Aikaisemmissa viesteissäni olen ihmetellyt miksi OSX ja USB-hiireni eivät tahdo toimia kunnolla keskenään. Asensin käyttöjärjestelmän uudelleen, ongelma ei ole korjautunut. Ongelma on siis ollut kursorin toimimattomuus, tämä näkyy erityisesti selaimissa. Esimerkiksi linkkien yllä kursori ei vaihdu ja muutenkin kursori päivittää itseään mystisen hitaasti. Linkkejä ja valikoita voi kyllä käyttää kursorilla, vaikka siinä onkin väärä ikoni. En kuitenkaan enää usko vian olevan USB-hiiressäni, koska kursori toimii aivan yhtä huonosti iBookin omalla hiirellä.
Olen hakenut viimeisimmät päivitykset. Muutaman viestin olen googlella löytänyt, jotka ovat kohdanneet samoja ongelmia (ohjelmistopäivityksen jälkeen), onko joku täällä kokenut vastaavaa ja keksinyt siihen korjausta?
Oikeuksien korjausta olen kokeillut, ei auta. Ongelma esiintyy kaikilla käyttäjillä, myös pääkäyttäjällä.
Kursori (Mac OS X 10.3.5)
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
2 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kursori (Mac OS X 10.3.5)
Viesti Kirjoittaja rugueux »
-
Re: Kursori (Mac OS X 10.3.5)
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Ainut missä mulla kursori ei vaihdu, näyttää olevan
tämän tyyppinen input-nappula. Sitten jos sivulla on mahdollisesti jokin java-linkki-kikkare, voisin olettaa että mahdollsesti kursori ei muutu...
Ohjelmissa, nopeasti koitin kun oli päällä, Photoshopissa hiiren kursori vaihtuu sormeksi mm. Layers- History-, jne. palettien yläpuolella. Taas esimerkiksi iPhoto 2:ssa hiiren kursori ei muutu. Finderissa nopeasti kokeiltuna hiiren kursori ei muutu missään. Tämä toiminta on mun mielestä normaalia.
Hiiren tulisi liikkua toki nopeasti. Olet koittanut säätää System Preferencestä ts. Järjestelmäasetuksista? Kun hiiri hidastelee, onko se "töksähtelevää" vai tasaista hidastelua? Töksähtelevään auttaa kun vetää hiiren irti usb-portista ja laittaa takaisin. Onko hiiri suoraan kiinni, vai hub:ssa?
Koodi: Valitse kaikki
<INPUT TYPE="submit" NAME="submit" VALUE="Hae" style="font-size:10px; font-family: Verdana,Geneva; font-weight: bold;"]
Ohjelmissa, nopeasti koitin kun oli päällä, Photoshopissa hiiren kursori vaihtuu sormeksi mm. Layers- History-, jne. palettien yläpuolella. Taas esimerkiksi iPhoto 2:ssa hiiren kursori ei muutu. Finderissa nopeasti kokeiltuna hiiren kursori ei muutu missään. Tämä toiminta on mun mielestä normaalia.
Hiiren tulisi liikkua toki nopeasti. Olet koittanut säätää System Preferencestä ts. Järjestelmäasetuksista? Kun hiiri hidastelee, onko se "töksähtelevää" vai tasaista hidastelua? Töksähtelevään auttaa kun vetää hiiren irti usb-portista ja laittaa takaisin. Onko hiiri suoraan kiinni, vai hub:ssa?
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
2 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka