Auttakaa, Firewire portti ei toimi
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Auttakaa, Firewire portti ei toimi
Viesti Kirjoittaja Niskamies »
Eli tänä aamuna huomasin että kumpikaan firewire portti ei toimi. Olisi aika tärkeää saada ne toimimaan, että saan äänityskamat ja kovalevyn käyttöön. Koneena on G4 mäkki ja käyttiksenä 10.3.8. Mitä voisin tehdä, on aika tärkeää saada ne toimimaan?
-
Re: Auttakaa, Firewire portti ei toimi
Viesti Kirjoittaja Rantsu »
Moi, Niskis! Et kai oo menny kytkemään kuumana mitään FW-väylästä powerinsa saavaa laitetta, kuten äänikorttia?
-
Viesti Kirjoittaja Macsam »
Voisikohan PRAMmin resetointi auttaa. Ohjeet tuolla docs.info.apple.com/article.html?artnum=2238
-
Viesti Kirjoittaja strong »
Virtapiikki verkkovirrasta? Onko mitään ylijännitesuojaa koneen ja töpselin välissä?
Viime vuonna hypoteettinen ylijännitepiikki tod. näk. tuhosi juuri myyntipakkauksesta otetun uuden Powermacin firewire -väylät ja kovalevyn firewire-sillan.
Ehkä kotivakuutus korvaisi?
Minä yritin taistella Applea vastaan ja saada myös kovalevyni korvattua koska se oli hajonnut Applen Powermacciin liittämisen seurauksena.
Officeline hoiti kuitenkin hienosti DOA_ koneen vaihdon uuteen suoraan myymälästä, mutta Machuollon kannanotto kovalevyn hajoamiseen jäi hyvin epämääräiseksi.
Viime vuonna hypoteettinen ylijännitepiikki tod. näk. tuhosi juuri myyntipakkauksesta otetun uuden Powermacin firewire -väylät ja kovalevyn firewire-sillan.
Ehkä kotivakuutus korvaisi?
Minä yritin taistella Applea vastaan ja saada myös kovalevyni korvattua koska se oli hajonnut Applen Powermacciin liittämisen seurauksena.
Officeline hoiti kuitenkin hienosti DOA_ koneen vaihdon uuteen suoraan myymälästä, mutta Machuollon kannanotto kovalevyn hajoamiseen jäi hyvin epämääräiseksi.
-
Viesti Kirjoittaja JuhaT »
Jostakin olen aikoinaan lukenut, että jos ottaa virtapiuhan IRTI koneesta viideksi minuutiksi, niin se resetoi firewire-portit. Olen sitä menestyksellisesti pari kertaa käyttänyt.
T:JuhaT
-
Pitää kokeilla tota, kiitos vinkistä.
Jos toi nyt ei kuitenkaan toimi, niin olisiko suosituksia PCI väylään menevästä FW kortista jossa olisi mielellään 3 FW porttia?
Jos toi nyt ei kuitenkaan toimi, niin olisiko suosituksia PCI väylään menevästä FW kortista jossa olisi mielellään 3 FW porttia?
-
Kiitoksia vinkistä, nyt FW portit toimivat taas!JuhaT kirjoitti:Jostakin olen aikoinaan lukenut, että jos ottaa virtapiuhan IRTI koneesta viideksi minuutiksi, niin se resetoi firewire-portit. Olen sitä menestyksellisesti pari kertaa käyttänyt.
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka