikkia; The Beatles) on menossa pois, koska iPhone on synkassa toisen tietokoneen iTunesin kanssa.
Sitä 'toista tietokonetta' ei enää ole olemassa.
Nyt tahtoisin siis saada iTunesin ymmärtämään, että kaikki iPhonellani oleva on laillista ja luvallista (kuten on asian laita), ja se saa siellä olla. Lisäksi tahtoisin, että iTunes ymmärtäisi, että sinne voi laittaa lisääkin musiikkia, ilman että maailma räjähtää.
Tällä hetkellä iTunes siis sanoo, että pistääkseni lisää musaa iPhoneeni minun olisi alustettava se. Koska (kolmas rivi ylhäältä).
Varmuuskopioilla ei tässä tilanteessa olisi tehnyt nähdäkseni mitään. Tai ehkä sen, että minulla olisi ollut sama käyttis palautettavissa uudelleen, mutta en näe että se on oleellista; MacBook voisi jäädä vaikka rekan alle tai talo palaa, joka tapauksessa minun pitäisi saada pitää laillisesti puhelimessa säilyttämäni tiedostot.
Jatkaakseni aiemmin lähdettyä leukailua, en tosiaankaan välitä kamalasti tiedostoista. Niin kauan kuin kyseessä ei ole The Beatles. Ja sekin lähinnä siksi, että tuntuu raskaalta alkaa pyörittämään noita CD:tä uudestaan digitoiden kovalevylle, jotta iTunes uskoo, että ne on luvallisesti puhelimessani.
Onko tähän kellään heittää neuvoa? Aukesiko kysymykseni paremmin? Olen hieman huono kyberartikuloimaan toisinaan.
Mitään tiedostoja ei ole hukassa, mitä tahtoisin takaisin.
Tiedostoja, jotka minulla on (puhelimessa, kuunneltavissa, musiikkia; The Beatles) on menossa pois, koska iPhone on synkassa toisen tietokoneen iTunesin kanssa.
Sitä 'toista tietokonetta' ei enää ole olemassa.
Nyt tahtoisin siis saada iTunesin ymmärtämään, että kaikki iPhonellani oleva on laillista ja luvallista (kuten on asian laita), ja se saa siellä olla. Lisäksi tahtoisin, että iTunes ymmärtäisi, että sinne voi laittaa lisääkin musiikkia, ilman että maailma räjähtää.
Tällä hetkellä iTunes siis sanoo, että pistääkseni lisää musaa iPhoneeni minun olisi alustettava se. Koska (kolmas rivi ylhäältä).
Varmuuskopioilla ei tässä tilanteessa olisi tehnyt nähdäkseni mitään. Tai ehkä sen, että minulla olisi ollut sama käyttis palautettavissa uudelleen, mutta en näe että se on oleellista; MacBook voisi jäädä vaikka rekan alle tai talo palaa, joka tapauksessa minun pitäisi saada pitää laillisesti puhelimessa säilyttämäni tiedostot.
Jatkaakseni aiemmin lähdettyä leukailua, en tosiaankaan välitä kamalasti tiedostoista. Niin kauan kuin kyseessä ei ole The Beatles. Ja sekin lähinnä siksi, että tuntuu raskaalta alkaa pyörittämään noita CD:tä uudestaan digitoiden kovalevylle, jotta iTunes uskoo, että ne on luvallisesti puhelimessani.
Onko tähän kellään heittää neuvoa? Aukesiko kysymykseni paremmin? Olen hieman huono kyberartikuloimaan toisinaan.
-
Viesti Kirjoittaja dev null »
Yllä mainittiin jo iExplorer jolla olen siirtänyt jokusen tiedoston talteen mutta musiikin siirron suhteen minulla ei ole kokemuksia. Senuti on toinen vaihtoehto.
Muokkaus: Eli siis siirrät tärkeät tiedostot luurilta koneelle. Synkronoit luurin koneen kanssa. Sitten siirrät tiedostot takaisin, jos siellä oli muuta kuin musiikkia (jonka voit lisätä kirjastoon ja palauttaa sitä kautta), missä tapauksessa iExplorer lienee etsimäsi ohjelma.
(Varmuuskopiolta olisit saanut vanhan iTunes-kirjastosi takaisin, jonka jälkeen kone ja luuri olisivat luullakseni olleet sitä mieltä, että ne ovat vanhoja tuttuja. Joku tiennee asian paremmin.)
Muokkaus: Eli siis siirrät tärkeät tiedostot luurilta koneelle. Synkronoit luurin koneen kanssa. Sitten siirrät tiedostot takaisin, jos siellä oli muuta kuin musiikkia (jonka voit lisätä kirjastoon ja palauttaa sitä kautta), missä tapauksessa iExplorer lienee etsimäsi ohjelma.
(Varmuuskopiolta olisit saanut vanhan iTunes-kirjastosi takaisin, jonka jälkeen kone ja luuri olisivat luullakseni olleet sitä mieltä, että ne ovat vanhoja tuttuja. Joku tiennee asian paremmin.)
Viimeksi muokannut dev null, 4.12.2013 klo 19.35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Kiitos ohjeista. Kuulostaa silti edelleen säätämiseltä. Säätämisen takia vaihdoin PC-pohjaisista vehkeistä omppulandiaan. Luulisi, että tähän olisi jokin hyvin yksinkertainen "valtuuta täältä" -tyylinen ratkaisu olemassa?
On muuten ärsyttävän hankala saada virallista apua Applen kautta. Lafkan oma sivu tietää kertoa, että minun pitäisi kysyä puhelinoperaattorilta apua ongelmatilanteissa. Operaattorina on TeleFinland, mikä toimii Soneran verkossa. Tässä vaiheessa on vasta kolme paikkaa, joista ei aivan yksiselitteisesti käy ilmi, kuka vastaa minun ongelmiini ja kellä on parhaat valtiudet tällaisen tilanteen varalta; kyseessä on kuitenkin periaatteessa iPhonen ongelma (operaattori?), mutta toisaalta iPhone toimii hienosti, tietokoneeni taas, tavallaan, ei (Apple?), tai tarkemmin iTunes ja sen valtuutus käyttäytyy arvaamattomasti (vahva Apple?). Yhdeltäkään näistä kolmesta instanssista en löydä helppoa support@meidänlafka.ugh -tyylistä osoitetta, vaan tuhottoman suon erilaisia valmistutoriaaleja, jotka eivät kuitenkaan johda suoraan ongelmani ytimeen. Vasta viikko sitten soitin viimeksi erään operaattorin puhelintukeen, joka antoi odottaa 78 minuuttia kolmen siirron kautta ennenkuin ongelmaan päästiin viimein käsiksi.
Vielä keskustelufoorumin ylläpitäjälle; olisiko mahdollista poistaa tuo ylempänä oleva huonompikäytöksinen argumentaatio tästä keskustelusta? Voisin kuvitella itse menettäväni mielenkiinnon keskustelua kohtaan hyvin nopeasti, mikä voi karkoittaa potentiaalisia asiantuntijoita tai myöhemmin saman ongelman kanssa kamppailevia.
On muuten ärsyttävän hankala saada virallista apua Applen kautta. Lafkan oma sivu tietää kertoa, että minun pitäisi kysyä puhelinoperaattorilta apua ongelmatilanteissa. Operaattorina on TeleFinland, mikä toimii Soneran verkossa. Tässä vaiheessa on vasta kolme paikkaa, joista ei aivan yksiselitteisesti käy ilmi, kuka vastaa minun ongelmiini ja kellä on parhaat valtiudet tällaisen tilanteen varalta; kyseessä on kuitenkin periaatteessa iPhonen ongelma (operaattori?), mutta toisaalta iPhone toimii hienosti, tietokoneeni taas, tavallaan, ei (Apple?), tai tarkemmin iTunes ja sen valtuutus käyttäytyy arvaamattomasti (vahva Apple?). Yhdeltäkään näistä kolmesta instanssista en löydä helppoa support@meidänlafka.ugh -tyylistä osoitetta, vaan tuhottoman suon erilaisia valmistutoriaaleja, jotka eivät kuitenkaan johda suoraan ongelmani ytimeen. Vasta viikko sitten soitin viimeksi erään operaattorin puhelintukeen, joka antoi odottaa 78 minuuttia kolmen siirron kautta ennenkuin ongelmaan päästiin viimein käsiksi.
Vielä keskustelufoorumin ylläpitäjälle; olisiko mahdollista poistaa tuo ylempänä oleva huonompikäytöksinen argumentaatio tästä keskustelusta? Voisin kuvitella itse menettäväni mielenkiinnon keskustelua kohtaan hyvin nopeasti, mikä voi karkoittaa potentiaalisia asiantuntijoita tai myöhemmin saman ongelman kanssa kamppailevia.
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Asiattomuudet pois. Koitetaan kaikki parhaamme mukaan keskustella sivistyneesti, jookos?
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka