Tuon suomalaisen Netflixin saa toimimaan televisiossa ihan mukavasti AppleTV:n avulla (tai TV:n omalla appilla). Toisaalta Holan avulla saan Netflix USA:n toimimaan ihan hyvin läppärissä. Mutta kuinka saisin AirPlayllä tms. sen jenkki-version näkymään sujuvasti AppleTV:n kautta televisiossa? Jos valitsen MBP:n (Yosemite) yläpalkista AirPlayn niin selainikkuna aukeaa näyttöä pienempänä TV:hen. Kuvan saa koko näytön kokoiseksi Netflixin "full screen" -napista. Mutta se kuva on ihan törkeän nykivä, ei katselukelpoinen.
Onko joku kätevä keino, jolla saisin tuon jenkki-netflixin toimimaan AppleTV:ssä sujuvasti, langattomasti?
MBP Netflix USA -> ATV3?
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
MBP Netflix USA -> ATV3?
Viesti Kirjoittaja ER »
-
Re: MBP Netflix USA -> ATV3?
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Käytä AppleTV:n omaa Netflix aplikaatiota ja vaihda verkkoasetuksiin DNS, vaikka tuolla ohjeella: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php? ... 1#p1754481
-
Viesti Kirjoittaja ER »
Kuinka hyvin tuo käytännössä toimii? Muistan kuinka aiemmin naputtelin AppleTV:hen erilaisia netistä löytyneitä DNS-osoitteita. Osa toimi vähän aikaa, osa ei ollenkaan.
-
Viesti Kirjoittaja tosikko »
No harvoinpa ne ilmaiset palvelut ruuhkautumatta pitkään toimii. Ota koekäyttöön joku maksullinen, niitä kun yleensä saa kokeilla jonkun aikaa ennen sopparin tekoa. Esim. UnoTellyä taisin itse käyttää pari kuukautta. Siinä on lisäksi ältsin kätevä ominaisuus kun saa mobiililaitteen aplikaatiolla valita minkä maan palvelua haluaa käyttää, ei tarvitse käydä aina DNS asetuksia muuttamassa laitteesta jolla esim. Netflixiä käyttää. Tuolta saa myös VPN palvelun, taisi olla joku 12 taalaa lisähintaa vuodessa.
https://www2.unotelly.com/home
https://www2.unotelly.com/home
-
Viesti Kirjoittaja tk3 »
Meillä on käytetty 5$ kuukaudessa maksavaa Unblock-Us -palvelua USA-Netflixin käyttöön. Kai tuon saa siis ilmaiseksikin, mutta näin on toiminut ahkeralla (päivittäisellä) teinien käytöllä ongelmitta jo puolitoista vuotta.
SE 2/40 --- LC 4/40 --- PPC 6500/250 --- Mini G4 1.25 --- iMac C2D 20" --- iMac 2.5GHz Quad-Core Intel Core i5 --- MacBook Air 2015 --- MacBook Air M1
-
Viesti Kirjoittaja ER »
Juu, kokeilin noita. Vaihto tuohon DNS-numeroon -> boottaus -> AppleTV:n Netflix päälle ja ... suomalainen Netflix. Kummallakin numerolla.tosikko kirjoitti:Käytä AppleTV:n omaa Netflix aplikaatiota ja vaihda verkkoasetuksiin DNS, vaikka tuolla ohjeella: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php? ... 1#p1754481
Olen tietoinen noista maksullisista palveluista tyyliin UnblockUs, mutta satunnaiseen katseluun se jatkuva tilaus tuntuu vähän työläältä ja suhteessa Netflixin hintaan kalliilta.
-
Viesti Kirjoittaja Hepo »
Miten tuo Unblock-Us maksullisuus toimii kun kukatahansa voi syöttää tuon DNS:n ATV:n? Toimiiko vielä hyvin?
Itse käytän nykyään reitittimessä maksullista VPN palvelua (6,95€/kk), johon otan sitten Wlan yhteyden ATV:llä. Jos haluan katsoa normaalisti niin kytkeydyn toiseen wlaniin, ilman että laitetta tarvitsee uudelleen buuttailla. Tuokin toimii ihan hyvin, mutta toki ei ole niin nopea kuin ilman VPN:ä (mulla 100Mbit/s yhteys). Netin hitautta ei varsinaisesti huomaa, mutta kun tuota katsoo 77" valkokankaalta, niin ei välttämättä ole paras laatu. Tai vaikea sanoa kun olen nyt enemmän katsonut dokumentteja.
Jos jotain kiinnostaan, niin voin myydä tuon reitittimen pois niin että siinä on valmiina kaikki asetukset (toki Wlan ja VPN tunnukset pitää muuttaa ostajalle sopiviksi). Multa löytyy tuota samaa reititintä kaksi kappaletta.
Itse käytän nykyään reitittimessä maksullista VPN palvelua (6,95€/kk), johon otan sitten Wlan yhteyden ATV:llä. Jos haluan katsoa normaalisti niin kytkeydyn toiseen wlaniin, ilman että laitetta tarvitsee uudelleen buuttailla. Tuokin toimii ihan hyvin, mutta toki ei ole niin nopea kuin ilman VPN:ä (mulla 100Mbit/s yhteys). Netin hitautta ei varsinaisesti huomaa, mutta kun tuota katsoo 77" valkokankaalta, niin ei välttämättä ole paras laatu. Tai vaikea sanoa kun olen nyt enemmän katsonut dokumentteja.
Jos jotain kiinnostaan, niin voin myydä tuon reitittimen pois niin että siinä on valmiina kaikki asetukset (toki Wlan ja VPN tunnukset pitää muuttaa ostajalle sopiviksi). Multa löytyy tuota samaa reititintä kaksi kappaletta.
MacBook Pro13" mid 2012 16GB 480GB SSD
MacBook3.1 | 2.2GHz Intel Core 2 Duo | 4GB | 640GB | 12/2007
iPhone 5S 32GB + iPad2 32 GB Wi-Fi 3G + iPod Nano 3gen ja 6gen + ATV3
MacBook3.1 | 2.2GHz Intel Core 2 Duo | 4GB | 640GB | 12/2007
iPhone 5S 32GB + iPad2 32 GB Wi-Fi 3G + iPod Nano 3gen ja 6gen + ATV3
-
Viesti Kirjoittaja KenSu »
Hyvin toimii unblock-us. Nähdäkseni palvelu rekisteröi kunkin maksavan asiakkaan ip-osoitteen ja suostuu toimimaan ainoastaan yhdessä määritellyssä ip-osoitteessa kerrallaan.
Jos yrität esim käyttää ipadiasi toisessa verkossa kuin johon palvelusi on rekisteröitynyt, unblock ei vaan kierrätä liikennettä vpn:n läpi. Jos käyt tässä verkossa sitten unblock-us:n sivuilla voit määritellä profiilissasi että "nyt olen tässä ip-osoitteessa", jolloin palvelu lakkaa toimimasta edellisessä ip-osoitteessa.
Jos yrität esim käyttää ipadiasi toisessa verkossa kuin johon palvelusi on rekisteröitynyt, unblock ei vaan kierrätä liikennettä vpn:n läpi. Jos käyt tässä verkossa sitten unblock-us:n sivuilla voit määritellä profiilissasi että "nyt olen tässä ip-osoitteessa", jolloin palvelu lakkaa toimimasta edellisessä ip-osoitteessa.
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka