Hepsan kuulkaas!
Mulla on Late 2011 Macbook pro, josta on taustaledvalo rikki. Itse näyttö siis toimii ulkoisella valolla valaistuna (aurinko valaisee joskus koko näytön, himmeästi, mutta kuitenkin, ja taskulampulla ompun läpi valaisten näkyy) ja kone toimii moitteettomasti ulkoisella näytöllä.
Kerron nyt hieman kotidiagnoosia (tosin tectorin osittain vahvistamana, mutta koska virallinen applepaske, "pitää vaihtaa emolevy ja vielä näyttökivarmuuden vuoks(vaikka näyttö toimii, ilmeisesti ne ei tarkistanu sitä) - 1200euroa kiitos) :
Erinäisten tutkimusten perusteella Logic Boardissa sijaitseva jokin sulake on palanut, (joko näytönohjaimsessa tai suoraan emolevyssä, en tiedä). Internetkotisäätäjät on kehittäny kyllä ohjeet osan vaihtoon, mutta minulla ei ole tietotaitoa eikä laitteita niin pienten osien tarkistamiseen ja vaihtamiseen. Osaako täällä joku kertoa vinkkejä, joko
a)
Kuka fiksaa sen mulle
b)
Miten fiksaan sen itse, aka mistä kamat, tarkkuuskolvi(tms) jne.
Ei millään hotsittais lähettää läppäriä jenkkeihin asti, onko kenelläkään kokemusta ongelmasta / sen fiksauksesta?
Perttu
ps. vähän adhd on nyt päällä, en tiedä onko viesti sekava, pahoittelut jos on.
Taustavalo rikki
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
Taustavalo rikki
Viesti Kirjoittaja perttuho »
-
Re: Taustavalo rikki
Viesti Kirjoittaja Perza_A »
Moi,
Koneen näyttöpaneeli on vioittunut. Näytön backlight joka on rikki, on sisäänrakennettuna näyttöpaneeliin kaikkine hyvineen. Suosittelen etsimään näyttöpanelia kokonaisena varaosana tahi sitten samanikäistä raatoa, emolevyvammaista jossa näyttö on ehjä. Ulkomailta saa kyllä tilattua sopivat varaosat näyttöpaneelin sisuskalujen vaihtoon alle satkulla, mutta kokematon kaveri saa aikaan enemmän tuhoa kuin toimivaa.
Perza
Koneen näyttöpaneeli on vioittunut. Näytön backlight joka on rikki, on sisäänrakennettuna näyttöpaneeliin kaikkine hyvineen. Suosittelen etsimään näyttöpanelia kokonaisena varaosana tahi sitten samanikäistä raatoa, emolevyvammaista jossa näyttö on ehjä. Ulkomailta saa kyllä tilattua sopivat varaosat näyttöpaneelin sisuskalujen vaihtoon alle satkulla, mutta kokematon kaveri saa aikaan enemmän tuhoa kuin toimivaa.
Perza
-
Re: Taustavalo rikki
Viesti Kirjoittaja full »
Perza kertoo nyt ihan höpöjä eli ei liity vikaasi mitenkään.
Onko emolevylle päässyt nestettä mikä olisi voinut sulakkeen polttaa? Mulla on tuossa kyllä ripakopallinen noita sulakkeita ja tarvittaessa wled ajureitakin jos ei tahdo pelkkä sulake riittää. Jos kiinnostaa mahdollinen korjauksen selvitys ja jos mahdollista niin korjaus.. Ota yhteytt.
Onko emolevylle päässyt nestettä mikä olisi voinut sulakkeen polttaa? Mulla on tuossa kyllä ripakopallinen noita sulakkeita ja tarvittaessa wled ajureitakin jos ei tahdo pelkkä sulake riittää. Jos kiinnostaa mahdollinen korjauksen selvitys ja jos mahdollista niin korjaus.. Ota yhteytt.
- iPad Air 2 - 3Dfx
3 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka