Mac OS 8.1 ja USB-muisti
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mac OS 8.1 ja USB-muisti
Viesti Kirjoittaja polttaja »
Auttakaapa Mac-newbietä. Tulinpa hankkineeksi vanhan 233MHz iMacin OS 8.1:llä. Kokemuksia, saako kyseisen käyttöjärjestelmän kanssa toimimaan jonkin USB-muistitikun, ainakaan minulla olevaan Kingston DataTraveler-tikkuun ei löydy näköjään Mac-ajureita.
-
Re: Mac OS 8.1 ja USB-muisti
Viesti Kirjoittaja vesku »
Kokeile sitä Kingstonia ilman ajureita. Sen pitäis ilmaantua työpöydälle "siirtolevynä". En kyllä muista miten 8.1:n USB-tuki menee, mutta jos iMaceja sillä toimitettiin (muistelin että 8.5 oli pienin niissä?) niin täytyyhän se olla. Muutenhan iMacin näppis ja hiiru ei toimis!
Joudut varmaan laittamaan sen tikun suoraan koneessa (sen pikku kannen alla johon näppiksen piuha menee) olevaan USB-töpseliin. Näppiksen päässä (kätevässä paikassa) olevassa ei taida riittää virta.
Joudut varmaan laittamaan sen tikun suoraan koneessa (sen pikku kannen alla johon näppiksen piuha menee) olevaan USB-töpseliin. Näppiksen päässä (kätevässä paikassa) olevassa ei taida riittää virta.
iMac 21,5" late 2009 OSX 10.10 Macbook Pro 13,3" mid 2009 OSX 10.10 Powermac G4 450 2/120/64 OSX 10.5.8 Leopard; iPod nano 8gig (product)RED 3.gen; iPhone 5 64 Gb iPad mini 32 Gb
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Toimiiko muut USB-laitteet? Siihen pitäis varmaan ladata Applen Sivuilta USB-ajurit?
-
Viesti Kirjoittaja Lakiopaalu »
Tämäkin menee muistelun puolelle, mutta olen melko varma siitä, että ensimmäinen käyttis, missä USB-tuki oli, on 8.5.1.
– I'm just a stylus for hire, a Mac-inist for rent...
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
No näin miekin muistelin. Olisko "polttaja"lla unohtunu 5. välistä? Meinaan mulla on tossa 7300 -vehkeessä (kiitos vaan Jussi!) 8.5 ja vaikkei siinä usb-korttia olekaan niin ei se kyllä vastaanottavaiseltakaan näytä!?
iMac 21,5" late 2009 OSX 10.10 Macbook Pro 13,3" mid 2009 OSX 10.10 Powermac G4 450 2/120/64 OSX 10.5.8 Leopard; iPod nano 8gig (product)RED 3.gen; iPhone 5 64 Gb iPad mini 32 Gb
-
Viesti Kirjoittaja Tipitii »
Mikä oli lopputulos? Saitko tikun toimimaan?
Minulla on PB G3 OS 8.6. Sain käsiini USB-muistitikun, ja nyt olen ihmetellyt, miksei se toimi. Eli työpöydälle ei ilmesty mitään eikä jostakin ohjelmasta tallettaessa tikkuasemaa näy. Olen yrittänyt hakea tietoa eri foorumeilta, ja tähän mennessä olen asentanut Applen sivuilta USB Mass Storage Support 1.3.5 -päivityksen, mutta vieläkään ei toimi. Ennen sen asennusta kone herjasi, että tarvittavaa ajuri ei löydy (tai jotain sinne päin), nyt tekstinä on "The software needed to use the USB device "USB DISK Pro" cannot be found. Please refer to the device documentation to install the necessary software".
Kun katson System Profilerilla kohdan "Devices and Volumes", löytyy USB Disk Pro, Product ID 5664, Vendor 3453, Driver version 1.2.1, Driver Name USBCompositeDevice 1.2.1, Power(mA) 500, Serial Number 484B0A000469.
Eli onko mitään toivoa? Tällaisen tavallisen käyttäjän taidot alkavat loppua.
Tipi
Minulla on PB G3 OS 8.6. Sain käsiini USB-muistitikun, ja nyt olen ihmetellyt, miksei se toimi. Eli työpöydälle ei ilmesty mitään eikä jostakin ohjelmasta tallettaessa tikkuasemaa näy. Olen yrittänyt hakea tietoa eri foorumeilta, ja tähän mennessä olen asentanut Applen sivuilta USB Mass Storage Support 1.3.5 -päivityksen, mutta vieläkään ei toimi. Ennen sen asennusta kone herjasi, että tarvittavaa ajuri ei löydy (tai jotain sinne päin), nyt tekstinä on "The software needed to use the USB device "USB DISK Pro" cannot be found. Please refer to the device documentation to install the necessary software".
Kun katson System Profilerilla kohdan "Devices and Volumes", löytyy USB Disk Pro, Product ID 5664, Vendor 3453, Driver version 1.2.1, Driver Name USBCompositeDevice 1.2.1, Power(mA) 500, Serial Number 484B0A000469.
Eli onko mitään toivoa? Tällaisen tavallisen käyttäjän taidot alkavat loppua.
Tipi
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Sanoisin, että OS 9.1 pitää ainakin pistää ennenkuin noita muistitikkuja voi käyttää, mieluummin 9.2.2
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja sipulinaama »
Jos jostain saisit ysin niin suosittelin päivittämään.. jos et niin päivitä vähintään 8.6 asti.
"Most men complacently accept 'knowledge' as 'truth'. They are sheep, ruled by fear."
-Sydney Losstarot
-Sydney Losstarot
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka