Siirtäessäni matkakuvia iPhotoon onnistuin vetämään käynnistyslevyni ihan tukkoon. Ilmeisesti tämän vuoksi koneeni ei onnistu enää pyörittämään iPhotoa, joka sammuu samantien, kun yritän avata sen ja poistaa ylimääräisiä kuvia sieltä. Olen siirtänyt pois koneeltani kaikki tiedostot, lukuunottamatta noita ohjelmia (Office-paketti ilmeisesti vie aika paljon tilaa?). Vaikka olen poistanut usean gigan edestä tiedostoja, niin katsoessani levytyökalulla vapaana olevaa määrää, on se kokoajan vain vähentynyt, vaikka olisi tietenkin pitänyt lisääntyä poistaessani tiedostoja. Tällä hetkellä onkin sen mukaan vapaana enää 439,4 Mt / 120,47 Gt. Omat keinoni ovat siis lopussa, kun en keksi enempää poistettavaa. Lisäksi en ole aikoihin ottanut varmuuskopioita kuvista, kun en ole muistanut, missä pidän ulkoista kovalevyäni
Kysymys kuuluu, osaisiko joku sanoa, onko mitään toista tapaa päästä poistamaan iPhotosta noita ylimääräisiä kuvia? Onko jotain muuta keinoa ratkaista tilanne vai pitääkö kiikuttaa jonnekkin huoltoon tms?
Itse olen melko avuton vielä Macin kanssa ja siksi apu olisi tarpeen! Käytössä MacBook Air (2012 puoliväli), ohjelmisto OS x 10.8.5.
Edit: Pääsin poistamaan kuvia, nyt siis jo päälle 4 Gt vapaana taas. iPhoto edelleen kaatuilee, osaako joku sanoa miksi?