Itse olen hyvin herkkä stressaantumaan hyvin pienistäkin asioista, kuten esimerkiksi jos minun täytyisi suunnitella lomani tai päiväni ohjelman etukäteen. Tämän vuoksi elänkin ns. päivän kerrallaan ilman mitään suurempia ennakkosuunnitelmia.
Viikonloput ovat mulle arkisen aherruksen jälkeen todellinen hengähdystauko, jolloin myös aivot saavat semmoisen rebootin "ilman viinaa" että kaikki työasiat yritän saada mahdollisimman taka-alalle. - Aina ei tuokaan onnistu kun töistä jotkut idiootit tuppaavat soittelemaan viikonloppunakin, vaikka olen nimenomaisesti kieltänyt miljoona kertaa ettei saa soitella, että meillä on virallisetkin kanavat asioiden hoitoon mm. päivystysringit sun muut. Tuppaa todella ärsyttää ja kokonainen suunniteltu "lepotila" kärsii kun tehdään tuommoisia herätyssoittoja aamukymmeneltä kuten tänään sunnuntaina vaikka vielä puolihorroksessa peiton alla. Raivostuttavaa.
Mutta jokatapauksessa miten teistä kukin kääntää vapaalle lomalla tai viikonloppuna? Suunnitteletteko ohjelman yleensä etukäteen ja mitä teette?
Kuten jo alussa kerroin, itse en tee mitään suunnitelmia, joten eilenkin päätin siis ottaa sarvesta härkää ja siivota pari kaappia. Kaappien siivoamiset on todella kauheeta, jos kaapit on täynnä tavaraa jonne kerryttänyt useamman vuoden. - Ja varsinkin jos tulee tilanteita että ei osaa päättää mitä uskaltaa heittää pois tai mitä kantaa varastoon. Itse päätin ottaa semmoisen asenteen että kaikki lähtee mitä en tartte.
No sattuipa käteen jokunen vuosi sitten ostettu halpa-paska kannettava CD-soitin ja rupesin miettiin, että "hei, tämähän on aivan toimiva peli" - että miksi heittää pois? Toisaalta taas en ole juurikaan käyttänyt soitinta, mutta sitten taas soitin oli niin halpa paska, ettei kelpaa kenellekään. Noh, siinä pähkäilin aikani ja soitinta pyörittelin kädessäni. Ajattelin että jos laite olisi vähänkään rikki voisin sen heittää pois. Siinä sitten enää hirveästi miettimättä avasin soittimen luukun ja väänsin luukun saranoiltaan, - "Oho, meni rikki!" - Sanoin oikein ääneen, ja heitin roskikseen.
Sarvesta härkää "ts. tylsät pä
Sana on (melkein) vapaa.
1 viesti
• Sivu 1/1
-
Sarvesta härkää "ts. tylsät pä
Viesti Kirjoittaja gaimelef »
1 viesti
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka