Hei!
Olen yrittänyt katsella verkkokovalevyjä/kotiservereitä joihin nuo kaksi otsikon mukaista ohjelmaa saisi pyörimään automaattisesti. Pari kelkkaa sopis olla niin voi raidata. Onko täällä jollain tota komboa käytössä tai muuten vaan antaa suosituksia?
Verkkokovalevy mihin Bittorrent Sync ja Time Machine
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Verkkokovalevy mihin Bittorrent Sync ja Time Machine
Viesti Kirjoittaja Pjotri »
-
Re: Verkkokovalevy mihin Bittorrent Sync ja Time Machine
Viesti Kirjoittaja juppiz »
Itselläni on Buffalo Linkstation Pro duo, joka on raid-tilassa. Laite toimii melko moitteetta, mutta päivitykset ja netin kontrollipanelli ovat niin huonosti ajantasalla. Buffalo ei vain yksinkertaisesti tunnu välittävän bugeista ja muista ongelmista. Bittorrent toimii jotenkin, mutta sitäkin olisi hyvä päivittää.
Joten tämä ei ole niinkään suositus vaan negatiivinen kokemus buffalosta yleensä. Homma ei vain pelaa niiden päässä.
Joten tämä ei ole niinkään suositus vaan negatiivinen kokemus buffalosta yleensä. Homma ei vain pelaa niiden päässä.
-
Viesti Kirjoittaja harri_tku »
Suosittelen tutustumaan Synologyn purkkeihin. Ovat aika hyviä. Tsekkaa vaikka amazon.com:sta käyttäjä arvosteluita eri malleille. Täällä jorinaa BT Syncista http://blog.bittorrent.com/2014/02/04/s ... ology-nas/
-
Viesti Kirjoittaja jeppe »
Jos haluat toimivan Time Machinen niin vaihtoehdot ovat käytännössä time capsule tai osx server. Ainakin jälkimmäisessä luulisi torrentitkin toimivan.
3. osapuolen time machineviritykset ovat hataria ja ennemmin tai myöhemmin ne laukeavat.
3. osapuolen time machineviritykset ovat hataria ja ennemmin tai myöhemmin ne laukeavat.
Mac Pro x 2, Mac Mini, Macbook Air M1, Macbook Pro, LED Cinema Display x 2
Airport Extreme, Airport Express x 3, AppleTV x 2
iPhone 12 Mini, iPad 1, iPad Mini, Apple Watch (20.11.2020)
-
Viesti Kirjoittaja kamina »
Aikamoinen yleistys, mutta tokihan se on aina mahdollista (tosin on mulla hajonnut timemachine varmistukset myös OSX Serveriä vasten). Mulla taitaa olla pari vuotta siitä kun olisi viimeksi ollut ongelmia Synologyn laitteeseen, ja silloinkin vika korjattiin aika pikaisesti. Toki toimivuus vaihtelee kovasti merkistä toiseen, ja käyttöjärjestelmän päivityksen yhteydessä kannattaa vilkaista onko aiheuttanut muille ongelmia.jeppe kirjoitti:Jos haluat toimivan Time Machinen niin vaihtoehdot ovat käytännössä time capsule tai osx server. Ainakin jälkimmäisessä luulisi torrentitkin toimivan.
-
Minun mielestäni ei ole yleistys, väittäisin että enemmän on toimimattomia 3. osapuolen Time Machine -virityksiä kuin toimivia.kamina kirjoitti:Aikamoinen yleistys, mutta tokihan se on aina mahdollista (tosin on mulla hajonnut timemachine varmistukset myös OSX Serveriä vasten). Mulla taitaa olla pari vuotta siitä kun olisi viimeksi ollut ongelmia Synologyn laitteeseen, ja silloinkin vika korjattiin aika pikaisesti. Toki toimivuus vaihtelee kovasti merkistä toiseen, ja käyttöjärjestelmän päivityksen yhteydessä kannattaa vilkaista onko aiheuttanut muille ongelmia.jeppe kirjoitti:Jos haluat toimivan Time Machinen niin vaihtoehdot ovat käytännössä time capsule tai osx server. Ainakin jälkimmäisessä luulisi torrentitkin toimivan.
En sano etteikö Applen versiossakin olisi vikansa, mutta ainakin Apple tukee tuotteitaan. Siinä vaiheessa kun oikeasti tarvitset palauttaa jotain tärkeää ja huomaat varmistaneesi pari vuotta korruptoitunutta dataa Buffaloon tms niin pistää harmittamaan.
Testailin aikoinaan muutamia 3. osapuolen tuotteita omaan käyttööni mutta en saanut toimimaan sillä varmuudella että olisin viitsinyt jättää niiden varaan. Nimenomaan tuo päivitysten perään huolehtiminen yms turha säätäminen ei miellytä itseäni.

Itse teen varmistukset sekä koneen paikalliselle levylle että kotiverkossa olevalle OS X Server -koneelle ihan vaan sen takia että olisi ainakin kahdessa paikassa tallessa. Tähän mennessä (noin 5 vuoden ajan) on dataa ollut palautettavissa kun olen testannut, onneksi ei ole ollut vielä ainakaan oikeaa tarvetta.
-
Viesti Kirjoittaja kamina »
Tottakai on enemmän, kun ei hyviä verkkokovalevynkään tekijöitä ole kuin kourallinen
Ja tuki on suhteellista, en ole saanut sitä ikinä Applelta silloinkaan kun olen sitä tarvinnut, onneksi ei ole sattunut usein.

Ja tuki on suhteellista, en ole saanut sitä ikinä Applelta silloinkaan kun olen sitä tarvinnut, onneksi ei ole sattunut usein.
-
Lienee sitten et ole osannut vaatia maksamaasi tukea tai laitteistosi ei ole ollut tuen piirissä?kamina kirjoitti:Tottakai on enemmän, kun ei hyviä verkkokovalevynkään tekijöitä ole kuin kourallinen![]()
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka