Olen ostamassa uusia nappikuulokkeita. Minulla on tomoset vanhat soittimen mukana tulleet lelut (vanhojen hyvien johto halkesi) missä ei ole minkäänlaista äänenlaatua.
Mutta itse onglema on tällainen: Miten tuollainen "epäsymmetrinen johto" oikeen toimii? Tai siis miten se pitäsi asetella, ettei koko johdon paino tule korviin, niin että napit tippuvat koko ajan? Olenko vain tyhmä, vai eikö näissä johdoissa tosissaan ole järkeä? Olen varmaan kaikki mahdolliset tyylit yrittänyt, mutta viimeistään silloin kun lähden lenkille, niin napit lentelevät.
Ja jos joillain on (näytti vanhojen keskustelujen mukaan siltä, että joku olisi hankkinut) käyttökokemuksia pidemmältä ajalta noista sonyn MDR-EX71SL-napeista niin olisin hyvin kiinnostunut. Ja tietysti jos jollain on vaihtoehtoja noille hintaluokassa <50€ niin antaa tulla vaan.
Ja taas tuli ihan älyttömän epäselvä viesti...
Älytön johto
Sana on (melkein) vapaa.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Re: Älytön johto
Viesti Kirjoittaja MjP2 »
Toki epäsymmetrisessä johdossa on ongelmana, ettei paino jakaudu tasaisesti, vaan koko johto riippuu vasemman korvan varassa. Minulla ei kuitenkaan haitannut tahtia.
Haitannut, sillä toinen kuulokkeeni hajosi mystitsesti n. kuukauden ostamisen jälkeen. Tilasin nuo kaukomailta valkoiset saadakseni, eikä takuu ole voimassa kuin Japanissa. Paska tsägä, siis. Ikävästi tuntuu kaikki hajoavan käsiin nykyään.
Kerro, jos olet omiasi myymässä.
MjP2
Haitannut, sillä toinen kuulokkeeni hajosi mystitsesti n. kuukauden ostamisen jälkeen. Tilasin nuo kaukomailta valkoiset saadakseni, eikä takuu ole voimassa kuin Japanissa. Paska tsägä, siis. Ikävästi tuntuu kaikki hajoavan käsiin nykyään.
Kerro, jos olet omiasi myymässä.

MjP2
power = UI? | köyttöliittymä.net
-
Viesti Kirjoittaja johku_ »
En ole vielä ostanut, lähinnä harkinnut. Olen nyt käyttänyt noita vanhan Philipsin cd-soittimen nappeja.
-
Viesti Kirjoittaja BugsBunny »
Kuppinaalokkeet eli nappikuulokkeet joo. Epäsymmetriset putoilevat jos se in-ear-osa ei sovi korviin. Muotoilulla on väliä. Avuksi hikinauha, teippi pään ympäri tai uusien kuulokkeiden osto. Sennheiser rulez, ovat paremmat korvissa ja äänenlaatu mainio.
-
Viesti Kirjoittaja sipulinaama »
Sennheiserin kuulokkeet on kyllä aika hyviä. Johtuu varmaan siitä ettei kyseinen firma tee mitään muuta:-)
"Most men complacently accept 'knowledge' as 'truth'. They are sheep, ruled by fear."
-Sydney Losstarot
-Sydney Losstarot
-
Itsekkin huomannut, että muotoilulla on tosiaan väliä: vanhoja sonyn nappeja ei saanut millään tippumaan, pitikin mennä rikkomaan ne.
Mutta ehkä se on sitten vaan ostettava noi uudet sonyt...
Mutta ehkä se on sitten vaan ostettava noi uudet sonyt...
-
Viesti Kirjoittaja Industrialist »
Epäsymmetrisessä johdossa pitemmän johdon päässä oleva nappi pitää pujottaa oudosti pään takaa korvaan
-
Viesti Kirjoittaja Rewes »
Mulla oli kahdet MB Quartin -napit. Aivan pirun hyvä äänenlaatu, mutta molemmat hajos vuoden sisällä. Nyt mulla on käytössä jotkut Sonyn perus napit.
Designed by a Brit, built in China - Apple
-
Nyt on sitten napit ostettu. Kyllä nää sonyt nyt ainakin ensituntuman perusteella vaikuttaa todella hyviltä. Mutta sittenhän sen vasta tietää, kun on vähän aikaa käyttänyt...
9 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka