Ihan ensimmäiseksi olen uusi täällä, sekä uutta on myös omppu maailma minulle

Mielessäni on uuden tietokoneen hankinta ja nyt kun uusi iMac G5 on tullut markkinoille, olen alkanut miettimään että mitäs jos ostaisinkin sen.
Mielessäni tosin poukkoilee monia kysymyksiä ja olisi mukava kuulla muita käyttäjiä.
Sopivasti eilen tipahti postilaatikkoon uusi TM, uuden iMac artikkelin kera, joka sai mielenkiintoni herämään lisää.
Itse kotona tietokonetta käytän enimmäkseen internetissä surffaamiseen, musiikin kuunteluun ja elokuvien katseluun. Normaalia pc:tä ostaessani mieleeni ei tulisi seuraavia kysymyksiä kuin nyt Applen konetta miettiessäni.
- Onko nykyisten windows tiedostojeni siirto mac-koneeseen kuinka hankalaa?
- Kuinka noin yleiseti tiedostojen siirto mac:in ja pc:n välillä sujuu, esim. internetissä?
- Netistä löytyy nykyään monenlaisia hyötyohjelmia imuroitavaksi, löytyykö vastaavia myös applen koneisiin?
- Koneen hinta on aika korkea, voinko olettaa saavani hyötyä ostoksellani vuosiksi eteenpäin vai onko iMac ikuinen rahareikä pöydälläni?
- Vaikka konetta ei olla pelaamis tarkoitukseen hankkimassa, mutta noin teoriassa voiko sillä pelata esim. uusinta Sims-peliä?
- Mieltäni hivelee ajatus koneesta jossa ei tarvitisi tapella virusten kanssa koko ajan, applen koneissahan tämän ei pitäisi olla yhtä suuri ongelma kuin tavallisessa pc:ssä?
Kuten jo aiemmin sanoin, minusta olisi kiva kuulla muiden mielipiteitä. Varsinkin liittyen siihen, miksi omppu on parempi kuin tavallinen pc.
Eli suomeksi sanottuna etsin rohkaisua siirtyä käyttämään Maccia