Tuossa funtsittiin kotiin toiseksi koneeksi iBookin rinnalle eMacia. G4 1,25Ghz. Niitä sais halvalla nyt, ja kun butjetti on tuon 900e noin. Sanokaas mitä siinä on huonoa tai hyvää, onko tosiaan niin äänekäs ku puhutaan ja mitäs muuta, ottaako näyttö häiriöö kajareista?
Kiitos!
eMac hyvät ja huonot puolet
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
eMac hyvät ja huonot puolet
Viesti Kirjoittaja nandu »
Macbook C2D | Cinema Display 23" | Edirol FA-66 | Logic Studio 8 | iPhone 8GB | eMac | iPod 20GB 3gen | iPod Shuffle 1GB
-
Re: eMac hyvät ja huonot puolet
Viesti Kirjoittaja masa »
Ei häiritse normaali-ihmisen käyttöä. Puhinaa kuuluu mutta jos huoneessa on muuta aktiviteettia niin ei häiritse. Näyttö värisee jos luukuttaa musaa täydet ( Ei enää kuulosta edes hyvältä) On varmasti hintansa arvoinen laite- osta muistia niin paljon kuin lompakko antaa myöden..myös hyvä pc-kaupan muisti käy. esim. Kingston.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
-
Viesti Kirjoittaja GeeKuus »
Näyttö ei ole erityisen hyvä (ei ainakaan jos on tottunut litteisiin), mutta ei tällä hinnalla parempaakaan saa. Tuuletin puhisee kyllä kovaa, mutta ei allekirjoittanutta häiritse paljoakaan (läpät miltei aina korvilla).
Huonot kaiuttimet. Tuntuvat huonommilta kuin vanhan iMac DV 400 MHz:n, mutta olen luultavasti väärässä. :>
Näyttöön tulee häiriötä, jos äänet ovat täysillä. Ääniä on tosin mahdotonta pitää täysillä, koska laatu kärsii kovin. Kuulokkeet vaan kiinni, niin hyvä tulee.
Pelikäytössä aivan susi. Johtunee surkeasta näytönohjaimesta, Radeon 9200. Tehoa löytyy kuitenkin tarpeeksi muihin tehtäviin. Tarpeeksi nopea peruskuvankäsittelyssä ja videotyöskentelyssä.
Itse en pidä kovin paljon ulkoasusta. Takaalta katsoen ihan kiva, "tuulettimen reiät" hienoja, mutta sivulta harvinaisen ruma. En pidä näistä ihmeen rautamuttereista, ei sovi valkoiseen kokonaisuuteen. Kone olisi myös hienompi ilman tota "eMac" tekstiä. Näyttöosan ja takakuoren valkoisen värin sävy vaihtuu tönkösti ja toi pieni viiru niiden välissä on harvinaisen ruma. Muuten ihan OK, ainakin jos verrataan PC kavereihin. :]
Kuitenkin, halpa kone, joka on hintansa väärti. Paras tämä ei tietenkään ole, puutteita löytyy. Hinta-laatu suhde varsin hyvä.
Jos on mitenkään mahdollista, niin säästäisin uuteen G5 iMaciin. 1600 € ei ole paha, jos näyttökin on niin hyvä, kuin puhutaan.
Huonot kaiuttimet. Tuntuvat huonommilta kuin vanhan iMac DV 400 MHz:n, mutta olen luultavasti väärässä. :>
Näyttöön tulee häiriötä, jos äänet ovat täysillä. Ääniä on tosin mahdotonta pitää täysillä, koska laatu kärsii kovin. Kuulokkeet vaan kiinni, niin hyvä tulee.
Pelikäytössä aivan susi. Johtunee surkeasta näytönohjaimesta, Radeon 9200. Tehoa löytyy kuitenkin tarpeeksi muihin tehtäviin. Tarpeeksi nopea peruskuvankäsittelyssä ja videotyöskentelyssä.
Itse en pidä kovin paljon ulkoasusta. Takaalta katsoen ihan kiva, "tuulettimen reiät" hienoja, mutta sivulta harvinaisen ruma. En pidä näistä ihmeen rautamuttereista, ei sovi valkoiseen kokonaisuuteen. Kone olisi myös hienompi ilman tota "eMac" tekstiä. Näyttöosan ja takakuoren valkoisen värin sävy vaihtuu tönkösti ja toi pieni viiru niiden välissä on harvinaisen ruma. Muuten ihan OK, ainakin jos verrataan PC kavereihin. :]
Kuitenkin, halpa kone, joka on hintansa väärti. Paras tämä ei tietenkään ole, puutteita löytyy. Hinta-laatu suhde varsin hyvä.
Jos on mitenkään mahdollista, niin säästäisin uuteen G5 iMaciin. 1600 € ei ole paha, jos näyttökin on niin hyvä, kuin puhutaan.
-
Viesti Kirjoittaja Turmeric »
Itselläni on myös ko. laite. Epäilen, että eMaceissä on suuria yksilöllisiä eroja äänekkyydessä. Eli jos käy huono mäihä, tough titties! Omani on melko kova hurisemaan. Hankin Zalmanin Fanmaten plus välijohdot, mutta en ole vielä asentanut tuulettimen nopeuden säätäjää.
Ram-muistia pitäisi olla 1 giga. Jotkut PRO-ohjelmat (mm. musiikkisofta) tökkivät pienemmällä muistilla. Mutta koneen teho on riittävä kaikkiin normaalijuttuihin: Photoshoppiin, Dreamweaveriin, iMovieen, DVD-rippauksen, Final Cut Expressiin, Freehandiin, nettisurffailuun, Cubaseen, GarageBandiin jne. Niinkuin sanoin jossakin aiemmassa threadissa, tämä koti-eMac on nopeampi kuin työpaikallani käytettävät tuotanto- eli "ammattilaiskoneet".
Kyl mää suosittelen eMac 1.25GHz-konetta, vaan uusi iMac olisi tehokkaampi/hiljaisempi/veisi vähemmän tilaa.
Ram-muistia pitäisi olla 1 giga. Jotkut PRO-ohjelmat (mm. musiikkisofta) tökkivät pienemmällä muistilla. Mutta koneen teho on riittävä kaikkiin normaalijuttuihin: Photoshoppiin, Dreamweaveriin, iMovieen, DVD-rippauksen, Final Cut Expressiin, Freehandiin, nettisurffailuun, Cubaseen, GarageBandiin jne. Niinkuin sanoin jossakin aiemmassa threadissa, tämä koti-eMac on nopeampi kuin työpaikallani käytettävät tuotanto- eli "ammattilaiskoneet".
Kyl mää suosittelen eMac 1.25GHz-konetta, vaan uusi iMac olisi tehokkaampi/hiljaisempi/veisi vähemmän tilaa.
It's pining for the fiords!
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Geekuus: Miten käyttis voi olla Jaguar 10.3.5? 

Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja GeeKuus »
Öhöhö, näit väärin. Katsos, Pantherhan siinä lukee.
)))
Really, eikö kukaan ole tota mun virhettä ennen huomannut? Se on tainnut olla jo kesästä asti siinä.

Really, eikö kukaan ole tota mun virhettä ennen huomannut? Se on tainnut olla jo kesästä asti siinä.

-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Jos puhaltimen ääni ei haittaa eMac on ihan mainio mylly. Varsinkin tuohon hintaan. 

"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja nandu »
Nonii, kai se pitää kakkoskoneeksi sitten laitta tilaukseen. Ei tosiaan ooku se 8-900e massia, joten tuohon se kääntyy. Musiikit luukutetaan olkkarissa ja jos pitää tuuletin kovaa ääntä niin sitte tulpat korviin
Kiitän vaivautuneita

Macbook C2D | Cinema Display 23" | Edirol FA-66 | Logic Studio 8 | iPhone 8GB | eMac | iPod 20GB 3gen | iPod Shuffle 1GB
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Mulla on kotikoneena tämä uusi eMac 1,25GHz. Näyttö värisee, mutta muuten olen erittäin tyytyväinen äänenlaatuun. Soitan yleensä suoraan stereoiden kautta. Väittäisin jopa, että tässä on lähes yhtä hyvät soundit kuin esim. Snow iMacissä jossa oli tosi hyvät Harman Kardonin ämyrit. No kun en ole hifisti niin turha edes alkaa väittelemään....
Näytöstä minulla ei ole moittimista. Omiin tarpeisiin erittäin hyvä. Mielestäni myös todella terävä kuva.
Ääni nyt on ainut mutta sen kanssa oppii elämään. PC-kaverini ihmetteli koneen hiljaisuutta....go and figure....Melukin on suhteellinen käsite.
En nyt kauheasti tällä pelaile, mutta esim. Max Payne, Ghost Recon, Nascar 2003 ja VPG toimivat todella sutjakkaasti. Ei tule nykimistä. Enemmän niin, että mä en ehdi yhtä hyvin mukaan sillä nopeudella kun näyttö päivittyy. Tämäkin on smaksak kuten ruotsalainen sanoisi.
Muistia minulla on täydet 1Gt joten niiltä osin homma pelaa. Ohjelmia välillä auki lähes 20 ja homma toimii. Photoshop CS auki, Distiller 6 vääntää 1,5Gt PS-tiedostosta PDF:ää, FreeHand MX auki + muut hilavitkuttimet ja no problem. Pitäis vielä yrittää samalla polttaa DVD-levy ja katosa miten suoriutuu.
Joten hinta-laatusuhteeltaan erittäin kilpailukykyinen kone. Mielestäni myös hyvän näköinen. Tosin tuo Tilt&Swivel stand on välttämätön hankinta. Parantaa ulkonäköä ja käytettävyyttä. Konehan on edestäpäin lähes uuden iMacin näköinen (lukekaa vaikka MacWorldista ;-)). Tilt&Swivelin päällä se ikäänkuin leijuu ilmassa.
Ainoat haittapuolet on laajennettavuuden puute ja "melu?". Mutta tämähän oli tiedossa konetta ostaessani.
Näytöstä minulla ei ole moittimista. Omiin tarpeisiin erittäin hyvä. Mielestäni myös todella terävä kuva.
Ääni nyt on ainut mutta sen kanssa oppii elämään. PC-kaverini ihmetteli koneen hiljaisuutta....go and figure....Melukin on suhteellinen käsite.
En nyt kauheasti tällä pelaile, mutta esim. Max Payne, Ghost Recon, Nascar 2003 ja VPG toimivat todella sutjakkaasti. Ei tule nykimistä. Enemmän niin, että mä en ehdi yhtä hyvin mukaan sillä nopeudella kun näyttö päivittyy. Tämäkin on smaksak kuten ruotsalainen sanoisi.
Muistia minulla on täydet 1Gt joten niiltä osin homma pelaa. Ohjelmia välillä auki lähes 20 ja homma toimii. Photoshop CS auki, Distiller 6 vääntää 1,5Gt PS-tiedostosta PDF:ää, FreeHand MX auki + muut hilavitkuttimet ja no problem. Pitäis vielä yrittää samalla polttaa DVD-levy ja katosa miten suoriutuu.
Joten hinta-laatusuhteeltaan erittäin kilpailukykyinen kone. Mielestäni myös hyvän näköinen. Tosin tuo Tilt&Swivel stand on välttämätön hankinta. Parantaa ulkonäköä ja käytettävyyttä. Konehan on edestäpäin lähes uuden iMacin näköinen (lukekaa vaikka MacWorldista ;-)). Tilt&Swivelin päällä se ikäänkuin leijuu ilmassa.
Ainoat haittapuolet on laajennettavuuden puute ja "melu?". Mutta tämähän oli tiedossa konetta ostaessani.
-
Viesti Kirjoittaja hazardi »
Riittääkös tuo eMacin näyttö DTP-työskentelyyn?
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka