Käytän useampaa postilaatikkoa, joissa on erilaiset allekirjoitukset.
Mail tietenkin tarjoaa allekirjoitukseksi default tilin allekirjoitusta. Kun vaihdan lähetystiliä, jää aikaisempi allekirjoitus viestiin ja sen alle tulee se uusi.
Miten saan niin, että mail vaihtaa allekirjoitukset eikä vain lisää uutta alle?
Kun olen kerran vaihtanut tiliä ja positanut sen default tilin allekirjoituksen, mail vaihtaa myös allekirjoituksen tiliä vaihdettaessa. Olikohan riittävän epäselvästi selitetty....
Mail: allekirjoitukset
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mail: allekirjoitukset
Viesti Kirjoittaja hvi63 »
-
Re: Mail: allekirjoitukset
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Tarkista asetuksista, että sulla on kullekin tilille luotuna ja valittuna oma allekirjoitus.
Kun Luot uuden viestin, siinä on sen tilin allekirjoitus, johon olet kytkeytyneenä.
Katso myös kirjoitusasetuksista, onko joku tili oletuksena valittu vai ei. Itse en pidä mitään tiliä oletusarvoisena, vaan valitsen lähettävän tilin (mulla on niitä 8 käytössä) asian mukaan.
Kun olet klikannut minkä tahansa tilin saapumiskansion aktiiviseksi, ohjelma käyttää tätä oletusosoitteena kirjoitettaessa uusia viestejä.
Jos olet Saapuneiden pääkansiossa, ohjelma käyttää uuden viestin kirjoitukseen oletuksena sitä tiliä, jolle saapuneen viestin olet viimeksi lukenut.
Kun Luot uuden viestin, siinä on sen tilin allekirjoitus, johon olet kytkeytyneenä.
Katso myös kirjoitusasetuksista, onko joku tili oletuksena valittu vai ei. Itse en pidä mitään tiliä oletusarvoisena, vaan valitsen lähettävän tilin (mulla on niitä 8 käytössä) asian mukaan.
Kun olet klikannut minkä tahansa tilin saapumiskansion aktiiviseksi, ohjelma käyttää tätä oletusosoitteena kirjoitettaessa uusia viestejä.
Jos olet Saapuneiden pääkansiossa, ohjelma käyttää uuden viestin kirjoitukseen oletuksena sitä tiliä, jolle saapuneen viestin olet viimeksi lukenut.
Viimeksi muokannut amanita, 30.10.2014 klo 19.10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Edeltävän viestin lainaus poistettu :=)
Syy: Edeltävän viestin lainaus poistettu :=)
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
Re: Mail: allekirjoitukset
Viesti Kirjoittaja hvi63 »
1. joka tilille on oma allekirjoitus
2. OK - toimii noin.
3. on oletustili, ja juuri sen tilin allekirjoitus ei poistu lähetystiliä vahdettaessa.
Pitäisin hyvänä, että pääasiallinen tili olisi aina oletuksena (ettei tule läheteltyä (työ)viestejä millä sattuu lähettäjällä) ja allekirjoitus muuttuisi tiliä vaihdettaessa, eikä lisääntyisi.
Mistä sitten johtuu sellainen ilmiö, että kun lähetän Adobe Readerin Tiedosto-valikosta "Lähetä tiedosto..." toiminnolla Libre Office dokumentin pdf:nä usealle piilokopion vastaanottajalle, koko viesti katoaa jonnekin ulkoavaruuteen eikä jää "Lähetetyt" kansioon? Myöhemmin vistiä ei löydy millään haulla mistään.
2. OK - toimii noin.
3. on oletustili, ja juuri sen tilin allekirjoitus ei poistu lähetystiliä vahdettaessa.
Pitäisin hyvänä, että pääasiallinen tili olisi aina oletuksena (ettei tule läheteltyä (työ)viestejä millä sattuu lähettäjällä) ja allekirjoitus muuttuisi tiliä vaihdettaessa, eikä lisääntyisi.
Mistä sitten johtuu sellainen ilmiö, että kun lähetän Adobe Readerin Tiedosto-valikosta "Lähetä tiedosto..." toiminnolla Libre Office dokumentin pdf:nä usealle piilokopion vastaanottajalle, koko viesti katoaa jonnekin ulkoavaruuteen eikä jää "Lähetetyt" kansioon? Myöhemmin vistiä ei löydy millään haulla mistään.
Raikka kirjoitti:1.Tarkista asetuksista, että sulla on kullekin tilille luotuna ja valittuna oma allekirjoitus.
2. Kun Luot uuden viestin, siinä on sen tilin allekirjoitus, johon olet kytkeytyneenä.
3. Katso myös kirjoitusasetuksista, onko joku tili oletuksena valittu vai ei. Itse en pidä mitään tiliä oletusarvoisena, vaan valitsen lähettävän tilin (mulla on niitä 8 käytössä) asian mukaan.
3 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka